تاریخ انتشار: شنبه 1401/08/21 - 13:25
کد خبر: 450153

۹۳ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند

۹۳ درصد کاربران ایرانی  از فیلترشکن استفاده می‌کنند

طبق ترافیک مصرفی اپراتورهای تلفن همراه در کشورمان، تقریبا تمام کاربران اینترنت موبایل در ایران در حال استفاده از فیلترشکن هستند. سایت کلود فلیر که یکی از بزرگترین شبکه‌های CDN در جهان است و بیش از ۸ میلیون وبسایت از این سرویس استفاده می‌کنند، به تازگی آماری را منتشر کرده که جالب توجه و البته نگران کننده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استفاده همه کاربران ایرانی از VPN به ویژه کاربران اینترنت موبایل در گزارش جدید Cloudflare مشهود است. طبق این آمار 73 درصد از کاربران اینترنت موبایل و 23 درصد از کاربران اینترنت ثابت از VPN استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که استفاده از VPN در اینترنت موبایل بسیار بیشتر از اینترنت ثابت است.

طبق ترافیک مصرفی اپراتورهای تلفن همراه در کشورمان، تقریبا تمام کاربران اینترنت موبایل در ایران در حال استفاده از فیلترشکن هستند. سایت کلود فلیر که یکی از بزرگترین شبکه‌های CDN در جهان است و بیش از 8 میلیون وبسایت از این سرویس استفاده می‌کنند، به تازگی آماری را منتشر کرده که جالب توجه و البته نگران کننده است.

بر اساس آمار Cloudflare از ترافیک مجموع کاربران اینترنت در ایران روی سرویس مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه یعنی ایرانسل، همراه اول، رایتل و شاتل، حدود 73 درصد کاربران روی گوشی موبایل خود و 27 درصد روی کامپیوتر از اینترنت استفاده می‌کنند. نکته نگران کننده و تکان دهنده در مورد آمار منتشر شده این است که فقط 7 درصد کاربران بدون فیلترشکن در حال استفاده از اینترنت بین الملل هستند و تقریبا 93 درصد کل کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

سابقه فیلترینگ در ایران به سال‌ها قبل برمی‌گردد، اما در طول دو ماه اخیر و بعد از فیلتر شدن اینستاگرام، واتساپ، اپ استور اپل، گوگل پلی استور، سرویس‌های مختلف گوگل و بسیاری دیگر از سرویس‌ها و وبسایت‌ها، استفاده از وی پی ان‌ها و فیلترشکن‌ها نیز به طور گسترده‌ای افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که میانگین استفاده از ابزارهای تغییر آی پی از ۳۵ درصد در قبل از اتفاقات اخیر، اکنون به ۹۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نوشین‌سادات
1401/08/22 - 03:28

وصل نشدم
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top