تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/09/28 - 16:02
کد خبر: 454479

اینستاگرام و واتساپ باید خسارت بدهند

 اینستاگرام و واتساپ باید خسارت بدهند

دو بستر اینستاگرام و واتساپ که نگاه‌شان نیز براندازانه بود، به عمد فراهم شد تا در کشور اغتشاش باشد و از مردم شهید بدهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  مهدی باقری درباره زمان پایان محدودیت های دسترسی به اینترنت با تاکید بر اینکه محدودیت دسترسی به برخی نرم افزارها، هر چه بوده ادامه خواهد یافت مگر اینکه اتفاق جدیدی بیفتد، گفت: مردم محدودیتی برای استفاده از اینترنت ندارند اما محدودیت‌هایی که برای نرم افزارهای اینستاگرام و واتساپ که متعلق به آمریکا هستند، اعمال شده که طبیعی هم است.

وی ادامه داد: دو بستر اینستاگرام و واتساپ که نگاه‌شان نیز براندازانه بود، به عمد فراهم شد تا در کشور اغتشاش باشد و از مردم شهید بدهیم؛ در این زمینه تشویق کردند و علائم آن نیز مشهود است و نیاز به سند ندارد؛ در این شرایط کدام عاقلی در کدام حکومتی می‌پذیرد که فضا را به دو نرم افزار که برنامه‌شان براندازی و کشتار است، بدهد؟

این عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای اظهار کرد: ما با استفاده از نرم افزار به عنوان نرم افزار مشکلی نداریم بلکه درباره قصد اداره کنندگان آن حرف داریم؛ آنها قصدشان این بود که در کشور اغتشاش شود و ناامنی و نا آرامی و کشت و کشتار راه بیفتد؛ ما با این موضوع مخالفیم، اگرنه که چنانچه از واتساپ و اینستاگرام به درستی استفاده می‌شد و آنها قصد ناامن کردن کشور را نداشتند، ما با استفاده از آنها مشکل نداشتیم؛ من خودم از واتساپ و اینستاگرام استفاده می‌کردم اما طبیعی است وقتی که می‌بینیم در حال به آشوب کشاندن کشورمان هستند، باید با محدودیت‌هایی مواجه شوند.

باقری با بیان اینکه «نمی‌توانیم اجازه دهیم مجموعه‌ای با برنامه ریزی هدفمند در کشور ما کشت و کشتار راه بیندازد» تاکید کرد: اداره کنندگان این دو نرم افزار [به دلیل عملکردشان در ایران] نه تنها به هیچ عنوان پشیمان نیستند و هیچ گاه ابراز ندامت و پشیمانی نکردند بلکه به کارشان افتخار نیز می‌کنند.

وی گفت: به نظر من به عنوان یک شهروند ایرانی اگر این دو نرم افزار متنبه شده باشند و بخواهند به کشور بیایند و بصورت قانونی در کشور ما فعالیت کنند، ابتدا باید تمام خسارات را پرداخت کنند؛ چراکه آنها در اتفاقات اخیر هم مشارکت و هم معاونت داشتند و باید طبق قوانین بین‌المللی خسارت بدهند؛ موضوعی که خیلی‌ها به آن توجه ندارند، اتفاقات اقتصادی و گردش مالی بسیار هنگفتی است که واتساپ و اینستاگرام دارند؛ آنها از فضای ایران کلی درآمد کسب کرده اند. بنابراین نشانه اینکه آنها می‌خواهند در کشور ما درست کار کنند این است که خسارت بدهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
اذعان ارتش اسرائیل به شلیک ۶۵ موشک توسط حزب الله
کاهش قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
کاریکاتور| پشت پرده مضحکه افشاگری پر از گاف بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در یزد +عکس
کاریکاتور| خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
حفاظت از کودکان اینترنت در کشور‌ها با وضع قوانین سختگیرانه
پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
محرز شدن قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌
بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
علم‌الهدی: ریشه اصلی پیوند دانشگاه با جامعه در خود دانشگاه نهفته است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top