تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/10/14 - 11:24
کد خبر: 456373

درمان دردهای نواحی عضلاتی اسکلتی در کلینیک ارتوپدی دکترکبیر

درمان دردهای نواحی عضلاتی اسکلتی در کلینیک ارتوپدی دکترکبیر

درد لگن یکی از دردهایی است که مدت کمی پس از بروز علائم، برای بیمار گاهاً غیرتحمل می­شود. در چنین مواردی باید سریعا به پزشک ارتوپد مراجعه کرد تا علت اصلی ناهنجاری مشخص شود. زیرا عدم پیگری درد در این ناحیه، می ­تواند باعث به وجود آمدن دردهای بعدی در کمر، مثانه، پاها و زانوها شود و بیمار نتواند از پس تحمل آن بربیاید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ارتوپدی شاخه­ های از علم پزشکی است که به عملکرد ماهیچه­ ها و استخوان­ ها و درمان آسیب­ عضلات می­ پردازد. در صورت بروز هر گونه شکستگی، التهاب و درد، مانند زانو درد، درد قفسه سینه و یا درد لگن باید به پزشک مراجعه کنید. اما برای درد لگن به چه دکتری مراجعه کنیم؟ بهترین گزینه، کلینیک ارتوپدی دکتر کبیر است که با به­ روزترین تجهیزات، آماده ارائه خدمات به مراجعان است.

پزشکی که متخصص ارتوپد است، سیستم عضلانی- اسکلتی را به خوبی می­ شناسد. متخصص ارتوپد انواع آسیب­ های وارد شده به استخوان، عضلات، تاندون­ ها و اعصاب این نواحی را تشخیص می­ دهد و روند درمانی را به طور دقیق مشخص می ­کند.

درد لگن یکی از دردهایی است که مدت کمی پس از بروز علائم، برای بیمار گاهاً غیرتحمل می­شود. در چنین مواردی باید سریعا به پزشک ارتوپد مراجعه کرد تا علت اصلی ناهنجاری مشخص شود. زیرا عدم پیگری درد در این ناحیه، می ­تواند باعث به وجود آمدن دردهای بعدی در کمر، مثانه، پاها و زانوها شود و بیمار نتواند از پس تحمل آن بربیاید.

درمان دردهای نواحی عضلاتی اسکلتی در کلینیک ارتوپدی دکترکبیر

دلایل اصلی درد در نواحی لگن

شکستگی یا دررفتگی استخوان لگن

لگن، استخوانی محکم است که تنه بالایی را به بخش پایینی متصل می­ کند. اما اگر فشار زیاد و یا ضربه ه­ای ناگهانی به آن وارد شود، ممکن است از نقاطی بشکند و یا دچار دررفتگی شود. آسیب جدی موقع ورزش کردن و یا تصادف می­ تواند عامل اصلی شکستگی و دررفتگی باشد. علائمی همچون درد حاد یا مزمن، سوزش و بی حسی در این حالت بروز پیدا می ­کند.

آرتروز

آرتروز در اثر از بین رفتن غضروف و یا تغییر شکل مفاصل ایجاد می­شود. آرتروز لگن در افراد بالای 50 سال بسیار شایع است به همین خاطر باید به آن توجه کرد. در اثر این بیماری، سر استخوان­های لگن روی هم ساییده می­شود و حرکت بدن به سختی اتفاق می­افتد.

بورسیت مفاصل

بورس یک کیسه پر از مایع است که بین بافت و استخان­ ها قرار می­گیرد و حرکت آن­ها را آسان می ­کند. در صورت تخریب این کیسه، این بافت­ها روی هم می­ افتند و اصطکاک ایجاد می­ شود. اگر بورس بین مفاصل بین لگن و زانو یا دیگر نواحی، متورم یا تخریب شوند، توانایی حرکت از مفاصل گرفته می ­شود. در بسیاری از موارد، بورسیت باعث ایجاد درد شدید در خود لگن، کمر، باسن و زانوها می­ شود.

بارداری

در دوران بارداری، تغییر در میزان ترشح هورمون ­ها، بزرگ شدن تدریجی رحم و افزایش اندازه جنین، بزرگ شدن شکم و دیگر موارد دخیل در این دوران، می­ توانند باعث فشار آمدن به اعصاب این نواحی و نهایتا احساس درد شوند.

علائم اصلی وجود آسیب و نابه هنجاری در لگن شامل احساس درد از شدت کم تا زیاد، ناتوانی در حرکت راحت و فعالانه، ضعف و خستگی و حتی بی­ حسی زانو و استخوان لگن است. همچنین ممکن است احساس سوزش و مور مور شدن نیز در بیمار ایجاد شود.

پیگیری و درمان

بدون معاینه و انجام آزمایش و تشخیص­ گذاری توسط پزشک، نمی­ توان به طور قطع راجع به علت اصلی درد صحبت کرد. زیرا درد لگنی از دلایل بسیار متفاوتی ایجاد می­ شود. همچنین در تمامی موارد باید سن بیمار، جنسیت و ناهنجاری­ های ژنتیکی را هم در نظر گرفت.

در این میان روش­های تصویر­برداری مثل سی­تی اسکن و MRI نیز به فرآیند تشخیص و درمان کمک می­ کنند. استفاده از این روش ­ها به میزان آسیب وارد شده و شدت جراحت بستگی دارد. به همین خاطر همیشه به بیماران توصیه می­ شود علائم اولیه را جدی بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.کلینیک ارتوپدی دکتر کبیر با داشتن کادری مجرب و پزشکانی حاذق، آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top