تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/09/17 - 12:03
کد خبر: 453212

جامع ترین آموزش کیوبیس + آموزش میکس و مسترینگ در ایران!

جامع ترین آموزش کیوبیس + آموزش میکس و مسترینگ در ایران!

انجام داده و فرآیندها را بر موزیک‌های خود اعمال می‌سازید، بدون آنکه تجربه کاربری سخت و پرتکلفی را حین کار با این نرم‌افزار از سر بگذرانید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آموزش کیوبیس و آموزش میکس و مسترینگ برای آن‌که در صنعت ساخت موزیک صاحب اسم‌ورسمی خاص شوید، واجب و ضروری است. آهنگسازان بعدازآنکه دغدغه خود را بر سر نوع و مدل کامپیوتر، هدفون و تمامی سخت‌افزارهای لازم این حوزه برطرف ساختند، باید در پی یافتن بهترین نرم‌افزار میزبان به‌منظور تحقق و تجسم ایده‌هایشان باشند. در این میان جنگ سختی بین نرم‌افزارهای میزبان در جهت کسب سهم بیشتری از بازار وجود دارد. اف‌ال‌استودیو و کیوبیس توانسته‌اند به موفقیت‌های بیشتری نائل شده و جایگاه منحصربه‌فردی بیابند. ازاین‌رو همیشه هنرجویان برای انتخاب بین این دو مردد بوده و دلایل برتری کیوبیس را نمی‌دانند. باوجود رقابت سنگینی که بین شرکت‌های سازنده این نرم‌افزارها وجود دارد باید گفت تفاوت بین این دو فقط در جزئیات خلاصه‌شده و در کلیات شباهت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد. ولی ما برای آنکه امکانات و قابلیت‌های کیوبیس را به اثبات رسانیم در ادامه بیشتر حول این دو نرم‌افزار سخن می‌گوییم.

شناخت بیشتر از دو نرم‌افزار کیوبیس و اف‌ال‌استودیو:

برای آنکه شناختمان را در مورد دو نرم‌افزار کیوبیس و اف‌ال‌استودیو بالا ببریم لازم است تا در ابتدا به تعریفی باب هرکدام از آن‌ها بپردازیم. بدین ترتیب بهتر می‌توانیم، تشخیص دهیم که آموزش نرم‌افزار کیوبیس بیشتر به کارمان می‌آید یا نصب و یادگیری اف‌ال‌استودیو برایمان مناسب‌ است.

  • معرفی نرم‌افزار کیوبیس:

آنچه بیش از همه نرم‌افزار کیوبیس را محبوب ساخته سرعت‌بالای پیشرفت کاربران در پروژه‌های ساخت موزیک است. ولی از آن مهم‌تر قابل‌درک بودن این مسئله به‌گونه‌ای عینی بوده که بر محبوبیت جهانی این نرم‌افزار افزوده است. بدین ترتیب ویرایش، ترکیب، بهبود صدا و درنهایت ضبط را در کمترین زمان ممکن

انجام داده و فرآیندها را بر موزیک‌های خود اعمال می‌سازید، بدون آنکه تجربه کاربری سخت و پرتکلفی را حین کار با این نرم‌افزار از سر بگذرانید.

به‌هرحال کیوبیس آپشن‌های پرکاربردی دارد که هرروزه به تعداد آن‌ها افزوده یا نمونه‌های قدیمی را در جهت ارتقا سطح کیفی آپدیت می‌نماید. ازاین‌رو می‌توان به‌جرئت گفت با آموزش نرم‌افزار کیوبیس در ساخت آهنگ‌هایی منحصربه‌فرد توانمند شده و تمامی ابزارهای مسیر پیشرفت را به دست می‌آورید.

  • معرفی نرم‌افزار اف‌ال‌استودیو:

به مدد یادگیری اف‌ال‌استودیو می‌توانید، موزیک الکترونیک تولید نموده یا نت‌های را دست‌کاری کرده و یا موسیقی زنده توسط سازهای آکوستیک و میدی کیبورد ضبط نمایید. سپس تمامی این موارد را در یک پلی لیست به‌منظور دسترسی در آتی ذخیره کنید. این نرم‌افزار به مدد مجموعه‌ای از ابزارها چنین قابلیت‌هایی را به شما می‌بخشد. ولی به علت قیمت بالا و امکان ضبط فقط 4 سورس به‌صورت هم‌زمان بسیاری نصب و آموزش نرم‌افزار کیوبیس را ترجیح داده تا به مجموعه‌ای از ابزارهای صوتی و ویرایشگر بی‌نظیر و تجهیزات کشش زمان فوق‌العاده آن دست یابند.

تفاوت‌های رایج کیوبیس با اف‌ال‌استودیو:

بامطالعه این بخش خود به برتری کیوبیس پی می‌برید و آموزش نرم‌افزار کیوبیس را یک ضرورت غیرقابل‌اجتناب برای موفقیت به حتم می‌یابید. برخی از این برتری‌ها حتی در ورژن‌های قدیمی کیوبیس نیز برقرار بوده و نیازی نیست تا حتماً به نسخه‌های جدید آن دسترسی داشته باشید.

  • پشتیبانی از تعداد نامحدودی MIDI:

ورژن های قدیمی کیوبیس شمارا در انتخاب بین 8 تا تعداد محدودی MIDI آزاد می‌گذارند، اما با پیشرفت‌ها این مزیت اکنون به تعداد نامحدودی ارتقا یافته است. این در صورتی است که در بهترین حالت داخل فضای اف‌ال‌استودیو، شما فقط مجاز به استفاده از 500 ترک موجود بر روی برد هستید که این امر یک محدودیت بزرگ برای آهنگسازان تلقی می‌شود.

  • پوشش حجم بالای صوت:

با نصب و آموزش نرم‌افزار کیوبیس درمی‌یابید که شما به‌یک‌باره به 14 گیگابایت صوت دست‌یافته‌اید که این حجم ظرفیت در کمتر نرم‌افزاری قابل‌رؤیت است. مجموعه‌ای کامل از سمپل، لوپ و ... یعنی ساخت موسیقی‌هایی با تنوع و کیفیتی باورنکردنی و دور از ذهن.

 

  • پشتیبانی از تعداد بیشتری زبان زنده:

باآنکه کیوبیس هیچ‌گاه از زبان فارسی پشتیبانی نکرده است و اما پوشش 9 زبان زنده دنیا مهر تأییدی بر مرغوبیت و توانایی‌هایی است که طراحانش برای این سامانه محبوب در نظر گرفته‌اند.

  • نحوه عملکرد:

با آموزش نرم‌افزار کیوبیس امکان ساخت یک آهنگ کامل و کار بروی صدای خواننده را خواهید یافت و خروجی عالی از این حیث به دست می‌آورید. ولی با نرم‌افزار اف‌ال‌استودیو شما در تولید موسیقی‌های الکترونیک توانا می‌شوید. بدین ترتیب بهتر است، ابتدا حوزه فعالیت خود را تشخیص داده و سپس متناسب با آن نوع نرم‌افزار خود را گزینش نمایید.

  • ارتقا سطح و لزوم پرداخت هزینه مالی:

ابتدایی‌ترین نسخه نرم‌افزار کیوبیس در سال 1989 میلادی وارد بازار شد، درحالی‌که اف‌ال‌استودیو در 1997 شروع به فعالیت نمود. این بدان معنی است که کیوبیس پیشتاز و پیش‌کسوت این عرصه بوده، ازاین‌رو امکانات آن متنوع‌تر و پرتعدادتر است. ولی باید به‌منظور ارتقا سطح و آپگرید هر بار مبلغی را پرداخت نمایید که این موضوعی برای اف‌ال‌استودیو رایگان در نظر گرفته‌شده است.

کلام آخر:

با تمامی مزایایی که در باب آموزش نرم‌افزار کیوبیس برایتان ذکر نمودیم، این موضوع مهم را به خاطر داشته باشید که هیچ‌کدام از این نرم‌افزارها توانایی ساخت میکسر، آهنگ‌ساز، تنظیم‌کننده صدا و ... را ندارند. بلکه این فقط تلاش کاربران در یادگیری هرکدام از این نرم‌افزارها است که سبب می‌شود، درنهایت خروجی عالی را پدیدآورید.

منبع : خفن کمپانی | https://music.khafan.company

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افزایش ۲ برابری فروش نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته/ غرفه یک ناشر به دلیل تخلف بسته شد
رئیسی: فردوسی در مسیر تکامل تمدن درخشان ایرانی-اسلامی، نقشی بی‌همتا دارد
رئیس جمهور «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را ابلاغ کرد
گزینه‌های ریاست مجلس چه کسانی هستند؟
رئیسی: گلایه مردم در حوزه اینترنت با حساسیت دنبال شود
تاکید مخبر بر عملیاتی شدن قراردادهای سفرهای خارجی رئیس‌جمهور
نروژ: اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است
سازمان‌ملل: تشدید تنش نظامی در رفح وحشتناک است
پذیرش قرارداد پیمانکاری به عنوان وثیقه به بانک‌ها ابلاغ می‌شود
افزایش ۵.۳ دلاری قیمت نفت ایران
اعلام نتایج اولیه آزمون اختصاصی تربیت معلم تا ۳ هفته دیگر
رئیس پلیس راهور: فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد!
تدوین و اجرایی شدن سند حمایت از سالمندان
۴۰ هزار کودک در بغلان افغانستان بر اثر سیلاب بی‌خانمان شدند
تیراندازی پلیس در خیابان شهید مدنی تهران +جزئیات
اصابت صاعقه جان مرد ۵۰ ساله را در جلفا گرفت
۵۰ میلیارد مترمکعب آب را می‌توان در بستر آبخیزداری ذخیره کرد
کشف ۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط پلیس راه‌آهن
طرح‌ نور در سه محور در آذربایجان غربی اجرا می شود
اسرائیل در آمریکا با شکست روبرو شده است
توقف تبادل زندانیان افغانستانی به یک دلیل عجیب ؛ آنها پس از بازگشت، آزاد می شدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top