تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/10/28 - 11:09
کد خبر: 458262

تقلای حسن روحانی برای بازگشت به عرصه سیاست

تقلای حسن روحانی برای بازگشت به  عرصه سیاست

باید توجه داشت روحانی در هیچ برهه‌ای خانه‌نشین نبوده و همواره در سمتی تاثیرگذار به ایفای نقش پرداخته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛روزنامه اصلاح طلب آرمان در واکنش به خبر آغاز به کار وب سایت حسن روحانی، یکی از دلایل رونمایی از سایت روحانی را تلاش او برای بازگشت به قدرت دانسته است.

آرمان نوشته است: «فعالیت روحانی پس از دوران ریاست‌جمهوری‌اش به برگزاری جلساتی با اعضای هیات دولتش خلاصه می‌شود. او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش چندان نیازی به طرح دیدگاه‌ها و مواضعش در سایتی جز سایت ریاست‌جمهوری احساس نمی‌کرد، اما چرا اکنون که یکسال و نیم از دوران ریاست‌جمهوری او گذشته، اقدام به راه‌اندازی سایت کرده است؟ نخستین گمانه را باید تصمیم او برای بازگشت به قدرت دانست. حسن روحانی پیش از حضور در پاستور دارای جایگاه‌های تاثیرگذاری در کشور بود از جمله: سال 1368 تا 1384 دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و رئیس تیم هسته‌ای و مذاکره‌کننده ارشد ایران با سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا درباره برنامه هسته‌ای ایران، از سال 1368 تا 1392 عضو شورای‌عالی امنیت ملی و از سال 1371 تا 1392 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت بود، اما با پایان دوران ریاست‌جمهوری در هیچ نهادی حضور نداشت. تصور می‌شد حسن روحانی همانند قبل دوران ریاست‌جمهوری‌اش عضو مجمع تشخیص مصلحت شود اما نشانی از نام او در میان اعضای این مجمع نبود. باید توجه داشت روحانی در هیچ برهه‌ای خانه‌نشین نبوده و همواره در سمتی تاثیرگذار به ایفای نقش پرداخته است، بنابراین پربیراه نیست که در اندیشه بازگشت به قدرت یا جلوس بر کرسی مدیریتی باشد. البته برخی معتقدند که روحانی در فکر بازگشت به پاستور نیست چرا که پس از پایان دولت دوازدهم پرونده‌هایی علیه مردان رئیس‌جمهور وقت تشکیل شد که البته تا به امروز هیچکدام از آنها محکوم نشده‌اند، اما همین موضوع مانعی برای ریاست‌جمهوری دوباره روحانی است البته باید در نظر داشت آینده قابل پیش‌بینی نیست و روحانی در صورت تمایل برای بازگشت به پاستور، قدرت کافی برای مذاکره‌ دارد».

روز گذشته هم آرمان در گزارش دیگری نوشته بود: «به‌نظر می‏‌رسد که حسن روحانی به هر نحوی تلاش دارد تا در عرصه سیاست بماند. چه اینکه از همان ماه‏‌های اولیه پس از اتمام ریاست‌ جمهوری نیز روحانی با وزرای خود جلسه داشت و در حوزه‏‌های مختلف به اظهارنظر و بحث و گفت‏‌وگو می‏‌پرداخت. البته طی چند وقت اخیر که هجمه‏‌های دولت سیزدهم نسبت به دولت پیشین افزایش یافته و از تحویل خزانه خالی به این دولت تا انداختن تقصیر بحران گازی به گردن دولت دوازدهم همه‌جوره دولت روحانی را مورد عنایت قرار داده، روحانی و مردانش نیز درصدد پاسخگویی برآمده‏‌اند. چه اینکه محمدباقر نوبخت در پاسخ به هجمه‏‌ها در خصوص خزانه خالی گفته: «خزانه در پایان دولت دوازدهم خالی نبوده، ورودی مستمر دارد و هر روز در آن مبالغی تجمیع می‏‌شود.» خود حسن روحانی نیز در آخرین کنش سیاسی خود در جمع استانداران دولتش در خصوص کسری بودجه در سال 1400 و انداختن آن به گردن دولت گفته: بودجه 800 هزار میلیارد تومان بود، مجلس کرد 1200 میلیارد تومان. ما گفتیم 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه است. بعد گفتند این دولت 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه برای ما گذاشته است. دولت نگذاشته، مجلس برای شما گذاشته است.»

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top