تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/10/15 - 22:34
کد خبر: 456571

دولت توجه ویژه به بهبود معیشت مرزنشینان دارد

دولت توجه ویژه به بهبود معیشت مرزنشینان دارد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به بهبود معیشت مرزنشینان، گفت: توسعه متوازن مناطق مختلف استان با پایش و اجرای مستمر طرح های محرومیت زدایی میسر خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در ادامه سفر به شهرستان پیرانشهر و با حضور در جمع مردم شهر لاجان، آب و هوای مناسب این شهرستان را در توسعه بوم گردی و کشاورزی و باغداری مؤثر دانسته و افزود: از ظرفیت‌های بالقوه آذربایجان غربی و به ویژه شهرستان پیرانشهر برای بهره برداری و تبدیل به درآمد سرانه استفاده می‌شود.

وی همچنین توسعه صنعت و پیشرفت منطقه را در گرو توجه به اولویت‌ها و خواسته‌های مردم دانسته و ادامه داد: پایش دقیق و کار علمی و کارشناسی و مردمی کردن طرح‌ها، متضمن موفقیت در این امر است.

معتمدیان توجه به عدالت اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مرزی را نیز از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرده و افزود: علیرغم تحریم‌های ظالمانه و تأثیر آن بر اقتصاد مردم، روند خدمت رسانی و جلب رضایت مردم در بخش‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به زیرساخت‌ها، معیشت و تثبیت جمعیت مرزنشینی، خاطرنشان کرد: دولت برای ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه مردم مرزنشین تلاش می‌کند و مرز تمرچین پیرانشهر با توسعه تجارت و افزایش صادرات، زمینه ایجاد اشتغال را برای جوانان منطقه فراهم کرده است.

وی در ادامه اصلاح الگوی کشت را در افزایش درآمد کشاورزان تأثیرگذار دانسته و افزود: با اقدامات ترویجی، آموزش و کمک دولت و کشت محصولات با درآمد بیشتر، شاهد تحول بخش باغداری و کشاورزی و افزایش درآمد مردم منطقه خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین طرح مطالباتی چون ایجاد درمانگاه شبانه روزی، نیازهای آموزشی، بازنگری طرح‌های هادی، تأمین زمین مورد نیاز برای مسکن جوانان، تأمین آب شرب، اینترنت روستایی و نیازهای درمانی و بهداشتی را بحق دانسته و تصریح کرد: مشکلات مردم پیرانشهر با بررسی فرمانداری و مسئولین، در شورای برنامه ریزی استان مطرح و مجوزهای لازم جهت مرتفع شدن نیازهای مردم صادر خواهد شد.

مطالبات مردم در اولویت برنامه کاری مدیران قرار می‌گیرد

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در ادامه سفر به پیرانشهر در جمع اهالی روستای بادین آباد پیران بخش مرکزی پیرانشهر با اشاره به اهداف سفرهای شهرستانی و حضور در بین مردم وشنیدن مطالبات آنان گفت: در اجرای برنامه‌ها، مطالبات مردم در اولویت کاری مدیران استان قرار می‌گیرد.

معتمدیان افزود: یکی دیگر از اهداف سفرهای شهرستانی، توجه به مطالبات و درخواست‌های مردمی است و با توجه به منابع محدود استان، این مطالبات و درخواست‌های مردمی باید اولویت بندی شود.

وی افزود: در طی این سفر هر کدام از مدیران کل با حضور در این مناطق باید علاوه بر مشکلات و نیازهای هر منطقه، مطالبات مردم و نخبگان در جلسات هم‌اندیشی را پیگیری کنند و از روی آنها برای ارتقای شاخص‌های توسعه گام بردارند.

معتمدیان اضافه کرد: برای ارتقای شاخص‌های توسعه همه جانبه باید برنامه ریزی و تصمیم گیری برای مناطق مختلف بر اساس نیازها باشد و تنها در مرکز و پشت درهای بسته در خصوص مسائل مهم این مناطق تصمیم گیری نشود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عشایر و مرزنشینان این منطقه به عنوان نیروی مولد بخشی از نیازهای جامعه را تأمین می‌کنند و از طرفی دیگر در کنار نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری امنیت و آرامش در این منطقه نقش مهمی دارند.

معتمدیان با اشاره به خدمات دولت در منطقه بادین‌آباد پیران افزود: علاوه بر تأمین جاده و امکانات دیگر در این منطقه، برای احداث ایستگاه پمپاژ آب میلیاردها تومان هزینه شده و با بهره برداری از آن یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه از دیم به آبی تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: این امر می‌تواند بخش کشاورزی این منطقه را متحول سازد و علاوه بر اشتغال بر درآمد کشاورزان و بهره برداران بیافزاید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top