تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/08/18 - 13:07
کد خبر: 449922

خرید مواد شوینده صنعتی

خرید مواد شوینده صنعتی

شوینده­ صنعتی انواع مختلفی دارد که هر کدام طبق عملکرد خود برای نظافت در اماکن و شرایط محیطی خاصی کاربردی خواهد بود. چربی زداها و جرم زداها، براق کننده­ها و واکس­ها، ضدعفونی­ کننده­ها و ماده شوینده فرش و موکت از اجزا مواد شوینده صنعتی هستند که برای مصارف خاصی استفاده می­شوند. استفاده از این مواد در مقایسه با سایر روش­ها مزایا بسیاری دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مواد شوینده صنعتی مهم­ترین جزء هر عملیات نظافت و شستشو در منزل و محیط کار به­شمار می­رود به­گونه­ای که بدون حضور آن­ها انجام عملیات نظافتی ممکن نخواهد بود. پاک­کردن هر گونه آلودگی از سطح با عملیات سایش امکان پذیر است که برای این کار به صرف انرژی مکانیکی نیاز می­باشد. مواد شوینده موادی هستند که وقتی به­تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر انجام امور نظافتی را آسان­تر کنند. در گذشته یک ماده شوینده خوب ماده­ای بود که تنها کیفیت شستشو را افزایش دهد. در نتیجه در تولید آن معمولا از مواد اسیدی یا قلیایی بسیار قوی استفاده می­شد که آسیب­های بسیاری را به­دنبال داشت. اما اکنون ملاک­های سنجش یک شوینده مناسب تغییر کرده است.

 

مواد شوینده صنعتی چیست؟

شوینده­های صنعتی موادی با قدرت پااک­کنندگی بالا هستند که انواع آلودگی­های برجای مانده روی سطوح مختلف، انواع رسوبات و انواع لکه­ها را نابود می­کنند. از این رو انواع متفاوتی از مواد شوینده تولید شده و در بازار موجود است. یک ماده شوینده مناسب باید بتواند آلودگی­های چسبیده به سطوح را با کیفیت مطلوبی پاک کند بدون اینکه به سطح اصلی آسیبی وارد شود. برخی از انواع شوینده­های موجود در بازار خاصیت خورندگی دارند و آلودگی­ها، رسوبات و جرم­های موجود در سطح را در خود حل نموده و آن­ها را تمیز می­نماید. لازم به­ ذکر است به­کارگیری شوینده مناسب با هر سطح از اهمیت بالایی برخوردار می­باشد. استفاده درست از مواد شوینده در میزان کیفیت نظافت، تسریع فرایند تمیزکاری محیط و ماندگاری تمیزی سطوح بسیار تاثیرگذار است.

انواع مواد شوینده صنعتی

شوینده­ صنعتی انواع مختلفی دارد که هر کدام طبق عملکرد خود برای نظافت در اماکن و شرایط محیطی خاصی کاربردی خواهد بود. چربی زداها و جرم زداها، براق کننده­ها و واکس­ها، ضدعفونی­ کننده­ها و ماده شوینده فرش و موکت از اجزا مواد شوینده صنعتی هستند که برای مصارف خاصی استفاده می­شوند. استفاده از این مواد در مقایسه با سایر روش­ها مزایا بسیاری دارد.

 

چربی زدا­ و جرم زدا

انواع چربی زدا و جرم زدا برای نابودی آلودگی­ها از ماشین­آلات و تجهیزات کارخانه­ای و همچنین سطوح آلوده شده در اثر آلاینده­های روغنی کاربردی است. فرمولاسیون به­کار رفته در این نوع مواد قابلیت حل کردن چربی­ها را دارد که با استفاده از آن می­توان در مدت کوتاهی به کیفیت مطلوبی از نظافت در محل مورد نظر رسید. برای به­کارگیری این شوینده­ها باید آن را با آب ترکیب و غلظت آن را باتوجه به میزان و شدت آلودگی تعیین کرد.

براق کننده و واکس­

این دسته از شوینده­ها به­منظور براق کردن، ایجاد درخشندگی، افزایش مقاومت در برابر خراش و کاهش ضریب آلودگی مجدد در سطوح مورد استفاده قرار می­گیرند. براق کننده­ها و واکس­ها به­همراه دستگاه پولیشر برای استفاده در سطوح مرمر، گرانیت و سنگ در نما یا سطوح کف مناسب می­باشند.

ضدعفونی کننده­

ضدعفونی کننده ها، به­دلیل خاصیت اسیدی برای نظافت سریع و موثر انواع آلودگی­ها در سرویس­های بهداشتی کاربرد دارد. از این شوینده­ها به­منظور ضدعفونی کردن سطوح و تجهیزات موجود در محیط­های بهداشتی و درمانی نیز استفاده می­شود. ماده ضدعفونی­کننده هم به­صورت دستی و هم با استفاده از تجهیزات و دستگاه نظافت صنعتی همچون اسکرابر صنعتی قابل بهره­برداری است. خاصیت اسیدی این دسته از شوینده­های صنعتی به سطوح سنگی، برنجی، لوله­های لعابی و وان­ها آسیب می­زند پس قبل از استفاده حتما به نوع سطح مورد نظافت توجه فرمایید.

ماده شوینده فرش و موکت

این ماده از سری شوینده­های مخصوص سطوح حساس می­باشد که با خاصیت خورندگی کم هنگام شستشو از آسیب به بافت فرش و موکت جلوگیری می­کند. شوینده فرش و موکت با قدرت نظافت بالا قادر است آلودگی­های به جا مانده روی سطح پارچه و فرش را از بین ببرد. این شوینده مانند سایر مواد شوینده صنعتی دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و سطح مورد نظافت را کاملا ضدعفونی می­نماید.

خرید مواد شوینده صنعتی

کاربردهای انواع شوینده های صنعتی

در ادامه قصد داریم به بررسی جامع کاربرد انواع شوینده ها در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی و لبنی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، هتل ها و اماکن توریستی… بپردازیم.

کاربرد انواع شوینده های صنعتی در کارخانجات و صنایع تولیدی:

بزرگترین کاربرد شوینده صنعتی در صنایع و کارخانجات تولیدی و کارگاه های تولیدی، مرتبط با نظافت فنی است. برای این منظور، محصولاتی با طیف گسترده ای وجود دارد.

  • شوینده های صنعتی برای تمیز کردن فضای داخلی کارخانه های تولیدی، خطوط تولید، تجهیزات و دستگاه ها، راهروها و سالن های تولیدی
  • شوینده های مناسب برای کارگاه های خودرو، انبارها و تجهیزات آنها (به عنوان مثال وسایل نقلیه حمل و نقل)
  • شوینده های مناسب برای انواع خاصی از سطوح مانند فلزات یا برای کاربردهای خاص مانند چربی زدایی، صیقلی کردن یا تصفیه شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کاربرد انواع شوینده های صنعتی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی:

در این صنعت، از مواد شیمیایی چربی زدا به عنوان پاک کننده مواد نفتی و روغنی استفاده می شود.

  • آنها جایگزین های عالی برای چربی گیرهای خطرناک و مبتنی بر حلال هستند.
  • شوینده های صنعتی، روغن ها و گریس ها، لجن، گل، برش های مایعات، شار و باقی مانده های نفت را حذف می کند. تجهیزات تمیز در این صنعت، مستقیماً با کیفیت و کارآمدی محصولات خروجی ارتباط دارد
  • کاربردهای معمولی شوینده های صنعتی شامل حذف امولسیون ها، ذرات معلق، روغن، آلاینده های آلی و معدنی از کوارتز، شیشه، سیلیکون، سرامیک و فلزات است.
  • شوینده ها همچنین در حذف خاک از غشاهای(ممبرین ها) فیلتر مورد استفاده در سیستم های تصفیه فاضلاب های نفت و گاز به کار می روند.
     

کاربرد انواع شوینده های صنعتی در هتل ها، اماکن توریستی و گردشگری:

گروه دیگری از شوینده های صنعتی، با فرمولاسیون ویژه ای در صنعت گردشگری (مراکز اقامتی، توریستی) استفاده می شوند. هتل ها و مراکز تفریحی عمومی، عمدتا برای شستشوی مکانیکی ظرف ها، تمیز کردن تجهیزات پخت و پز و ضد عفونی استفاده از این شوینده ها استفاده می کنند. شوینده قوی چربی زدا برای از بین بردن لکه های چربی در ظروف های آشپزخانه های خانگی و صنعتی استفاده می شود.

 

کاربرد شوینده ها در حیاط و پارکینگ:

  • استفاده از شوینده های اسیدی برای از بین بردن رسوب کف حیاط
  • استفاده از شوینده های قلیایی برای از بین بردن لکه روغن ماشین در پارکینگ ها
  • شوینده های مناسب برای شستشوی مکان زندگی و ظروف حیوانات خانگی

 

کاربرد شوینده های صنعتی در صنایع غذایی و لبنی:

یکی دیگر از کاربردهای شوینده های صنعتی، تمیز کردن و ضدعفونی کردن صنایع غذایی و لبنی می باشد. صنایع فرآوری مواد غذایی به طور معمول حداقل دو ضدعفونی کننده در حال چرخش دارند. زیرا بر اساس FDA و USDA، این روش یکی از بهترین شیوه ها برای جلوگیری از مقاومت باکتری ها است. انواع محصولات تمیز کننده و ضدعفونی کننده های مورد استفاده در یک مرکز بستگی به محیط خاص پردازش غذا، تجهیزات مورد استفاده و تعدادی عوامل دیگر دارد.
به طور کلی شوینده های صنعتی در بخش های مختلف CIP کارخانه های صنایع غذایی استفاده می شوند:

  • سیستم های انتقال
  • تجهیزات بسته بندی
  • سیستم های سردخانه
  • زهکشی کف

 

کاربرد شوینده های صنعتی در کشاورزی:

  • برخی شوینده های صنعتی برای شستشوی بقایای کودهای مخرب، رسوبات، گازوئیل مزرعه و روغن ها طراحی شده اند. شوینده ها خواص خورنده آفت کش ها، علف کش ها و کودها را خنثی می کند. علاوه بر این، از طریق هیدرولیز قلیایی، شیمی فعال در آفت کش ها و علف کش ها را تجزیه می کند.
  • برخی شوینده ها، چربی را از موتور و سطوح ماشین آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی جدا می کنند تا از تجمع جلوگیری کرده و نظافت بیشتری را انجام دهد.
  • شوینده های مورد نیاز برای شستشوی تیلرها، اتصالات سه نقطه، چهارشاخ گاردان، گاوآهن ها، موزع بذرکارها و سایر ادوات کشاورزی و باغبانی برای از بین بردن رسوب حاصل از خاک و گل
  • برخی دیگر از شوینده ها، بقایای اسیدی حشرات روی تجهیزات کشاورزی را بدون آسیب رساندن به رنگ پاک می کند.
  • برخی از شوینده ها، زباله های مزرعه را کاملاً تمیز می کند، بقایای خورنده را از کودها حل کرده و از بین می برد و سدی را برای کاهش خوردگی فلز در آینده بر جای می گذارد.
  • شوینده های مناسب برای شستشوی انبارها و سیلوهای نگاهداری غله و حبوبات
     

خرید مواد شوینده صنعتی

کاربرد شوینده های صنعتی در صنعت دام و طیور:

از آنجایی که صنعت دام و طیور، یکی از صنایع پر تقاضایی است که مستقیماً با سلامت و بهداشت مصرف کننده گان نهایی در ارتباط هستند، لذا شوینده های صنعتی در حوزه دام و طیور نیز کاربردهای فراوانی دارند.

  • شوینده های مناسب برای شستشوی کف و دیواره های آغل، گوساله دانی و مرغداری ها برای حفظ بهداشت ساختمان های دام
  • شوینده های مناسب برای شستشوی ظروف آبخوری، دانخوری و غذاخوری احشام و طیور
  • شوینده های مناسب برای شستشوی دستگاه های جوجه کشی
  • استفاده از شوینده های قلیایی مخصوص CIP دستگاه های شیردوشی برای از بین بردن چربی در لوله ها
  • استفاده از شوینده های اسیدی محصوص COP دستگاه های شیردوشی برای جلوگیری از ایجاد سنگ شیر و رسوب در لوله ها
  • استفاده از شوینده های قلیایی و اسیدی مخصوص چربی بری و رسوب زدایی کف سالن های گاوداری
  • استفاده از شوینده های مناسب برای شستن و ضدعفونی دستگاه ها و تجهیزات در کشتارگاه ها
    این مواد شوینده همچنین می توانند در شستشوی خشک و مراقبت های بهداشتی بکار گرفته شوند

 

عملکرد انواع مواد شوینده صنعتی به چه شکل است؟

همانطور که گفتیم، افزودن مواد شوینده صنعتی به فرآیند و سیستم نظافت صنعتی، موجب شده تا بخشی از انرژی مکانیکی مورد نیاز برای انجام امور جبران شود. در حقیقت مواد شوینده بر میزان انرژی مورد نیاز برای نابودی آلودگی­ها و یا کاهش آن تاثیر گذاشته و موجب تسریع و سهولت فرآیند نظافت می­گردند. برای مثال اگر ماده شوینده چربی­زدا صنعتی موجود نباشد، به نیروی انسانی بیشتری برای پاکسازی آلودگی­های چرب حاضر در محیط نیاز است.

خاصیت کشش سطحی در آب باعث شده تا عامل موثری برای خدمات نظافت صنعتی محسوب نشود. ترکیب شوینده­های صنعتی با آب سبب کاهش کشش سطحی آب شده و با افزایش توان نفوذ در آلودگی­، فرآیند نظافت را ممکن می­سازند. در نهایت تماس بین آب و آلودگی گسترده­تر شده و آلودگی به­آسانی از سطح جدا می­گردد. درصورتیکه تنها از آب به­عنوان عامل پاک­کننده استفاده شود، به انرژی مکانیکی بسیاری برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز است که می­تواند خستگی، دشواری، زمان و هزینه بیشتری را برای فرایند تمیزکاری به­همراه داشته باشد.

ویژگی­های یک ماده شوینده مناسب

یک ماده شوینده مناسب صرف نظر از نوع آن باید دارای مشخصه­های متمایزکننده­ای باشد که مهمترین­ آن­ها عبارتند از:

  • قابلیت بالا در حذف سختی آب
  • قابلیت حل شدن در آب
  • غیرخورنده باشد
  • غیرسمی بودن
  • سازگار با محیط زیست
  • قیمت مناسب و مقرون­به­صرفه بودن
  • توانایی حذف زنگ و پوسته
  • خاصیت چربی­زدایی بالا
  • حل­کننده قوی آلودگی­ها
  • قابلیت آبکشی آسان
  • قابلیت نفوذکنندگی و ترکنندگی قوی

 

نکات ایمنی که هنگام کار با مواد شوینده صنعتی باید رعایت کرد.

  1. قبل از استفاده حتما روش مصرف و مواد کاربرد درج شده روی جلد ماده شوینده را مطالعه نموده و مناسب با سطوح معین شده از آن استفاده کنید.
  2. مواد شوینده صنعتی را دور از گرما، حرارت و دسترس کودکان نگهداری کنید زیرا این مواد معمولا سمی و اشتعال­پذیر می­باشند.
  3. هنگام استفاده از شوینده­های صنعتی از پوشش مناسب، دستکش و عینک کمک گرفته و از تماس مستقیم این مواد با سطح پوست خودداری نمایید.
  4. به­دلیل ماندگاری بالا، این مواد برای محیط زیست مضر است و استفاده از ترولی در نگهداری و جابه­جایی آن می­تواند تاثیرگذار باشد.
  5. به­منظور صرفه­جویی در هزینه­ها، به میزان غلظت شوینده­های صنعتی توجه نموده و متناسب با آن از مقدار مشخصی استفاده کنید.
  6. درنظر داشته باشید که روش استفاده از مواد شوینده مختلف باهم متفاوت است، پس حتما قبل از به­کارگیری آن روش مصرف را مطالعه فرمایید.

سخن پایانی

اتحاد صنعت صدرا معتبرترین مرکز الکترونیک است که به­صورت تخصصی در زمینه تولید و فروش انواع مواد شوینده صنعتی شامل شوینده­های اسیدی و شوینده­های قلیایی قابل استفاده در کاربردهای مختلف فعالیت می­نماید. این محصولات به­صورت شوینده­های بدون کف و یا با کف ملایم و با عملکرد بالا برای مقاصد گوناگون طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانید به سایت این فروشگاه مراجعه فرمایید.

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

etehadsanat.com

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top