تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/09/22 - 20:44
کد خبر: 453749

مراکش تاریخ‌ساز فینال جام جهانی می‌شود؟

مراکش تاریخ‌ساز فینال جام جهانی می‌شود؟

پس از حذف غول‌های فوتبال جهان، برخی کارشناسان احتمال می‌دهند که شیرهای اطلس می‌توانند سد فرانسه را نیز بشکنند و به عنوان نخستین تیم آفریقایی، فینالیست جام جهانی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بازی‌های خوب شیرهای اطلس باعث شد که تا نیمه نهایی جام جهانی صعود کنند و تاریخ جدیدی را در فوتبال جهان به نگارش در آورند؛ اما اکنون فرانسه به عنوان مدعی عنوان قهرمانی جهان، منتظر بازی با مراکش است.

مراکش تاریخ‌ساز تنها دو پیروزی تا قهرمانی جهان فاصله دارد. این تیم هنوز در قطر شکست نخورده و فقط یک مرتبه دروازه‌شان باز شده که گل به خودی در دیدار با کانادا بود. این تیم آفریقایی در حالی مقابل کرواسی در مرحله گروهی به تساوی رسید که بعد از آن موفق شد نام‌های بزرگی مانند بلژیک، اسپانیا و پرتغال را حذف کند.

شیرهای اطلس با نمایش خیره کننده خود، دنیای فوتبال را مبهوت کردند و به اولین کشور عربی و آفریقایی تبدیل شدند که در طول ۹۲ سال گذشته به جمع چهار تیم برتر این مسابقات رسیدند. آنها پس از غلبه بر بلژیک و کانادا و تساوی مقابل کرواسی در صدر گروه خود قرار گرفتند و در مرحله یک شانزدهم نهایی اسپانیا را با پیروزی دراماتیک در ضربات پنالتی به راحتی شکست دادند. پرتغال با ضربه سر یوسف النصیری و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد که حاصل آن صعود باورنکردنی مراکشی‌ به نیمه نهایی بود.

مقابله با خط حمله وحشتناک فرانسه
احتمالا تاکتیک مراکش در مقابل فرانسه تفاوتی با باقی بازی‌ها در طول مسابقات نخواهد داشت. تیم رکراکی عقب می‌نشیند و امیدوار است که توان هجومی قهرمان جهان و کیلیان امباپه، فوق ستاره فوتبال جهان را کم‌رنگ کند. این در حالی است که مراکش در ضدحمله یک تهدید بزرگ به حساب می‌آید. خط دفاع مراکش در قطر با تنها یک گل خورده در ۵ بازی، دست‌آورد بسیار خوبی داشته است.

هوش مصنوعی چه می‌گوید؟
ربات هوش مصنوعی الجزیره، پیش‌بینی کرد که مراکش نبرد سختی دارد و شانس آنها مقابل فرانسه و راهیابی به فینال تنها ۳۲ درصد است. اگر شیرهای اطلس بتوانند این کار را انجام دهند، در مصاف مقابل کرواسی یا آرژانتین که در ورزشگاه لوسیل برگزار خواهد شد، ۴۳ درصد شانس قهرمانی دارند.

به فینال برسیم و آن را ببریم
سرمربی تیم ملی مراکش درباره صعود و قهرمانی مراکش گفت: بازیکنان ما نباید فقط آرزوی رسیدن به فینال را داشته باشند، بلکه باید آن را برنده شوند. در یک کنفرانس مطبوعاتی سه یا چهار مسابقه قبل، از من پرسیدند که آیا می‌توانیم جام‌جهانی را ببریم. و من گفتم چرا که نه؟ ما می‌توانیم رویاپردازی کنیم. اگر رویا نبینی، نمی‌توانید روزی به جایی برسید. در حالی که رویاها برای شما هزینه‌ای ندارد. کشورهای اروپایی به قهرمانی در جام جهانی عادت کرده‌اند و همه از آن‌ها توقع قهرمانی دارند.

هواداران پرشور مراکشی
هواداران مراکش که از موفقیت تیم خود شاد هستند، معتقدند که این تیم در آستانه افتخار بزرگی است. ده‌ها هزار هوادار قبل از بازی یک‌هشتم‌ و یک چهارم نهایی شیرهای اطلس، وارد قطر شدند. آنها در طول بازی‌ها جو پر شوری را ایجاد کردند و انتظار می‌رود بازی روز چهارشنبه در ورزشگاه‌ ال‌بیت برای مراکش، شبیه به یک بازی خانگی در شمال آفریقا باشد. آن‌ها تمام توان و تلاش خود را خرج می‌کنند تا شیرهای اطلس بتوانند این بازی‌ را نیز پشت سر گذاشته و به فینال قهرمانی جهان راه‌یابد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top