تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/11/04 - 09:02
کد خبر: 458933

واکنش کاربران فضای مجازی به یک کمپین؛

وکالت به دیکتاتوری/ شما به کی وکالت می‌دهید؟

وکالت به دیکتاتوری/ شما به کی وکالت می‌دهید؟

سخنان ربع پهلوی یک طرف و واکنش علی کریمی یک طرف، کسی که در استوری های خود مردم را به آزادی تشویق می کرد در نهایت آن ها را به کسی وکالت داد که خود و خاندانش با دیکتاتوری انواع ظلم ها را به مردم روا داشتند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ماه های گذشته کشور با جولان عده ای در کف خیابان ها رو به رو بود و عده ای خیابان ها را محلی برای کشیدن سلاح، آتش افروزی، شعارهای رکیک و ... کردند. این تجمعات و ناآرامی های کشور برعکس سال های گذشته که از ابتدای آن لیدر یا لیدرهای اصلی آن مشخص بودند از ابتدا به بهانه مرگ یک دختر جوان به خیابان آمدند و در ادامه با بهانه های دیگر قصد کسب همراهی مردم را داشتند اما در ادامه با رو شدن هدف آن ها مبنی بر تجزیه و جنگ داخلی در کشور ماهیت اصلی آن ها به مردم شناخته شد.

با وجود اینکه تا همین الان هرکدام از اپوزیسیون و رسانه های معاند قصد دارند اغتشاشات اخیر را به نام خود تمام کنند اما می توان گفت شناخته ترین لیدرهای اغتشاشات اخیر سلبریتی ها و فعالان فضای مجازی بودند که نقص قابل توجهی در فریب مردم را داشتند.

تا جایی که علی کریمی بازیکن یابق فوتبال به یکباره از کشور خارج شده و شروع به تشویق مردم برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور می کند. کار به جایی می کشد که در کمپینی چند صد هزار نفری در همان ابتدای ناآرامی ها مردم خواستار محاکمه وی شدند.

حتی قاتل دو بسیجی در مشهد عامل اقدام خود را در به قتل رساندن دو جوان را علی کریمی معرفی می کند و باور داشت با تشویق های علی کریمی و این قبیل سلبریتی ها به خشونت دست به قتل دو جوان مشهدی کردم.

اما نباید از سلطنت طلب ها نیز غافل شد. خانواده پهلوی که با دارایی های مردم ایران از کشور فرار کردند با همان دارایی ها و سرمایه ها خرج های زیادی برای کسب اعتباری در اغتشاشات اخیر کردند. از این رو به سلبریتی هایی نزدیک شدند که توانستند در اغتشاشات اخیر در نقش اپوزیسیون خودی نشان دهند.

از این رو براندازان مجازی پس از گفت‌وگوی اخیر رضا پهلوی با شبکه منوتو، کمپین «من وکالت می‌دهم» را راه انداخته‌اند و او را به عنوان نماینده خود در این آشوب برگزیده‌اند تا انتهای مسیر براندازی به شاهزاده فراری که همچنان هزینه های و مخارج خود را از دارایی های به تاراج برده از مردم ایران می دهد، رسید.

رضا پهلوی مشهور به «ربع پهلوی» در گفت‌وگوی خود با منوتو در پاسخ به اینکه چرا به طور روشن نقش رهبری جنبش انقلابی را بر عهده نگرفته، گفت: «من می‌توانم با شخصیت‌های سیاسی برای ارائه دادن یک برنامه دیدار بکنم، اولین سؤال‌شان این است که شما به نمایندگی چی اینجا حضور پیدا کردید. هر نوع کاری که انجام می‌دهیم باید یک مبنای مشروعیت و یا یک نوع وکالتی از داخل ایران داشته باشد.»

سخنان ربع پهلوی یک طرف و واکنش علی کریمی یک طرف، کسی که در استوری های خود مردم را به آزادی تشویق می کرد در نهایت آن ها را به کسی وکالت داد که خود و خاندانش با دیکتاتوری انواع ظلم ها را به مردم روا داشتند. با توئیت علی کریمی، یکی از فعالان مجازی برانداز مواجه شد: «من وکالت می‌دهم به شاهزاده رضا پهلوی، برای دوران گذار از رژیم بچه‌کش و یک رفراندوم آزاد برای ایرانی آزاد و آباد.» احسان کرمی، کارمند جدید اینترنشنال، حمید فرخ‌نژاد و پرستو صالحی لیدرهای خارج‌نشین اغتشاشات ایران و برخی دیگر از چهره‌های اپوزیسیون هم کمپین «من وکالت می‌دهم» راه انداخته‌اند که همه براندازان بتوانند آن را امضا کنند.

از طرفی عدم همراهی اپوزیسیون خارجی همچون مسیح علینژاد، گروهک منافقین و ... با این کمپین نشان از چنددستگی و اختلاف نظر شدید در میان اپوزیسیون خارجی دارد و این کمپین تنها توسط عده ای از سلبریتی های تازه خارج نشین راه اندازی و هدایت شده کسانی که نشان دادند تنها برایشان پول مهم است.

البته این واکنش ها به سخنان ربع پهلوی و سلبریتی های اپوزیسیونی که به کشور خود پشت کردند باعث واکنش زیادی از جانب کاربران فضای مجازی شد و نسبت به این کمپین واکنش های جالبی از خود نشان دادند. از این رو در ادامه برخی از این واکنش ها را می خوانید:

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top