تاریخ انتشار: شنبه 1401/09/19 - 15:30
کد خبر: 453336

۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور توانمند می‌شوند

۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور توانمند می‌شوند

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور از توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در سطح کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی آقامحمدی صبح شنبه در جلسه محرومیت زدایی و توانمندسازی محلات کم برخوردار استان همدان با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور عنوان کرد: در طرح محرومیت زدایی از ۲۰۲۰ محله کشور با انتخاب یک شهردار از اهالی همان محله تقاضای شهروندان را در خانه‌های چهارگانه بهزیستی، احسان، امداد و هلال تدوین و بر اساس نیاز سنجی‌ها به افراد محله با همکاری ادارات مختلف هر شهر خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف ترمیم محلات نیست بلکه به دنبال توانمندسازی هستیم، گفت: باید از مردم نظرسنجی شود و نیازها مشخص شوند.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور خواستار تشکیل پنجره واحد از سوی دستگاه‌های اجرایی در این ۲۰۲۰ محله شد و افزود: در وهله اول تغذیه و پس از آن، مسکن، سلامت، آموزش و تحصیل افراد این محلات مورد توجه است.

آقامحمدی ادامه داد: ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در محلات محروم کشور در قالب این طرح از خدمات فرهنگی، آموزش و تحصیل، بهداشت، اشتغال، مسکن و تقویت معیشت برخوردار می‌شوند.

قائم مقام وزیر با اشاره به اینکه هر محله یک شهردار خواهد داشت، اضافه کرد: طی این طرح، بیکاری در سامانه ثبت و سعی می‌شود که مشکل مسکن مردم نیز مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مبتنی بر نیروی انسانی است، اضافه کرد: طرح پزشک خانواده نیز در این محلات به صورت منظم به انجام خواهد رسید.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح «بانوان محلات» محور هستند.

وی خواستار ورود جدی مسئولین استان همدان در اجرای این طرح شد و افزود: فلسفه آغاز این طرح از سوی گروه‌های جهادی تهران با سرکشی به محلات محروم منطقه ۱۲ بود که پس از آن افزون بر ۸۰ جلسه برگزار کردیم و دیدگاه‌ها جمع آوری شد و هفته گذشته نیز ۱۳۶ مین جلسه هفتگی مربوطه را برگزار کردیم.

قائم مقام وزیر کشور در تشریح اجرای این طرح نیز گفت: بر اساس شیوه نامه‌ای باید برای هر کوچه‌ای شهردار کوچه انتخاب می‌شد یعنی هر کوچه‌ای نماینده‌ای داشته باشد که اسم آن می‌شد، شهردار کوچه؛ بدین ترتیب، هر چند کوچه یک پهنه را تشکیل می‌دهند که یک مسئول پهنه هم دارند، ۸ تا ۱۰ شهردار کوچه را یک نفر به عنوان مسئول پهنه هماهنگ می‌کرد و هر محله ۵ یا ۶ پهنه دارد که در خانه محله که محور اداره کارها است جمع می‌شوند.

وی خواستار اجرای چنین طرحی با توجه به آمایش سرزمین شد و افزود: کسانی که از لحاظ تحصیلی مشکل دروس خاصی دارند نیز با ایجاد «بانک زمان آزاد معلم‌ها» وقت خود را در اختیار قرار می‌دهند که پشتیبان این بچه‌ها قرار بگیرند؛ بحث اشتغال و تحصیل در این محلات مهم است بدین سان توجه به تحصیل در محلات دنبال می‌شود و از تمام کسانی که بیکار هستند ثبت نام صورت گرفته و این افراد دسته بندی می‌شوند و افرادی که آمادگی برای شغل دارند نیز به مجموعه شرکت‌هایی که نیرو می‌خواهند معرفی خواهند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان شفا زیر شکنجه صهیونیست‌ها به شهادت رسید
حق اعتراض داریم چون این پول ما هست که خرج جنگ علیه غزه می‌شود
تصاویری از بمباران سنگین شهر رفح
فیلم/ تلاوت قرآن کودک فلسطینی بر روی ویرانه‌های خانه‌اش در غزه
کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
دیدار رافائل گروسی با امیرعبداللهیان
پذیرش ۵۳ درصد دانشجویان دکتری به روش استادمحور
دیدار نیچروان بارزانی با رهبر معظم انقلاب
اولین رده‌بندی فوتسال جهان
آغاز فاز مطالعاتی ساخت ماهواره مشترک دانشگاههای تهران و مسکو
تجدید میثاق مسئولان سازمان حج و زیارت با آرمان‌های امام(ره)
دانشگاه و صنعت در دولت سیزدهم به هم نزدیکتر شدند
راهکاری برای خواندن سریع نمازهای قضا
تکذیب نامه انتقادی منتسب به آیت‌الله سبحانی
رویداد «ریحان‌شهر» به مرحله ارزیابی رسید
شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
در مورد حجاب دشمن تا پشت درب خانه های ما آمده است
اعضای شورا به قراردادچین دسترسی دارند
گشت و گذار در روستاهای شرق تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top