تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/10/28 - 20:03
کد خبر: 458343

زارع‌پور: لزوم بازنگری برای کاهش نیاز مردم به فیلترشکن

زارع‌پور: لزوم بازنگری برای کاهش نیاز مردم به فیلترشکن

وزیر ارتباطات گفت: آقای رئیس جمهور درباره کندی و اختلال در اینترنت به ما دستور دادند. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ است و نیاز است نیاز است در برخی محدودیت‌ها بازنگری کنیم تا نیاز مردم به فیلترشکن را کم کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حیاط دولت گفت: ریاست جمهور یکشنبه همین هفته در جلسه هیات دولت دستوری را برای تسهیل دسترسی مردم به فضای مجازی و احیانا مشکلاتی که در دسترسی وجود دارد،‌ صادر کردند. ما کارگروهی را به شکل ویژه پیش بینی کردیم و دوستان در حال بررسی هستند که ببینیم مشکلات در چه لایه هایی وجود دارد. از قبل هم گفتیم بخشی از مشکلات در بحث زیرساختی و فنی است که ریشه قدیمی دارند مثل عدم توسعه زیرساخت های ارتباطات ثابت در کشور که ان شاءالله با پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. همین الان در ده استان کار آغاز شده و به سرعت پیش می رود. 

وی ادامه داد: در بخش‌های ارتباطات همراه هم با افزایش ظرفیت شبکه و واگذاری فرکانس های جدیدی به اپراتورها داریم که داریم مقدمات را فراهم می کنیم، داریم کار خودمان را در وزارت ارتباطات انجام می دهیم تا شاهد افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در کشور باشیم.

زارع‌ پور گفت: یک بخش‌هایی هم خارج از وزارت ارتباطات است و از حوزه اختیارات ما خارج است، از جمله محدودیت هایی که اعمال شده که ما داریم تلاش می کنیم بخشی از محدودیت‌هایی که قابل برطرف کردن است و در طول یک دهه یا شاید دو دهه گذشته اعمال شده و برخی محدودیت‌هایی که اعمال شده دیگر توجیهی ندارد و نیاز است در آنها بازنگری کنیم تا نیاز مردم به فیلترشکن را کم کنیم. من بارها عرض کردم یکی از دلایل کندی و تجربه کاربری بد هموطنان این است که مواقعی که فیلترشکن را روشن می کنند سرعت دسترسی و کیفیت کاهش پیدا می کند. تلاش ما این است که در مجموع یک بسته پیشنهادی داشته باشیم، هم در حوزه کاری وزارت ارتباطات و هم در حوزه‌ها و بخش‌های دیگری که در این رابطه مسئولیت دارند تا بتوانیم در نهایت بهبود کاربری هموطنان‌ مان در استفاده از فضای مجازی را داشته باشیم.

زارع پور در ادامه گفت: آقای رئیس جمهور درباره کندی  و اختلال در اینترنت به ما دستور دادند. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ است که دولت 6 عضو از این کارگروه را دارد. شش تن از وزرا در این کارگروه عضو هستند و تصمیمات آنجا گرفته می شود و تلاش ما این سرویس هایی که نیاز است و مشکل ویژه ای در آنها وجود ندارد، رفع محدودیت شوند.

وی گفت: نظر تخصصی من این است که گوگل باز شود، منتظریم کارگروه در این باره تصمیم بگیرد و به ما ابلاغ کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top