تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/09/21 - 12:06
کد خبر: 453542

کنعانی در نشست خبری:

جزایر سه گانه جزو لاینفک و ابدی ایران هستند

جزایر سه گانه جزو لاینفک و ابدی ایران هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جزایر سه گانه جزو لاینفک و ابدی ایران هستند و ادعاها در خصوص این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره مواضع چین در بیانیه مشترک چین و عربستان سعودی گفت: در این موضوع ما به عنوان دستگاه دیپلماسی مواضع و دیدگاه‌های رسمی خود را در این زمینه به تفصیل بیان کرده و به اطلاع ملت ایران و افکار عمومی رساندیم.

وی ادامه داد: یک بار دیگر بر اصول اساسی ایران در ارتباط با موضوعی که در خصوص مسائل مورد اشاره در بیانیه مشترکی که در سفر مقام چینی به عربستان مطرح شد بیان می‌کنم. هرگونه اتهامات بی اساس مندرج در بیانیه پایانی اجلاس چهل و سوم سران شورای همکاری خلیج فارس که با حضور مقام چینی برگزار شد را محکوم می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای کشورمان، یک بار دیگر مطالب مندرج در بیانیه را مردود اعلام می‌کنیم. اینکه عده‌ای در منطقه با نادیده گرفتن پایبندی ایران به برجام و قوانین بین‌المللی نسبت به اقدامات مشروع ایران نکاتی را در بیانیه اعلام کردند را بار دیگر مردود اعلام می‌کنیم.

کنعانی با اشاره به سیاست ایران در قبال کشورهای منطقه نیز، گفت: ایران به امنیت درون زای منطقه‌ای مبتنی بر رعایت هنجارهای بین‌المللی و عدم مداخله خارجی در امور منطقه یک بار دیگر تأکید می‌کند و یک بار دیگر تأکید می‌کنیم جزایر سه گانه جزو لاینفک و ابدی ایران هستند و درباره ادعاها در خصوص این جزایر این ادعاها را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و چنین ادعایی از سوی هر طرفی مطرح شود محکوم می‌کنیم.

وی بیان کرد: مذاکرات رفع تحریم‌های غیرقانونی منحصر به موضوع هسته‌ای ایران است و طرف‌های مذاکره کننده هم طرف‌های شناخته شده‌ای هستند و ما ادامه همان مسیر را مسیر قابل قبولی می‌دانیم و آمادگی داریم همان مسیر را ادامه دهیم. آنچه مرتبط با ادعاهای مطرح شده است ما مواضع خود را صریحاً اعلام کرده و بار دیگر بر مواضع اصولی ایران تأکید کرده و از منافع اساسی جمهوری اسلامی ایران حمایت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آن چیزی که مربوط به ایران است ما در خصوص موضوعات منطقه‌ای به سیاست همسایگی مبتنی بر همکاری و منافع مشترک پایبند هستیم و از هرگونه ابتکار در این زمینه حمایت می‌کنیم. آنچه دخالت در امور داخلی ایران باشد محکوم کرده و نمی‌پذیریم و به کسی هم اجازه دخالت در امور داخلی و اظهارنظر درباره تمامیت ارضی و سرزمینی ایران نخواهیم داد در عین حال بر همکاریهای منطقه‌ای مبتنی بر اصول و منافع مشترک و همسایگی پایبند خواهیم بود.

کنعانی با انتقاد از موضع‌گیری برخی از مقامات غربی در مورد تحولات و ناآرامی‌های اخیر در ایران، گفت: لیست تحریمی جدیدی را امروز مرتبط با اتحادیه اروپا، برخی از شخصیت‌های اتحادیه اروپا و همچنین تحریم‌هایی را در مورد برخی از نهادهای انگلستان و برخی از شخصیت‌ها و مقامات این کشور اعلام و اعمال می‌کنیم.

وی ادامه داد: مداخله در امور داخلی ایران بدون واکنش نمی‌ماند و ایران تحت تأثیر برخی از تهدیدها و فشارهایی که با هدف اخذ امتیاز از تهران صورت می‌گیرد، قرار نمی‌گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top