تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/10/05 - 00:12
کد خبر: 455276

درخشش دیبو مارتینز در فینال جام جهانی

 درخشش دیبو مارتینز در فینال جام جهانی

مردم آرژانتین همچنان در حال و هوای قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ هستند و جشن و پایکوبی در جای جای این کشور ادامه دارد. فینال دراماتیک این تورنمنت و به خصوص ضربات پنالتی انتهای مسابقه یکی از جذاب‌ترین موضوعاتی است که آرژانتینی‌ها همچنان درباره آن صحبت می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از "ورزش سه"، مردم آرژانتین همچنان در حال و هوای قهرمانی در جام جهانی 2022 هستند و جشن و پایکوبی در جای جای این کشور ادامه دارد. فینال دراماتیک این تورنمنت و به خصوص ضربات پنالتی انتهای مسابقه یکی از جذاب‌ترین موضوعاتی است که آرژانتینی‌ها همچنان درباره آن صحبت می‌کنند.

مارتین توکالی، مربی دروازه‌بانهای آلبی‌سلسته، امروز در مصاحبه با رادیو Radio Con برای اولین بار درباره ضربات پنالتی دیدار فرانسه و آرژانتین از دید خود صحبت کرد.

توکالی مربی کسی بوده که این روزها یکی از جنجالی‌ترین و البته موفق‌ترین دروازه‌بانهای دنیا است: امیلیانو مارتینز. او می‌گوید درخشش استثنایی دیبو مارتینز باعث شده او بیشتر از خیلی از آرژانتینی‌ها از قهرمانی کشورش در جام جهانی لذت ببرد. مارتینز نقش مهمی در پیروزی آلبی‌سلسته در فینال بازی کرد. او با استفاده از هوش خود و بازی‌های ذهنی پنالتی کینگزلی کومان را مهار کرد و سپس اورلین شوامنی را مجبور کرد ضربه‌اش را به بیرون شلیک کند.
گفتم دیبو، این لحظه تو است. برو و کار را تمام کن
مربی دروازه‌بانهای آرژانتین در این مصاحبه گفت:"در بازی فینال من و دیبو اول درباره پنالتی‌زن‌های حریف صحبت کردیم. وقتی صحبتهای فنی تمام شد گفتم «دیبو، این لحظه توی است. من بهت اعتماد دارم. برو و کار را تمام کن. همه چیز درست می‌شود». قبل از مسابقه درباره پنالتی‌زن‌های احتمالی فرانسه از جمله کومان صحبت کرده بودیم. بنابراین لازم نبود این مسائل را تکرار کنیم. من واقعا آرام بودم و به دیبو اعتماد داشتم. برای همین گفتم برو و کار را تمام کن".

اعتماد به نفس برای یک دروازه‌بان، حیاتی است
تونالی با تاکید بر اهمیت روحیه و اعتماد به نفس مارتینز در لحظات حساس گفت:" دیبو خیلی اعتماد به نفس داشت. او همیشه خودش را برنده احساس می‌کند. به نظرم این نقش مهمی در عملکرد او در قطر داشت. اعتماد به نفس عاملی کلیدی است به خصوص برای یک دروازه‌بان".

بهترین دروازه‌بان جام جهانی قطر؟
مربی گلرهای آلبی‌سلسته درباره بهترین دروازه‌بانهای جام جهانی گفت:" گلر شماره یک دنیا که دیبو است. او با یک جام جهانی استثنایی ثابت کرد بهترین است. نفر دوم هم به نظر من هوگو لوریس خواهد بود. اینکه لوریس دو بار پیاپی در جامهای جهانی به فینال برسد، عملکردی عالی داشته باشد و در بازی‌های مهم کمترین اشتباه را بکند تصادفی نیست".

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top