تاریخ انتشار: جمعه 1401/08/27 - 07:50
کد خبر: 450859

کمبود تسلیحات آمریکا برای ارسال به اوکراین

 کمبود تسلیحات آمریکا برای ارسال به اوکراین

سه مقام آمریکایی می‌گویند آمریکا با کمبود برخی از مهمات و سامانه‌های تسلیحاتی گرانبها برای ارسال به اوکراین مواجه شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سه مقام آمریکایی می‌گویند آمریکا با کمبود برخی از مهمات و سامانه‌های تسلیحاتی گرانبها برای ارسال به اوکراین مواجه شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان با گزارش این خبر افزود فشار موجود روی ذخائر تسلیحاتی و ناتوانی صنایع فعال در این عرصه برای پیش رفتن همگام با تقاضاها یکی از چالش‌های اصلی پیش روی دولت «جو بایدن» است که از زمان آغاز جنگ اوکراین میلیاردها دلار سلاح را روانه این کشور کرده است.

یکی از مقام‌های مورد استناد سی‌ان‌ان گفته در حالی که آمریکا نزدیک به ۹ ماه است که ارسال سلاح به اوکراین را شدت بخشیده ذخائر برخی از سامانه‌های تسلیحاتی رو به کاهش است، زیرا تعداد انبارهای موجود این تسلیحات محدود است.

به گفته منابع مورد استناد شبکه خبری سی‌ا‌ن‌ان، از جمله سامانه‌های تسلیحاتی که کمبود آنها محل نگرانی است و موجودی آنها با تقاضای اوکراینی‌ها هم‌‌ارز نیست گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری توپ و موشک‌های دوش‌پرتاب استینگر است.

برخی از منابع هم از کمبود تولید برخی سامانه‌های تسلیحاتی دیگر، اعم از موشک‌های ضدرادار «هارم»، موشک‌های سطح به سطح GMLRS و موشک‌های ضدتانک جاولین ابراز نگرانی کرده‌اند، اگرچه واشنگتن تولید این موشک‌ها و برخی سلاح‌های دیگر را افزایش داده است.

سی‌ان‌ان نوشته آمریکا بعد از خروج از افغانستان و تغییر دادن نقشش به نقش نظارتی در عراق برای نخستین بار در طی دو دهه گذشته درگیر هیچ جنگ مستقیمی نیست. بر همین اساس، شرکت‌های آمریکایی با توجه به نبود نیاز، تولید خود از سلاح‌ها و مهمات مورد نیاز در جنگ را به اندازه‌ای که یک جنگ طولانی را تأمین کند افزایش نداده‌اند.

یکی از دلایل نگرانی آمریکا برای کاهش ذخایر تسلیحاتی این است که بخش صنعتی آمریکا برای همراهی سریع با تقاضای اوکراین با مشکل مواجه است. علاوه بر این، متحدان اروپایی آمریکا هم به دلیل نیاز به ذخایر موجودشان برای نیروهای مسلح خود قادر به اجابت سریع درخواست‌های نظامی اوکراین نیستند.

مایک کویگلی، یکی از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا به سی‌ان‌ان گفت: «کار دارد دشوار و دشوارتر می‌شود. این جنگی بود که فکر می‌کردیم ظرف چند روز تمام می‌شود اما حالا مشخص است که ممکن است چند سال طول بکشد.»

وی اضافه کرد: «در شرایطی که زنجیره‌های تأمین در سراسر دنیا با مشکل مواجه هستند غرب با مشکلات زیادی برای اجابت تقاضاها در این سطح مواجه خواهد شد.»

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون به سی‌ان‌ان گفت واشنگتن حمایت از اوکراین را «تا هر زمان که جنگ به طول بینجامد» ادامه خواهد داد. او همچنین گفت که پنتاگون به همکاری با بخش صنعت برای تأمین تسلیحات لازم ادامه خواهد داد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

اوکراین  تلاش داشت تا با عضویت کشورش در ناتو در برابر همسایه قدرتمند شرقی تضمین امنیتی از غربی‌ها دریافت کند. با این حال تلاش‌های وی نه‌تنها به عضویت در ناتو نیجامیده، بلکه خاک اوکراین در دوران ریاست‌جمهوری او نزدیک به ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top