تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/08/24 - 11:52
کد خبر: 450554

آیا تخلفات دوربینی دو برابر می‌شوند؟

آیا تخلفات دوربینی دو برابر می‌شوند؟

یکی دیگر از خدمات ارزنده تاپ، خدمت خودرویی آن است که به عنوان مثال شما می‌توانید با یک‌سوم هزینه استعلام در پلیس +۱۰ خلافی خود را در این برنامه استعلام کنید و به راحتی هر چه تمام به صورت موردی آن‌ها را پرداخت کنید. اگر در میان خلافی‌های شما موردی باشد که دو برابر خواهد شد، حتما آن را پرداخت کنید تا از رسیدن به سقف خلافی یعنی ۳ میلیون جلوگیری کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به گزارش سایت دیجیاتو در مورد تخلفات دوربینی: با پیشرفت تکنولوژی دوربین‌های زیادی از طرف راهنمایی و رانندگی در سطوح شهرها نصب شد تا از آن‌ها به عنوان یک بازدارنده استفاده کند. مالکین خودرو قطعا از این قضیه اطلاع دارند که برخی از تخلفات خودرویی پس از گذشت یک مدت معین دو برابر می‌شوند. این سوال در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد که آیا تخلفات دوربینی هم دوبل می‌‌شوند؟ حتما شما هم می‌دانید که برای این جرائم سقفی تعیین شده است و با رسیدن به آن خودروی شما توقیف خواهد شد. در این مطلب شما با نحوه پرداخت خلافی و عوارض آزادراهی آشنا خواهید شد.

 

کدام تخلفات رانندگی دو برابر می‌شوند؟

برخی از افراد زمانی که استعلام خلافی می‌گیرند تا آن را پرداخت کنند، شاهد دو برابر شدن برخی از جرائم خود می‌شوند. این دو برابر شدن تنها شامل برخی از تخلفات رانندگی است. جالب است بدانید که تخلفات دوربینی دو برابر نمی‌شوند و اگر اداره پست عکسی برایتان ارسال کرد، بدانید که جریمه ذکر شده ثابت است و هیچ‌گاه دو برابر نمی‌شود. حال باید به این سوال پاسخ داد که کدام خلافی‌ها دو برابر می‌شوند؟ آیا تا به حال به جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی فکر کرده‌اید؟ در ادامه سعی داریم تا به این سوال‌ها پاسخ بدهیم.

روش تسلیمی

زمانی که شما مرتکب جرم می‌شوید و افسر راهنمایی و رانندگی به شما ایست می‌دهد، جریمه‌ای که برای شما می‌نویسد از نوع تسلیمی است. به این معنا که قبض جریمه را به صورت حضوری به شما ارائه داد. در این موارد افسران چندان سخت‌گیری ندارند و توصیه‌های لازم را به رانندگان ابلاغ می‌کنند. اگر تا 60 روز این قبض را پرداخت نکنید، دوبل می‌شود.

روش خودداری

گاهی ممکن است دلایل مختلفی باشد تا یک راننده به فرمان ایست اعتنا نکند؛ در این شرایط افسر مربوطه با نهایت سخت‌گیری جریمه‌ای برای او صادر می‌کند. البته گاهی هم ممکن است فرد جریمه را از افسر نگیرد و جرم خود را انکار کند. در هرکدام از این شرایط جریمه صادر می‌شود و در صورت پرداخت نکردن تا دو ماه دوبل می‌شوند.

روش الصاقی

حتما شما نیز در یک مکان غیرمجاز پارک کرده‌اید و زمانی که برگشته‌اید کاغذی را بر سینه اتومبیل خود دیده‌اید. به این نوع جرائم الصاقی می‌گویند؛ یعنی افسر تخلف راننده را مشاهده کرده، اما او در کنار ماشین قرار نداشت و افسر جریمه را به ماشین الصاق کرد. این جرائم نیز دوبل می‌شوند.

توجه داشته باشید که این جرائم امروزه به صورت مکانیزه و با پیامک به راننده ابلاغ می‌شود و با همین کار در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شده است.

آیا تخلفات دوربینی دو برابر می‌شوند؟

عوارض آزادراهی

در سال‌های اخیر زمانی که شما از شهر خود خارج می‌شدید تا به سفر بروید، در چند جا با عوارض آزادراهی روبرو می‌شدید و در ازای پرداخت مبلغی برگ کاغذی به شما می‌دادند. شاید شما هم از توقف در این مکان‌ها و گاهی صف طولانی آن اذیت شده بودید. با تصمیم مسئولین توقف در این مکان‌ها به کلی از میان برداشته شد و امروزه دوربین‌ها عوارض آزادراهی را ثبت می‌کنند.

در شروع این کار افراد زیادی که از قضیه باخبر نبودند، مشمول جریمه شدند. زمانی که شما از جلوی عوارضی رد می‌شوید، دوربین پلاک شما را ثبت می‌کند و باید حق عوارض خود را به صورت آنلاین از درگاه‌های مختلف پرداخت کنید. در صورتی که این مبلغ را تا یک ماه پرداخت نکنید، جریمه‌ آن نیز به پلاک شما ثبت خواهد شد.

شاید گذر از عوارضی جرم نباشد، اما عدم پرداخت عوارض آزادراهی جریمه دارد و باید پرداخت شود.

آیا تخلفات دوربینی دو برابر می‌شوند؟

تاپ برترین مرجع برای پرداخت عوارض آزادراهی

اگر شما هم خودتان را آدم حواس‌پرتی می‌دانید و به سفرهای متعددی می‌روید، خیلی سریع اپلیکیشن تاپ را نصب کنید. تاپ در این مورد نیز دستیار شما خواهد بود و به صورت اتوماتیک عوارضی‌ها را پرداخت خواهد کرد. شما با ورود به این سوپراپلیکیشن گزینه پرداخت عوارض آزادراهی را انتخاب می‌کنید. در گام بعدی اطلاعات خودروی خود را وارد می‌کنید که کار بسیار آسانی است و در ادامه به کیف پولتان کمی پول واریز می‌کنید.

در هر بار گذر از عوارضی به کمک تاپ، مبالغ مذکور به صورت خودکار پرداخت می‌شود و به همین دلیل شما مشمول جریمه نمی‌شوید.

خدمات خودرویی تاپ

اگر به دنبال برنامه جامع و کاملی هستید که از خدمات مختلفی پشتیبانی کند، می‌توانید به سوپراپلیکیشن تاپ اعتماد کنید. در این برنامه شما علاوه بر خدمات مهمی چون کارت به کارت، ثبت چک صیادی، پرداخت قبض، خرید شارژ و ... می‌توانید از دیگر خدمات آن نیز استفاده کنید. خدمات گردشگری مانند رزرو تور، خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و ... نیز در تاپ وجود دارد و شما در مواقع نیاز می‌توانید بهره‌مند شوید.

یکی دیگر از خدمات ارزنده تاپ، خدمت خودرویی آن است که به عنوان مثال شما می‌توانید با یک‌سوم هزینه استعلام در پلیس +10 خلافی خود را در این برنامه استعلام کنید و به راحتی هر چه تمام به صورت موردی آن‌ها را پرداخت کنید. اگر در میان خلافی‌های شما موردی باشد که دو برابر خواهد شد، حتما آن را پرداخت کنید تا از رسیدن به سقف خلافی یعنی 3 میلیون جلوگیری کنید.

جمع بندی

در دنیای امروز برای اینکه زندگی سالمی داشته باشیم، باید به قوانین احترام بگذاریم. در قوانین راهنمایی و رانندگی جرائمی هستند که اگر تا دو ماه پرداخت نشوند، دو برابر می‌شوند. این جریمه‌ها همان جرائم تسلیمی، الصاقی و خودداری هستند که در طول متن به آن‌ها اشاره کردیم. جرائمی که با دوربین ثبت می‌شوند، دو برابر نمی‌شوند. با آنلاین شدن پرداخت عوارض آزادراهی برخی افراد پرداخت آن را فراموش می‌کنند و به همین دلیل جریمه‌ای نیز برای آن پرداخت می‌کنند. فرصت پرداخت این عوارض یک ماه است.

به کمک سوپراپلیکیشن تاپ که بیش از 70 سرویس کاربردی دارد به راحتی می‌توانید از شر جرائم عوارضی خلاص شوید. در این برنامه شما با وارد کردن اطلاعات خودرو و شارژ کیف پول عوارضی‌ها به صورت اتوماتیک پرداخت می‌شود. همچنین در این برنامه می‌توانید خلافی‌های خودرویتان را استعلام کنید و مواردی که دوبل خواهند شد را به صورت موردی پرداخت نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top