تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/10/14 - 16:25
کد خبر: 456469

دانشگاه فرهنگیان بیشترین آمار ازدواج دانشجویی وزارت علوم

دانشگاه فرهنگیان بیشترین آمار ازدواج دانشجویی وزارت علوم

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به داشتن بیشترین میزان دانشجو نسبت به سایر دانشگاه‌ها، بیشترین نرخ ازدواج دانشجویی را در کشور دارد. همچنین از بین دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، دانشگاه فرهنگیان بیشترین آمار این نوع ازدواج را دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در اولین جلسه ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان که امروز چهارشنبه (۱۴ دی) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در حال حاضر جمعیت یکی از مشکلات اصلی کشور است‌، بنابراین باید جزو دغدغه‌های جدی تمام دستگاه‌ها یا نهادهای کشور باشد.

وی درباره اهمیت ازدواج جوانان عنوان کرد: اگر نرخ ازدواج بالا رود، آمار فرزندآوری نیز بیشتر خواهد شد. همچنین تجرد قطعی جوانان به ویژه دختران نیز کاهش می‌یابد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: از سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ شاهد کاهش نرخ ازدواج بودیم. این موضوع بسیار نگران کننده است و باید برای ازدواج جوانان به ویژه دانشجویان چاره‌اندیشی می‌شد. بنابراین سند ملی ازدواج دانشگاهیان تهیه، تدوین و تصویب شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجوی دختر و پسر در کشور مشغول به تحصیل هستند که جامعه هدف بسیار عالی برای ازدواج و پس از ازدواج فرزند آوری هستند.

حجت الاسلام رستمی عنوان کرد: نهاد رهبری سال ۷۶ اولین دوره ازدواج دانشجویی را در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کرد و سال به سال تلاش کرد، کیفیت این ازدواج‌ها را افزایش دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ هزار نفر برای ازدواج دانشجویی در سامانه همسفر تا بهشت، ثبت نام کردند که آمار خوب و قابل توجهی است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به داشتن بیشترین میزان دانشجو نسبت به سایر دانشگاه‌ها،  بیشترین نرخ ازدواج دانشجویی را در کشور دارد. همچنین از بین دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، دانشگاه فرهنگیان بیشترین آمار این نوع ازدواج را دارد.

حجت الاسلام رستمی گفت: وزارت بهداشت به واسطه کم بودن دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی؛ نرخ ازدواج دانشجویی بالایی ندارد.

رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ازدواج به هنگام، یعنی فرد در سن مناسب خانواده تشکیل دهد. این موضوع از اهداف اصلی ازدواج دانشجویی است. همچنین ازدواج آسان و آگاهانه نیز از سایر اهداف این نوع ازدواج است.

وی با بیان اینکه پایداری زندگی در ازدواج های دانشجویی بسیار بالاست،  خاطرنشان کرد:  این موضوع به علت توقع کم زوجین، اعتقادات مذهبی و آموزش‌ها در دانشگاه‌ها و کارگاه‌های مهارتی است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: همچنین از سال ۸۶ تا ۹۸ حدود ۴۳۵ هزار ازدواج دانشجویی در سامانه نهاد رهبری ثبت شده است. البته در این میان، حدود ۱۸ هزار ثبت طلاق نیز ثبت شده است. بنابراین پایداری ازدواج دانشجویی حدود ۹۴ درصد است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: ازدواج دانشجویی در موضوع مهاجرت یا بازگشت نخبگان نیز بسیار اثر گذار هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top