تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/08/24 - 11:58
کد خبر: 450556

آینده دامنه‌ها: پسوندهای ترند در سال ۲۰۲۲

آینده دامنه‌ها:  پسوندهای ترند در سال ۲۰۲۲

به همین دلیل است که مهم‌ترین روندها و پیشرفت‌ها را در نام دامنه شناسایی کرده‌ایم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدام دامنه های سطح بالا (TLD) محبوب‌ترین هستند و کدام یک در حال شکوفا شدن.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، انتخاب نام دامنه هنگام کسب و کار شما به فضای آنلاین شما بسیار مهم است. علاوه بر اینکه به عنوان آدرسی برای بازدید کاربران از سایت شما عمل می کند، همچنین یک عنصر ضروری برندسازی است که نحوه دید مخاطبان از کسب و کار شما را شکل می دهد.

به همین دلیل است که مهم‌ترین روندها و پیشرفت‌ها را در نام دامنه شناسایی کرده‌ایم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدام دامنه های سطح بالا (TLD) محبوب‌ترین هستند و کدام یک در حال شکوفا شدن.

مهمتر از همه، ما پاسخ خواهیم داد که آیا داشتن پسوند com. برای وب سایت شما ضروری است یا خیر.

 

دامنه

" ثبت دامنه با پسوند com همچنان پیشرو در بازار است، در حالی که هر روزه gTLD های جدیدی ارائه می شوند."

 

TLDها (به انگلیسی: Top Level Domain) به عنوان دامنه‌های سطح بالا شناخته می‌شوند که شامل .com، .net، .org، .gov و چند دامنه دیگر هستند.

gTLDها دامنه‌های سطح بالای عمومی (به انگلیسی: generic Top Level Domain) (به اختصار gTLD) یکی از دسته بندی‌های دامنه‌های سطح بالا (به انگلیسی: Top Level Domain) (به اختصار TLD) هستند که به وسیله‌ی آیانا برای استفاده در سامانه نام دامنه در اینترنت نگهداری می‌شوند.

آینده دامنه‌ها:  پسوندهای ترند در سال 2022

اصطلاح "دامنه" و "نام دامنه" معمولا به اشتباه، جای یکدیگر استفاده می‌شوند. در صورتی که نام دامنه و دامنه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

دامنه‌های اینترنتی مطابق با DNS که مخفف Domain Name Service است، یک پروتکل در شبکه‌ها برای تبدیل نام دامنه به آدرس‌های IP است. این سرویس برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP و آدرس IP به نام دامنه، استفاده می‌شود.

 

انتخاب نام و خرید دامنه مناسب، هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار شما بسیار مهم است. دامنه یا دومین، آدرسی برای بازدید کاربران از وب‌سایت است و همچنین، یکی از عوامل مهم در برندسازی به شمار می‌رود.

آدرس وب‌سایت (URL) حاوی نام دامنه، پسوند و اطلاعاتی مانند پروتکل انتقال و مسیر است. نام دامنه مختص به نامی است که برای برند و کسب‌وکار خود در نظر گرفته‌اید.

از دامین‌ها برای مواردی مانند مالکیت وب‌سایت، ایجاد اعتبار و برندسازی استفاده می‌شود.

طبق آمار اعلام شده تا سال 2022 حدود 52.8٪ کاربران از دامنه‌های .COM استفاده می‌کنند. در صورتی که تنها، 4.4 درصد دامنه‌های ثبت شده را org. تشکیل می‌دهند. .org، دومین gTLD پرطرفدار در بین کاربران است.

 

 

برای نشان دادن وسعت استفاده از دامنه‌ .com، وب‌سایت Verisign گزارش می‌دهد که بیش از 161.3 میلیون نام دامنه .com تا سه ماهه اول سال 2022، ثبت شده است. این تعداد، بیش از هشت برابر تعداد دامنه‌هایی است که از .cn، دامنه سطح بالای کشور چین، استفاده می‌کنند.

از دامنه‌ .com به عنوان مخفف وب‌سایت‌های تجاری نام می‌برند و بیش‌تر وب‌سایت‌های برند و تجاری از .com استفاده می‌کنند.

حدود نصف وب‌سایت‌هایی که با دامنه .com ثبت شده‌اند برای انتشارات محتوا هستند و بعد از آن‌ها، وب‌سایت‌های فروشگاه‌های آنلاین با این دامنه،‌ ثبت شده است.

در حالی که این پسوندهای دامنه تسلط روی صنعت دارند، gTLDهای جدید در حال گسترش در بازار هستند.

در ابتدای سال 2022، همه gTLD های جدید حدود 7.5٪ از کل وب‌سایت‌ها را تشکیل می‌دادند و امروزه .xyz با بیش از 4.8 میلیون دامنه ثبت شده، پیشرو است.

به عنوان مثال، ثبت نام .xyz در سال گذشته 23.5 درصد افزایش یافت، در حالی که سهم .shop به میزان 31.4 درصد بوده است.

در حالی که .com هنوز رهبر بازار است، تعداد نام‌های دامنه موجود و جذاب با این دامین، رو به اتمام است.این موضوع باعث شده تا صاحبان وب‌سایت‌ها به دنبال gTLDهای جایگزین باشند.

 

رشد ccTLD و geoTLD

دامنه سطح بالای (ccTLD) کد کشور را نشان می‌دهد، مانند دامین .us که نشان‌دهنده ایالات متحده است. اگر در حال ایجاد کسب‌وکار آنلاین در یک منطقه مشخص هستید یا نام دامنه .com مورد نظر شما در دسترس نیست، می‌توانید از جایگزین محبوب دیگری که مربوط به منطقه شما است استفاده کنید.

از ژوئن 2022، محبوب‌ترین ccTLD برای توکلائو .tk بود با بیش از 26 میلیون دامنه ثبت شده در حالی که این جزیره،‌ دارای کمتر از هزار و پانصد نفر جمعیت است.

" توکلائو (به انگلیسی: Tokelau ) کشوری کوچکی در جنوب اقیانوس آرام با جمعیتی حدود ۱۵۰۰ نفر است. منبع: ویکیپدیا "

 

.co که مخفف کد دامین کلمبیا است، یک جایگزین پرکاربرد برای .com به شمار می‌رود. حجم فروش دامنه‌های .co دو برابر شده و از 800000 دلار در سال 2020 به تقریباً 1.5 میلیون دلار در سال 2021 رسیده است.

برخی از نمونه‌ها CityTLD‌ها هستند، مانند دامین‌های توکیو، nyc، برلین، و لندن. آن‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک و موسساتی که می‌خواهند برند خود را ایجاد کنند و مشتریان را در منطقه جذب کنند، ایده‌آل هستند. طبق گزارش‌ها، ژاپن بیش‌ترین سهم را در سایت‌های تجاری و تجارت الکترونیکی دارد.

دامنه با پسوند com چقدر مهم است؟

نام مناسب برای دامین، می‌تواند آگاهی از برند را افزایش دهد، باعث ایجاد اعتماد بازدیدکنندگان شود و پیدا کردن شما در اینترنت را آسان‌تر کند. انتخاب یک TLD کوتاه و آسان برای به خاطر سپردن کاربران و مرتبط با جایگاه شما، باعث می‌شود تا به این اهداف برسید.

 

بازار دامین .com به شدت رقابتی شده است. در میان پسوندهای دامنه بین‌المللی، دامین .net انتخاب خوبی برای مشاغل است.

آینده دامنه‌ها:  پسوندهای ترند در سال 2022

روندهای TLD که لازم است مراقب آن باشید!

در اینجا، برخی از روندهای دیگر وجود دارد که ممکن است در آینده نزدیک صنعت دامنه را تکان دهد:

بر اساس کلیدواژه‌های جستجو شده برتر Sedo در سال 2022، عبارات مربوط به NFT، ارز دیجیتال و متاورس بسیار محبوب هستند. از آنجایی که این صنایع ممکن است بزرگتر شوند، می‌توان انتظار داشت که این روند ادامه یابد.

از مارس 2022، پسوند .au استرالیا برای ثبت به عنوان یک نام دامنه مستقیم در دسترس کاربران است. پیش از این، کاربران فقط می‌توانستند آن را به عنوان دامنه سطح دوم، خریداری کنند. تنها کاربرانی که ارتباطات تایید شده‌ای با این کشور دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

هنگام انتخاب نام دامنه به اهداف بلند مدت وب‌سایت خود، فکر کنید! اگر قصد دارید در آینده کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید، خرید دامنه .com، امکان دارد باعث رشد شما شود. gTLDهای جدید، یک راه عالی برای ایجاد هویت منحصر به فرد هستند.

 

جمع‌بندی: آینده دامنه‌ها

جهان هر روزه پیشرفت می‌کند و کاربران زیادی به دنبال دامنه‌های معمول هستند. با خلاقیت در نامگذاری و انتخاب پسوند مناسب می‌توانید باعث رشد کسب‌وکار خود شوید.

شما می‌توانید برای خرید و ثبت انواع دامنه به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه دامنه ملی یا بین‌المللی مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین، می توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پی شهادت «یحیی السنوار»
پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت شهادت یحیی سنوار
عربستان؛ محل مدنظر پوتین برای برگزاری نشست صلح با اوکراین
همنوایی صدراعظم آلمان با صهیونیست‌ها: رخدادها در غزه کشتار دسته جمعی نیست
مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ تمدید شد
اولین تصاویر از محل انفجار پهپاد حزب‌الله در نزدیکی منزل نتانیاهو
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top