تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/10/22 - 11:17
کد خبر: 457452

دور دوم سفر استانی رئیس جمهور در یزد +جزئیات

دور دوم سفر استانی رئیس جمهور در یزد +جزئیات

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح امروز پنجشنبه وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح امروز پنجشنبه وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب خلیج فارس به یزد با حضور رئیسی

با اجرای خط دوم پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد آغاز شد، قرار است به صورت سالانه 200 میلیون مترمکعب آب دریا به سه استان یزد، کرمان و اصفهان منتقل شود.تأمین آب صنایع و معادن اولویت اصلی اجرای این خط انتقال است و تأمین آب شرب نیز اولویت بعدی این پروژه کلان محسوب می‌شود.

در گام اول این پروژه بزرگ که سرمایه گذار اصلی آن دولت و بهره بردار آن نیز وزرات نیرو است، خط انتقال آب از بندرعباس تا یزد به طول 720 کیلومتر اجرایی خواهد شد.

از جمله مزایای مهم اجرای این طرح می‌توان به ایجاد تحول اقتصادی در استان‌های مرکزی، رشد صنایع معدنی کشور به‌عنوان جایگزین نفت، حفظ روند توسعه صنایع معدنی در استان‌های مرکزی، ایجاد فرصت برای تأمین کمبود آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها در استان‌های یزد، کرمان و اصفهان، توسعه کشاورزی صنعتی پربازده، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و حفظ ذخایر آب‌های زیرزمینی، رشد و توسعه پتروشیمی و پالایشگاه‌ها در منطقه تحت پوشش، جلوگیری از مهاجرت، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن کشور اشاره کرد.

همچنین به‌منظور اجرای این مهم، طرح نمک‌زدایی سامانه بندرعباس با هدف شیرین‌سازی آب دریا با ظرفیت نهایی 1.2 میلیون مترمکعب در دستور کار قرار دارد که فاز اول 200 هزار مترمکعب در شبانه‌روز ظرفیت آن است و در فاز دوم نیز 200 هزار مترمکعب دیگر در شبانه‌روز به آن افزوده می‌شود و در فاز‌های بعدی به 1.2 میلیون مترمکعب خواهد رسید.

مشکلات استان یزد را احصا کرده‌ایم

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به فرودگاه استان یزد در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در این سفر انشاالله با مردم عزیز و پرتلاش استان یزد و مدیران این استان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف دیدار داریم.

وی با ادای احترام به شهدای استان از جمله آیت الله شهید صدوقی(ره) و تمامی مفاخر استان یزد که جزو مفاخر ایران اسلامی و جهان اسلام هستند خاطرنشان کرد: در دور نخست سفر به دلیل شرایط کرونایی توفیق دیدارهای مردمی را نداشتم اما در این سفر که دو روزه انجام می‌شود، علاوه بر نشست های کاری با مدیران و مسئولان، حتما دیدارهای مردمی هم خواهیم داشت تا بخشی از دین خود به این مردم را انجام دهیم.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم در این دو روز از نزدیک با مسائل و مشکلاتی که مردم دارند به ویژه در برخی شهرستانهایی که در نقاط غیربرخوردار قرار گرفته اند آگاه شویم و برای رفع آن اقدام کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: پیش از این سفر نمایندگانی را به استان اعزام کرده و با اقشار مختلف دیدار کرده اند و تمامی نیازهایی که مردم در استان داشته و دارند را احصا کردیم و امیدواریم در این سفر دغدغه‌های مردم را دنبال کرده و بخشی از آن را در این سفر تصمیم بگیریم و اگر مواردی باید در مرکز دنبال شود با جدیت دنبال شود تا مردم استان یزد مثل همیشه که با امیدواری، قناعت، قنوت و ارتباط با خدا، درصحنه بودن، رشادت و ایثار زندگی کردند بعد از این هم همین جلوه‌های زیبا را داشته باشند.

وی از هدیه هیئت‌های مذهبی یزد که یک ترمه به عنوان نماد یزد حسینیه ایران بود تقدیر و تشکر کرد.

جزئیات برنامه های رئیس جمهور در استان یزد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در دومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد مرکز استان یزد شد.

در مراسم استقبال از رئیس جمهور همچنین پدر و مادر شهیدان ذاکری نژاد، فرزندان شهید حاج حسن دانش از شهدای فاجعه منا، عطیه‌سادات خوش‌دست و حمید بهزادپور از ورزشکاران و قهرمانان کشوری استان یزد، علی‌اکبر رئوف از چهره‌های فرهنگی و پیشکسوتان حوزه آموزش استان، عالیه مهرابی شاعر و نویسنده برگزیده کشوری و محمدرضا بهشتی از خیرین و مروجین موکب‌داری حضور داشتند.

رئیس جمهور در این سفر دو روزه از تعدادی از طرح‌های صنعتی و خدماتی استان که در سفر قبلی دولت مردمی به یزد تصمیماتی برای تکمیل آنها اتخاذ شده بود، بازدید می کند. همچنین با حضور دکتر رئیسی عملیات اجرایی پروژه بزرگ انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد آغاز خواهد شد.

دیدار مردمی در میدان امیرچخماق، سفر به شهرستان‌های مهریز، بافق و خاتم، شرکت در جشن احیا 76 واحد تولیدی و نیز آغاز عملیات اجرایی ساخت 23600 واحد مسکونی و شرکت در جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی به استان یزد است.

رئیس جمهور در نشست شورای برنامه‌ریزی استان به جمع‌بندی تصمیمات اتخاذ شده در این سفر خواهد پرداخت و پس از آن در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به یزد را تشریح می‌کند.

احمد وحیدی وزیر کشور، علی‌اکبر محرابیان‌ وزیر نیرو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و انسیه خزعلی معاون امور زنان و همچنین  غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

آیت الله رئیسی آذرماه سال گذشته در قالب دور اول سفرهای استانی به همراه جمعی از وزرا و معاونین خود به این استان سفر کرده بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top