تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/11/12 - 08:46
کد خبر: 459950

اخبار امیدوارکننده برای استقلال/ هافبک خارجی مدنظر ساپینتو جذب می‌شود؟

اخبار امیدوارکننده برای استقلال/ هافبک خارجی  مدنظر ساپینتو جذب می‌شود؟

برای قایدی وقت گرفتند؛ پول محبی همچنان روی هوا

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیم فوتبال استقلال در‌حالی خود را برای دیدار با مس کرمان از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند که هنوز معمای این باشگاه برای جذب بازیکن خارجی احتمالی لاینحل مانده و هنوز مشخص نیست آبی‌ها می‌توانند در ادامه مسیر خود در فصل بیست‌و‌دوم رقابت باشگاهی در فوتبال ایران بازیکن خارجی (هافبکی که مدنظر ساپینتو قرار دارد) جذب کنند یا خیر.

این در‌حالی است که طی روزهای گذشته به تفصیل در این خصوص نوشتیم که استقلال در این باره استعلامی را از سازمان لیگ به عمل آورده تا در این خصوص مطمئن بشود منعی برای جذب بازیکن خارجی وجود ندارد این در‌صورتی است که همچنان سازمان لیگ اعتقاد دارد استقلالی‌ها به‌خاطر پرونده باز خود که برای استراماچونی وجود دارد اصلا نباید به جذب بازیکن خارجی فکر کنند.

در این مورد اما روایات جدیدی نیز به گوش می‌رسد؛ مبنی‌بر اینکه برخی سکوت‌های قانونی و تفسیرهای مختلف از بند و تبصره مرتبط در آیین‌نامه نقل و انتقالاتی فوتبال ایران استقلالی‌ها را امیدوار کرده است تا بتوانند در روزهای پیش‌رو هافبک مدنظر سرمربی پرتغالی خود را جذب کنند. از سوی دیگر نیز برخی دیگر از مقامات باشگاه استقلال هیچ توجهی به آیین‌نامه داخلی هم نداشته و روی این موضوع اعتقاد راسخ دارند که چون پنجره باشگاه استقلال از سوی فیفا باز است پس منعی هم برای جذب هیچ بازیکنی از جمله بازیکن خارجی وجود ندارد.

در این زمینه یکی از مسئولان این باشگاه  گفت: «رای نهایی را فیفا می‌دهد و از آن جایی که هنوز کمیته انضباطی فیفا رای نهایی درباره استراماچونی را نداده است پس پرونده سرمربی ایتالیایی مصداق رای قطعی و نهایی نیست. مرجع اصلی در این زمینه فیفاست و فدراسیون‌ها زیرمجموعه فیفا به شمار می‌روند و از آن جایی که فیفا رای نداده و از نگاه آنها کار ما ایرادی ندارد چرا نتوانیم این کار را انجام بدهیم ضمن اینکه پنجره استقلال باز است و ما بر استناد این موضوع می‌توانیم بازیکن خارجی جذب کنیم.»

وی درباره اینکه قانون‌هایی از این دست در آیین‌نامه‌های داخلی گنجانده می‌شوند و می‌توانند ارتباطی با فیفا نداشته باشند، گفت: «روال کلی قانون همان است که عرض کردم و الان پرونده در دست بررسی فیفاست و هنوز مصداق رای قطعی را پیدا نکرده است. پروسه رسیدگی ادامه دارد و هنوز اتفاقی نیفتاده که بخواهد منجر به صدور رای بشود. طبق قانون پنجره ما باز است و مشکلی برای جذب بازیکن نخواهیم داشت. در این خصوص باید فیفا رای بدهد تا رای استراماچونی قطعی بشود.»با همه این اوصاف استقلالی‌ها همچنان منتظر پاسخ استعلام از سازمان لیگ هستند تا بتوانند شسته و رفته این کار را پیش ببرند.

اخبار امیدوارکننده

همچنین درباره دو بازیکن لژیونری که امسال به ایران بازگشته و در جمع آبی‌پوشان، این تیم را همراهی می‌کنند نیز اخبار تقریبا امیدوار‌کننده‌ای به گوش می‌رسد مبنی‌بر اینکه احتمال بسیار زیاد منع قانونی دیگری برای همراهی محبی و قایدی تا پایان فصل با استقلال وجود نخواهد داشت.

درباره قایدی اطلاعات جدید حکایت از آن دارد که در سفر اخیر مدیران استقلال به امارات و دیدار با مدیران باشگاه شباب‌الاهلی، با وجود آنکه نسبت به تعهدات قبلی درخصوص پرداخت رضایتنامه مهاجم ریزنقش بوشهری بی‌توجهی صورت گرفته است اما در این ملاقات فتح‌الله‌زاده از باشگاه اماراتی وقت می‌گیرد تا با حل و فصل مشکلات مالی در اسرع وقت رقم یک‌میلیون درهم قرارداد قایدی را در دو قسط 500 هزار درهمی پرداخت کند. پیش از این هیچ پولی درخصوص رضایتنامه قایدی در زمان مدیریت قبلی به باشگاه شباب‌الاهلی پرداخت نشده بود.

همچنین درخصوص محبی نیز اخبار حکایت از آن دارند که این بازیکن طی یک توافق سه‌جانبه جدید با باشگاه سانتاکلارا که پای باشگاه استقلال هم درمیان است، زمان بیشتری از باشگاه پرتغالی گرفته شده است تا این بازیکن و باشگاه استقلال درباره تعهدات خود نسبت به پرداخت پول رضایتنامه محبی اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

درباره محبی نیز شنیده می‌شود هنوز مبلغ باقی‌مانده درخصوص رضایتنامه این بازیکن با وجود تلاش‌های زیاد به حساب سانتاکلارا ننشسته و این در‌حالی است که خود این بازیکن بعد از برتری استقلال مقابل تراکتور در جام حذفی اعلام کرده بود مشکل خاصی او را تهدید نکرده و قطعا تا پایان فصل استقلال را همراهی خواهد کرد.

منبع : روزنامه فرهیختگان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top