تاریخ انتشار: جمعه 1401/09/11 - 09:30
کد خبر: 452514

اقتصاد ما باید مردمی شود

اقتصاد ما باید مردمی شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از اصلاحات مهمی که باید در عرصه اقتصادی انجام شود، شفاف‌سازی نظام ارزی و مردمی شدن اقتصاد است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، شهباز حسن پور، با تاکید بر اینکه لازم است در عرصه اقتصادی اصلاحات جدی انجام شود، گفت: برای مثال، باید در مسائل اقتصادی هر چه سریع‌تر شفاف‌سازی صورت گیرد.

وی بیان کرد: یکی از زمینه‌هایی که نیازمند شفاف سازی است، مربوط به نظام ارزی کشور است. علاوه بر این، تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی باید اقدامات ویژه‌تری برای ایجاد ثبات در بازار ارز انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد را نمی‌توان به صورت دستوری اداره کرد، گفت: اقتصاد مبنای علمی، فنی و تخصصی خاص خودش را دارد، اما متأسفانه شاهدیم که برخی از مجموعه‌های دولت بیشتر درباره اقتصاد با نگاه دستوری کار می‌کنند که یکی از اصلاحاتی که باید در عرصه اقتصاد انجام شود، آن است که از صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های خلق الساعه به شدت پرهیز شود.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در مسائل اقتصادی می‌بینیم که برخی از وزارتخانه‌ها و دولتمردان به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و هر وزارتخانه‌ای مسائل خاص خودش را پیش می‌برد، در حالی که باید پنجره واحد اقتصادی مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه ما قانون مصوب داریم که باید اجرایی شود.

حسن پور گفت: علی‌رغم آنکه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به تصویب رسیده است، اما الان افراد برای دریافت یک مجوز ساده باید به حداقل ۱۶ اداره، نهاد و سازمان مراجعه کنند که یکی از اصلاحات اصلی در عرصه اقتصاد آن است که باید صدور مجوز کسب و کار تسهیل شود.

وی اظهار داشت: در بحث اقتصاد باید از مشارکت مردم نهایت استفاده را ببریم و متأسفانه هنوز شاهد اقتصاد دولتی هستیم. باید اقتصاد دولتی کنار برود و اقتصاد ما باید مردمی شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه می‌توان یکسری اصلاحات اقتصادی را مدنظر قرار داد که لازم است دولت هر چه سریع‌تر لایحه برنامه هفتم توسعه را با رویکرد جدید به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top