تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/09/08 - 00:56
کد خبر: 452173

خوزستان میزبان کاروان هنری «روایت حبیب»

خوزستان میزبان کاروان هنری «روایت حبیب»

سید مهدی ابطحی دبیر ستاد کاروان هنری «روایت حبیب» عصر امروز دوشنبه در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه «روایت حبیب» که در حوزه هنری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی مجموعه‌های فرهنگی برای بزرگداشت سردار دل‌ها برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، سید مهدی ابطحی دبیر ستاد کاروان هنری «روایت حبیب» عصر امروز دوشنبه در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه «روایت حبیب» که در حوزه هنری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی مجموعه‌های فرهنگی برای بزرگداشت سردار دل‌ها برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کردند.

دبیر ستاد کاروان هنری «روایت حبیب» افزود: در حوزه هنری برای این منظور ستادی تشکیل شد و هنرمندان در قالب‌های مختلفی خلق اثر کردند، ولی در سال اول این برنامه طبق آسیب‌شناسی که صورت گرفت، شبکه توزیع فعالی نداشت و این تولیدات آن طور که باید به دست مخاطب نرسید.

وی با بیان اینکه برای سال دوم با مشارکت بنیاد شهید سلیمانی طرح ملی رویداد «روایت حبیب» تدوین و در قالب کاروان هنری در ۱۰ استان کشور اجرا شد، اضافه کرد: هدف از این برنامه تبیین شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی در قالب و زبان هنر و رسیدن به شبکه توزیع است.

ابطحی تصریح کرد: امسال کاروان هنری روایت حبیب چند مخاطب دارد که شامل توده مردم با محوریت خانواده‌ها، مناطق برخوردار، هنرمندان استان و کودکان و نوجوانان است و بر این اساس برنامه‌های مختلفی به صورت مستقل برای هر گروه از مخاطبان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاروان هنری «روایت حبیب» از ۱۱ آذر از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) فعالیت خود را آغاز می‌کند و اختتامیه آن نیز ۱۳ دی همزمان با سالروز شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان خواهد بود، ادامه داد: مسیر این کاروان بعد از تهران، استان‌های خراسان شمالی، مازندران، سمنان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، جزیره کیش، فارس، یزد و کرمان است.

دبیر ستاد کاروان هنری «روایت حبیب»، با بیان اینکه این کاروان در هر استان سه روز برنامه دارد، تصریح کرد: ۲۷ تا ۲۹ آذر کاروان «روایت حبیب» به استان خوزستان می‌رسد؛ استیج سیار این کاروان، طبق نظر استان و با توجه به زیست‌بوم، تراکم جمعیت و مباحث این‌چنینی جانمایی و سه نقطه برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای برنامه‌هایی که روی این استیج انجام می‌شود، اولویت با هنرمندان استان است، گفت: از جمله این برنامه‌ها نمایشگاه آثار تجسمی شامل ۱۰۰ اثر عکس و پوستر و ۲ برنامه برای هنرمندان است که شامل یک نشست ادبی و یک کارگاه تجسمی بوده که محصول محور است و پس از آن آثار خلق شده، برای فعالیت سال‌های آینده خریداری می‌شود.

ابطحی گفت: همچنین یک برنامه تلویزیونی خاطره‌گویی برگزار می‌شود که سه نفر از کسانی که از شهید سلیمانی خاطراتی دارند، خاطرات خود را در یک برنامه تلویزیونی بیان می‌کنند؛ این برنامه ۳ تا ۱۳ دی هر شب به میزبانی یک استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه شب خاطره و قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب نیز ۲ برنامه دیگر است که به صورت مستقل برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و شامل خاطره‌گویی، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقالی‌خوانی، تئاتر، موسیقی و… هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top