تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/10/05 - 13:29
کد خبر: 455344

ماده اولیه شیرخشک های رژیمی در کشور تولید شد

ماده اولیه شیرخشک های رژیمی در کشور تولید شد

۳ مرحله فراخوان تولید ماده اولیه و فرآورده نهایی شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه، توسط اداره‌کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، بهادر صیدمحمدیان اظهار کرد: در راستای حمایت از شرکت‌های تولید کننده و کاهش وابستگی به واردات، ۳ مرحله فراخوان تولید ماده اولیه و فرآورده نهایی شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه، توسط اداره‌کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل اعلام شد.

وی افزود: به دنبال این فراخوان پس از تولید چندین فرآورده (از جمله ۴ شیرخشک رژیمی و ۹۱ غذای ویژه)، خوشبختانه این بار یکی از شرکت‌های تولیدکننده موفق به تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک (L-VALINE ۱۰۰۰ و L-GLYCINE ۱۰۰۰ و L-ISOLEUCINE ۱۰۰۰) و اخذ تاییدیه اداره‌کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی شد.

صیدمحمدیان ادامه داد: پروانه ساخت آمینواسیدهای بیماران متابولیک صادر شده و این فرآورده‌ها به مرحله تولید رسیده‌اند و با همکاری مراکز درمانی و انجمن‌های علمی تخصصی مربوطه در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است و به زودی به تولید انبوه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی اسیدهای آمینه تک دوز با فرمولاسیونی بر پایه کربوهیدرات برای مدیریت رژیم غذایی بیماران دچار اختلالات مادرزادی در متابولیسم پروتئین کاربرد دارد.

رئیس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مجوز تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های معتبر داخلی و بین المللی صادر می‌شود، گفت: قطعاً با نظارت‌های سازمان غذا و دارو، فراورده‌های تولید داخل توان رقابت کیفی با مشابه خارجی خود را دارند.

صیدمحمدیان با تاکید بر حمایت سازمان غذا و دارو از تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه، تصریح کرد: در حال حاضر با همت کارشناس امور ثبت اداره نظارت و ارزیابی و ثبت غذاهای ویژه، فرآورده‌های ویژه متابولیک و شیرخشک های رژیمی، هیچ پرونده در صف بررسی وجود ندارد و امور این اداره کاملاً به روز است و همچنین تمامی درخواست‌های تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه در اسرع وقت بررسی و تسریع لازم در امور ثبت را انجام خواهد داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top