تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/11/05 - 18:15

موشک ناسا در حال ساخت برای ارسال سریع انسان به مریخ

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دیلی میل، ناسا و آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) در حال ساخت یک موشک هسته ای هستند که قرار است در سال 2027 آزمایش شود؛ این موشک آماده است تا انسان ها را به مریخ ببرد و زمان گذر را به طور چشمگیری کاهش دهد.

ناسا روز سه‌شنبه فاش کرد که در حال ساخت موشکی با انرژی هسته‌ای است که می‌تواند انسان‌ها را بسیار سریع‌تر از فضاپیمای سنتی به مریخ بفرستد. در حال حاضر هفت ماه طول می‌کشد تا به سیاره سرخ برسیم.

یک راکت حرارتی هسته ای (NTR) نسبت رانش به وزن بالایی را (در حدود 10هزار برابر بیشتر از پیشرانه الکتریکی و دو تا پنج برابر بیشتر از پیشرانه شیمیایی) در فضا ارائه می دهد. این تیم قصد دارد از مدل های قبلی NTR برای طراحی جدید استفاده کند. آژانس فضایی دهه ها روی مفهوم پیشرانه حرارتی هسته ای مطالعه کرده است.

این گروه‌ها می‌گویند راکت حرارتی هسته ای علاوه بر حمل و نقل سریع‌تر، خطرات را برای فضانوردان کاهش می‌دهد؛ زیرا آنها طولانی مدت در فضا سفر نخواهند کرد. این امر زمان قرار گرفتن فضانوردان در معرض تشعشعات اعماق فضا را کاهش می دهد و به منابع کمتری مانند غذا و سایر محموله ها در طول سفر به مریخ نیاز خواهند داشت.

ناسا  برای ارسال انسان ها به مریخ به اواخر دهه 2030 چشم دوخته است. پم ملروی معاون مدیر ناسا و فضانورد سابق روز سه شنبه گفت: سفرهای سریع تر برای انسان امن ترهستند. راکت حرارتی هسته ای گرما را مستقیماً از راکتور به پیشرانه هیدروژنی گازی منتقل می کند. هیدروژن گرم شده از طریق یک نازل منبسط می شود تا نیروی رانش را برای به حرکت درآوردن فضاپیما فراهم کند.

ناسا پیش از این برای مطالعه سطح مریخ یک کاوشگر به نام استقامت را در سال 2020 به این سیاره فرستاد؛ این کاوشگر دارای یک بالگرد بود که می توانست در آسمان مریخ پرواز کرده و اطلاعات این سیاره را برای زمین ارسال کند.

آخرین جمله عامل به هلاکت رساندن ۸ اسرائیلی/ تک تیرانداز ماهر... +عکس
تیترهای جنجالی روزنامه‌های شنبه ۸ بهمن/ تیتر کیهان برای جمهوری آذربایجان +عکس
عکس| پخش شیرینی در فلسطین برای هلاکت ۸ صهیونیست
عکس| هلاکت صهیونیست‌ها در عملیات انتقامی مقاومت
شکست پرسپولیس با امضای ستاره ماتادور
شماره پنجاه و دوم نشریه دانشجویی « کاکتوس »منتشر شد+ دانلود
واکنش فرمانده ناو سبلان به توهین‌‌های علی کریمی
شماره جدید نشریه دانشجویی « موذن »منتشر شد+ دانلود
فیلم| اعتراف اولیه ضارب حمله به سفارت جمهوری آذربایجان
فیلم| هتک حرمت قرآن کریم؛ این‌بار در دانمارک!
نامه شورای رقابت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به سهامداران ضرر زد
نباید حادثه سفارت آذربایجان بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد
«تیام» جزو گزینه‌های استقلال نیست
تشخیص حق و باطل در جنگ سخت، راحت است
کرملین با ترامپ به توافق رسید
آمار مبتلایان به کرونا در کشور روندی کاهشی دارد
تازه‌ترین خبر از وضعیت بازیکن مصدوم تراکتور
گوگل مجبور به تغییر شیوه فعالیت اندروید در هند شد
تربیت نیروی متخصص برای فعالیت‌های اقتصادی دریا محور ضروری است
فاصله روستاها تا آبادانی
باید در مقابل رویکرد کتمان و تحریف دشمن، تبیین کرد
آیا سهمیه اعضای شورای شهر تهران برای جذب 2 نفر بدون در نظر گرفتن مدرک و سابقه کار همانند یک دختر دهه هشتادی را درست می‌دانید؟