تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/10/22 - 15:54
کد خبر: 457478

توسعه زیرساخت بازچرخانی آب در دستور کار است

توسعه زیرساخت بازچرخانی آب در دستور کار است

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در گفت‌وگو با اخبار سیما، ضمن بیان پروژه‌های افتتاح‌شده در استان یزد، گفت: امروز ۱۶ پروژه در حوزه‌های آب و برق شامل ۱۱ پروژه بخش برق و ۵ پروژه حوزه آب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به نقل از فارس، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در گفت‌وگو با اخبار سیما، ضمن بیان پروژه‌های افتتاح‌شده در استان یزد، گفت: امروز 16 پروژه در حوزه‌های آب و برق شامل 11 پروژه بخش برق و 5 پروژه حوزه آب به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به جزئیات پروژه‌های برقی گفت: 11 پروژه برقی شامل تاسیسات خط، پست، و خازن‌گذاری بود که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

وزیر نیرو ضمن تشریح 5 پروژه حوزه آب تأکید کرد: پروژه‌هایی شامل طرح خط پشتیبان تامین آب شرب یزد از خلیج فارس امروز به بهره‌برداری رسید که به صورت عادی 24 ماه برای ساخت زمان نیاز داشت، اما در مدت 4 ماه به بهر‌ه‌برداری رسید.

محرابیان با بیان سایر پروژه‌های حوزه آب، اظهار داشت: فاز اول تاسیسات بازچرخانی آب در شهر یزد به همراه تصفیه‌خانه فاضلاب‌خانه شهر میبد در کنار 3 باب مخزن 20 هزار مترمکعبی در استان یزد افتتاح شد که این پروژه زیر مجموعه طرح بزرگ توسعه زیرساخت بازچرخانی پساب است.

وی ادامه داد: ما شاهد شروع به کار خط دوم انتقال آب از دریا به استان یزد بودیم، و این پروژه مقرر است در مدت زمان کمتر از 4 سال به بهره‌برداری برسد.

*جزئیات پروژه انتقال آب از دریا

وزیر نیرو در تبیین برنامه دولت برای رساندن آب خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی گفت: یک خط انتقال آب در گذشته و سال 1389 شروع به ساخت کرده بود که هم‌اینک به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه دوم این طرح در دستور کار است.

محرابیان با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان گفت: این خط در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و عملیات اجرایی آن طی ماه‌های اخیر آغاز شده و 8 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در بیان برنامه دولت برای انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار داشت: برنامه ساخت خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان از محل آب‌شیرین‌کن سیریک در غرب بندرعباس آغاز شده و هم اکنون پیشرفت مناسبی دارد برنامه داریم در استان‌های فلات مرکزی کشور که از مسئله کمبود آب‌ دارند طرح‌های انتقال آب از دریا را اجرایی کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top