تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/09/24 - 18:53
کد خبر: 453983

حمایت دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاران

حمایت دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاران

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: باید فردی که در کشور تولید بیشتر و ارزآوری مضاعفی دارد و ثروت افزون‌تری را برای کشور ایجاد می‌کند، بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر پنجشنبه در دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران استان زنجان با اشاره لزوم آشنایی اصناف و اتحادیه‌ها برای حمایت و هدایت تولیدکنندگان و صنعتگران اظهار کرد: فعالان این عرصه باید بدانند اگر کسی در صنف و اتحادیه مرتکب اشتباه یا جرمی شد، یا بر اثر شرایط تحمیل شده بر او، در کارش زمین خورد چه برخوردی با او داشته باشند.

وی تصریح کرد: فعالان این عرصه باید ساز و کارهای لازم برای اعمال سیاست‌های حمایتی، تنبّه و رجوع به مرجع قضائی ذی‌ربط برای رفع مشکل تولیدکننده یا فعال صنفی، کاهش ضرر و جلوگیری از زیان مضاعف به هم‌صنفان به موجب اعمال مجازات قانونی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه اقتصادی و حفظ آبروی افراد را بدانند.

وی تصریح کرد: وقتی فردی جرمی را مرتکب می‌شود باید به شیوه‌ای با این فرد مجرم برخورد شود که شخصیت، کار، آینده و خانواده او از حیّز انتفاع خارج نشود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای اعمال مجازات جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع‌محور و عام‌المنفعه که در جریان سفر سال گذشته به استان گلستان و دیدار با فعالان اقتصادی آن استان مطرح کرد، گفت: شما فعالان صنفی چه سازوکارهایی دارید که به دستگاه قضائی منتقل کنید تا وقتی یکی از هم‌صنفان شما که احیاناً جرمی مرتکب شده و باید مجازات شود، به جای مجازاتی نظیر حبس، مبادرت به توسعه و آبادانی و ارائه خدمتی کند؟

رئیس قوه قضائیه به اعلام آمادگی این دستگاه در خصوص ارائه فهرستی از فعالان اقتصادی استان زنجان که مشکل قضائی دارند، اشاره کرد و گفت: این فهرست با رعایت ملاحظات ناظر بر آبروی فرد مزبور در اختیار هم‌صنفان قرار می‌گیرد تا کمک و مساعدت لازم برای جلوگیری از تعطیلی بنگاه اقتصادی ارائه شود.

وی خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی استان زنجان، به ارائه ساز و کارهایی از طرف فعالان صنوف مختلف در راستای اعمال ارفاق‌هایی از سوی قوه قضائیه به محکومان حوزه صنوف تأکید کرد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: باید فردی که در کشور تولید بیشتر و ارزآوری مضاعفی دارد و ثروت افزون‌تری را برای کشور ایجاد می‌کند، بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما در دستگاه قضائی مصمم بر حمایت جدی از سرمایه‌گذاری صحیح برای رونق تولید و اشتغال در کشور هستیم و این آمادگی را داریم که از نقطه‌نظرات و پیشنهادات شما فعالان اقتصادی و تولیدی بهره‌مند شویم.

وی در پایان خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی استان زنجان گفت: هر مانعی در حوزه امورات شما فعالان تولیدی و اقتصادی که قابل رفع شدن است اما به هر دلیلی رفع نمی‌شود را به طرق مختلف از جمله مکاتبه و ارسال، به من منتقل کنید تا در راستای رفع آن‌ها اقدام کنم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید کار را به بخش خصوصی واگذار کند، ابراز کرد: دولت باید حمایت، هدایت و نظارت را به عهده بگیرد و از کسانی که می‌خواهند تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد کنند، حمایت کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خضریان: الکترونیکی کردن معاملات گامی مهم در مسیر شفافیت است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس چاپ می‌شود
هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
معامله ۱۹۰ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا
تشکیل شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید
بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور اعلام شد
شخصیت‌های قصه‌های ایرانی در نمایشگاه کتاب
مجازات سوء‌استفاده‌کنندگان از قانون معافیت سربازی چیست
طرح آیفون ۱۶ فاش شد +عکس
اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
سیستم درمانی هدف اصلی هکرهای باج‌افزار است
ویژگی‌های شخصیتی که توسط ایمیل‌ها افشا می‌شوند
چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top