تاریخ انتشار: شنبه 1401/09/05 - 08:33
کد خبر: 451750

واکنش نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر

واکنش نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر

«رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حساب کاربری خود در توئیتر به تصویب قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حساب کاربری خود در توئیتر به تصویب قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داده است.

نماینده ویژه آمریکا درباره این قطعنامه ادعا کرد: «قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که توسط تعداد زیادی از کشور از سراسر جهان حمایت شد، برخلاف ادعای دولت ایران، اقدامی غربی نبود.»

رابرت مالی در ادامه مدعی شده است که این قطعنامه به دور از ضد ایرانی بودن، بدنبال حمایت از مردم ایران است.

لازم به ذکر است که آمریکا و کشورهای اروپایی در ادامه حمایت از اغتشاشات در ایران، یک قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با عنوان آنچه «وضعیت حقوق‌بشر در ایران»! خوانده شده، تصویب کردند. کشورهای چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان به این قطعنامه ضدایرانی رأی منفی دادند و این اقدام شورای‌حقوق‌بشر سازمان ملل را «سیاسی‌کاری» اعلام کردند.

کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان هم به قطعنامه رأی ممتنع دادند.

آرژانتین، بنین، چک، فنلاند، فرانسه، گابون، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، کره، سومالی، بریتانیا، اوکراین و آمریکا رأی مثبت دادند.

قطعنامه ضد ایرانی مذکور با تحریک آمریکا و غرب به تصویب رسید. علیرغم اینکه آمریکایی‌ها خود به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان محسوب می‌شوند اما به دلیل اعمال نفوذ سیاسی، تاکنون در مجامع بین المللی محکوم نشده اند.

پس از تصویب این قطعنامه، «گنادی گاتیلوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی مستقر در ژنو، این قطعنامه را نامشروع خواند. گاتیلوف تاکید کرد که چنین تصمیمی «صرفا در پس‌زمینه و با ذهنیتی سیاسی» اتخاذ شده و هدف آن مقصر جلوه دادن مقامات ایران است صرفاً به این دلیل که غرب، آنها (مقامات ایران) را خوشایند نمی‌داند.

وی تاکید کرد: ما این (قطعنامه) را غیرقانونی می‌دانیم چون چنین اقداماتی باید با اجازه کشور مدنظر، انجام و ایجاد شود. در این مورد خاص، هیچ مشورت یا توافقی بر سر ایجاد چنین سازوکاری با ایران انجام و اجرایی نشده است. تمام این اقدامات با هدف اعمال فشار سیاسی روی ایران صورت می‌گیرد.

به باور وی، بانیان این پیشنهاد بهتر است روی مشکلات داخلی کشور خودشان تمرکز کنند زیرا در غیر این صورت، «تمام این اقدامات شبیه نمونه‌ای واضح از استاندارد دوگانه تجلی می‌کند.»

همچنین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی و کاملاً مردود دانست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توییت قالیباف به‌مناسبت فرارسیدن ۷ اکتبر
این دانشجویان از سربازی معاف می شوند
اعضای جبهه پایداری مفهوم «وفاق ملی» را با پزشکیان بررسی کردند
پیام سردار قاآنی به اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی
بقایی: تعرضات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه محکوم است
اعلام خبر رسمی سلامتی سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه +فیلم
دو برابر شدن پروازهای عمره از فردا
کلاهبرداری ۲۱ میلیاردی برای قبولی در پزشکی دانشگاه تهران
علی آبادی: تامین برق پایدار با تعمیرات به موقع نیروگاهی فراهم شود
برگزاری جلسه کمیسیون آموزش مجلس با رئیس‌جمهور
اردوغان: اسرائیل تاوان نسل‌کشی در غزه را خواهد پرداخت
فراجا به نیابت از همه کشورهای جهان با مواد مخدر مبارزه می‌کند
تبریک سردار رمضان شریف به سردار حاجی‌زاده
نیروی پلیس خانم در قم افزایش یابد
جزییات پرداخت مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
عوارض هولناک مصرف مشروبات الکلی
ظهره‌وند: اقتصاد رژیم صهیونیستی در آستانه ورشکستگی است
نشست فوری نتانیاهو با وزیران کابینه رژیم صهیونیستی
طوفان الأقصی و موقعیت آچمز رژیم صهیونسیتی
احضار بیرانوند، درویش و سمیعی به کمیته اخلاق
پاسخ نهایی استراماچونی به مدیران استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top