تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/09/30 - 16:21
کد خبر: 454804

مشکل لوکادیا - پرسپولیس

مشکل لوکادیا - پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس در حساس‌ترین برهه زمانی‌اش در لیگ با مشکلی ناخوانده اما آشنا برای فوتبال ایران مواجه شد، مشکلی که در نهایت احتمالاً با داستان تکراری ماندن دست باشگاه در پوست گردو همراه خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته (سه‌شنبه) در دربی نودونهم تهران موفق شد در دقایق پایانی از شکست مقابل استقلال فرار و با کسب تساوی 2 - 2 جایگاهش را در صدر جدول حفظ کند.

این بازی در حالی انجام شد که هیچ مهاجم نوکی در ترکیب اولیه پرسپولیس حضور نداشت. سرخپوشان که بعد از مصدومیت شیخ دیاباته، با اقدام عجیب یورگن لوکادیا و ترک ایران توسط این بازیکن هلندی روبه‌رو شدند، در این بازی دست‌شان در خط حمله خالی بود. یحیی گل‌محمدی برای این بازی حساس روی مهدی عبدی و مهدی پاکدل نیز برای به میدان رفتن از ابتدای کار حسابی باز نکرد و ترجیح داد از بازیکنی چون امید عالیشاه در پست غیرتخصصی‌اش استفاده کند تا عملاً تیم بدون مهاجم تخصصی نوک مقابل استقلال ظاهر شود.

این درحالی است که پرسپولیس تنها 48 ساعت مانده به مهمترین بازی فصل بهترین گلزن فصلش را از دست داد. لوکادیا که هم‌اکنون با شش گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد، به یکباره تصمیم گرفت در تمرینات تیمش حضور پیدا نکرده و ایران را ترک کند. این اتفاق ضربه مهلکی را به پرسپولیس در آستانه دربی وارد کرد و حتی سرخپوشان را تا آستانه شکست و از دست دادن صدر جدول نیز پیش برد.

با این وجود و با گذشت یک روز از این بازی هنوز به‌صورت شفاف مشخص نشده که علت جدایی غیرمنتظره لوکادیا و ترک ایران توسط این بازیکن چه بوده است. با وجود اینکه لوکادیا اعلام کرده این تصمیم به دلیل مشکلات خانوادگی و بیماری همسرش صورت گرفته است، ولی این پاسخ قانع‌کننده‌ای برای ترک به یکباره ایران توسط این بازیکن آنهم در آستانه دربی 99 نخواهد بود، چراکه به نظر می‌رسد این تصمیم با هماهنگی کامل باشگاه پرسپولیس نیز رقم نخورده است.

در این میان مسئله‌ای که به وجود می‌آید «نقش باشگاه» در رخ دادن این اتفاق است. ابتدا اینکه چطور باشگاه نتوانسته است به‌صورت دقیق در جریان مشکلات و وضعیت بازیکن خارجی‌اش قرار بگیرد و به یکباره با ترک اردو و در ادامه ترک ایران از سوی این بازیکن مواجه شده است؟ دوم اینکه چرا پاسپورت این بازیکن که طرف قرارداد با باشگاه پرسپولیس است، دستِ خود بازیکن بوده و در اختیار باشگاه قرار نداشته تا به نوعی بتوان پیش از دربی جلوی خروج او از کشور را گرفت، آنهم درحالی که گفته می‌شود باشگاه دستمزد لوکادیا را ماه به ماه به حسابش پرداخت کرده است؟

با وجود اینکه باشگاه به دنبال بازگرداندن مهاجم هلندی‌اش است اما باید دید واکنش مدیران این باشگاه به ترک اردو پیش از مهمترین بازی فصل پرسپولیس چه خواهد بود. آیا در صورتی که لوکادیا حاضر نشود به کشور برگردد، چیزی عاید باشگاه پرسپولیس خواهد شد یا اینکه او نیز مانند بسیاری دیگر از بازیکنان خارجی قرار است دست باشگاهش را در پوست گردو بگذارد؟ با سابقه‌ای که از بازیکنان خارجی و باشگاه‌های ایرانی سراغ داریم، گزینه دوم محتمل‌تر است.

فوتبال ایران عموماً با بازیکنان خارجی مشکلات زیادی داشته است و بسیاری از آنها در حین قرارداد تیم‌شان را رها کرده‌اند و یا بعد از اتمام همکاری با شکایت به فیفا جریمه‌های سنگینی را روی دست باشگاه‌های ایرانی گذاشته‌اند. به‌طور مثال همین باشگاه پرسپولیس اخیراً با پرونده‌های استوکس و رادوشوویچ مواجه بوده است و حالا به نظر می‌رسد پرونده‌ای دیگر روی میز مدیریت این باشگاه به نام پرونده لوکادیا خواهد آمد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top