تاریخ انتشار: 20 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4521

خبر پول دولت به هدیه تهرانی تایید شد

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص کمک 60 میلیونی سازمان متبوعش به نمایشگاه عکس هدیه تهرانی، گفت: یکی از کارهای که وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های گردشگری انجام می‌دهند برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی و هنری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس درباره کمک 60 میلیونی سازمان متبوعش به نمایشگاه عکس هدیه تهرانی، توضیح داد: یکی از کارهای که وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های گردشگری انجام می‌دهند برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی و هنری است.

وی افزود: در گذشته نمایشگاه‌هایی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص لباس‌های اقوام و غذاهای ایرانی برگزار کرده‌ایم که این کارها در راستای جذب توریست به کشور صورت گرفته و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به برگزاری این نمایشگاه‌ها کمک کرده و در آنها مشارکت داشته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکی از نمایشگاه‌های که با موضوع آب برگزار شده نمایشگاه عکس خانم هدیه تهرانی که آمده از آب در سراسر کشور عکس تهیه کرده که خلیج فارس یکی از حوزه‌های عکاسی شده است و ما نیز بدون توجه به عکاس این نمایشگاه به دلیل آنکه در خصوص موضوع آب تصاویر خوبی به نمایش درآمده در برگزاری این نمایشگاه مشارکت کردیم.

بقایی افزود: یکی از نمایندگان مجلس این نمایشگاه را به ما معرفی کرد و بخش تخصصی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یعنی شرکت نمایشگاه‌های گردشگری سازمان در این خصوص جلسه گذاشت و عکس‌ها را بررسی کرد و تایید کرد موضوع نمایشگاه موضوع خوبی است و با یک سبک هنری و روش نوین از آب‌های مانند چشمه‌ها و آب‌های کویری عکسبرداری شده است.
وی ادامه داد: در این خصوص ما به عکاس کاری نداشتیم و شرکت تخصصی ما عکس‌ها را تایید کرد و کاتالوگ‌های آن را برای ما آورد و ما هم بررسی کردیم و متوجه شدیم عکس‌های خوبی انداخته شده که موضوع گردشگری باز می‌گردد و اعلام کردیم با برگزاری این نمایشگاه می‌توانیم نقاط گردشگری خود را برای جذب گردشگر معرفی کنیم که امتیازی برای سازمان ما بود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه این سازمان وظیفه کمک به برگزاری نمایشگاه‌ها و مراسم‌های معرفی کننده جاذبه‌های گردشگری کشور را دارد در عین حال گفت: که به دلیل آنکه خانم تهرانی این نمایشگاه را صرفا برای نمایش عکس‌ها صورت نداده و بحث فروش تصاویر در آن مطرح بوده و انتفاع شخصی داشته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با وی در برگزاری نمایشگاه مشارکت داشته و بحث کمک مالی نبوده است.

بقایی افزود: مشارکت ما در برگزاری نمایشگاه‌ها و یا کمک‌های مالی ما منحصر به این بحث نیست و ما حدود یک ماه و نیم پیش صندوقی به منظور مشارکت‌های هنرمندان تاسیس کردیم که از این طریق به افراد هنرمند که به موضوعات گردشگری و میراث فرهنگی می‌پردازند در قالب مشارکت به آنها کمک کنیم و نمی‌دانم چرا مورد اخیر حساسیت پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: نکته قابل تحمل در این بحث این است که آقای رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور یا کس دیگری اصلا در این خصوص توصیه‌ای به ما نداشته و یکی از نمایندگان مجلس این مورد را به ما معرفی کرده و ما نیز بعد از بررسی‌های تخصصی مانند سایر موارد در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و در برگزاری نمایشگاه مشارکت کردیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با طرح این سئوال که آیا کمک به هنرمند برای اجرای انجام برنامه‌های پروژه‌های هنری اشکال دارد گفت: اینکه می‌گویند هنرمندی با دولت مخالف است و یا خوشنام نیست به ما ارتباط ندارد و اساسا آیا هر کس منتقد دولت است نباید دیگر از وی حمایت شود. در حالی که شما می‌بینید در مجموعه دولت یا مجلس به رسانه‌های منتقد نیز اجازه می‌دهند فعالیت خبری انجام دهند.

بقایی افزود: این درست نیست که هر کس دارای نظر شخصی مخالفت با دولت بود طرد شود بلکه ما در مجموعه سازمان خود به کار افراد نگاه می‌کنیم و آن چه که اخیرا انجام شده مشارکت در برگزاری نمایشگاه عکسی با موضوع آب بوده و اتفاقا صرف‌نظر از نظرات دیگران تصاویر ارائه در این نمایشگاه کاملا تکنیکی و مرتبط با جاذبه‌های گردشگری کشورمان بوده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در خارج از کشور هم مخاطبان خوبی داشته و در معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران موثر بوده است و به همین دلیل ما در این زمینه مشارکت داشتیم اما واقعیت این است که در گذشته ما بیش از رقمی که به عکاس این مجموعه کمک شده به هنرمندان دیگر کمک کرده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حمایت مالی شهرداری تهران از فیلم درباره الی ساخته اصغر فرهادی گفت: اگر به حمایت سازمان میراث فرهنگی از یک هنرمند اعتراض می‌شود چرا کسی به شهرداری اعتراض نکرد که اسپانسر فیلم درباره الی بود.

بقائی افزود: منظور من این نیست که شهرداری کار اشتباهی کرده و طبعا آن سازمان براساس سیاست‌های خود از هنرمندان و پروژه‌های هنری حمایت می‌کند. اما اگر این بحث باشد که به خاطر نگاه یک هنرمند از وی حمایت نشود آیا کسانی که دیگران از آنها حمایت می‌کنند مسئله‌دار نیستند.

وی در پایان با بیان اینکه سفر چهره‌های ورزشی و هنری به کشورها با حمایت اسپانسرها می‌تواند در زمینه جاذبه گردشگری موثر باشد، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در راستای بحث گردشگری به برگزاری نمایشگاه آب کمک کرد و خوب است که از این نمایشگاه بازدید شود تا خودتان در این‌باره قضاوت کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top