تاریخ انتشار: شنبه 1401/11/15 - 14:35
کد خبر: 460272

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان با گروه معماری آترینا

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان با گروه معماری آترینا

این مدل قراداد به این صورت است که کارفرما ابتدا هزینه پروژه را تخمین زده و سپس طبق عرف درصد مدیریت پیمان بازسازی، مبلغی را در اختیار پیمانکار قرار می‌دهد. در این پروژه، صفر تا صد بازسازی و تعمیر ساختمان با پیمانکار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان، نوعی قرارداد در حوزه عمران و ساختمان‌سازی است که به بازسازی با مدیریت پیمان نیز معروف است. امروزه بازسازی و تعمیر ساختمان بسیار رایج شده و مورد توجه است. از آنجا که عمل بازسازی خانه هزینه بالایی دارد، این کار را باید به یک پیمانکار بسپاریم تا در زمان سریع‌تر و هزینه کمتر نتیجه دلخواه حاصل شود. بازسازی ساختمان مانند بسیاری از موارد دیگر نیاز به قرارداد مخصوص دارد. این قرارداد جزء قراردادهای پیمانکاری ساختمان است که شرایط و مراحلی دارد. در ادامه بیشتر به شرح و بررسی آن می‌پردازیم.

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان چیست؟

بازسازی یا مرمت یک بنا، مجموعه فعالیت‌هایی است که با انجام آن روی یک خانه یا ساختمان، عمر آن بیشتر شده و به حفظ و ماندگاری آن کمک می‌کند. خانه‌های فرسوده، کهنه و کلنگی نسبت به خانه‌های دیگر نیاز بیشتری به بازسازی دارند. در حال حاضر بازسازی خانه و ساختمان در کشور ما قوانین و روش‌های خاص خود را دارد که این قوانین باید در قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان بین دو طرفین ذکر شود.

انواع قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان

این قرارداد به چهار دسته تقسیم می‌شود:

  • قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان با مصالح
  • قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان بدون مصالح
  • قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان به صورت مدیریت پیمان درصدی
  • قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان به صورت مدیریت پیمان دستمزدی

در ادامه مطلب به معرفی هر کدام می‌پردازیم.

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان با مصالح

این مدل قراداد به این صورت است که کارفرما ابتدا هزینه پروژه را تخمین زده و سپس طبق عرف درصد مدیریت پیمان بازسازی، مبلغی را در اختیار پیمانکار قرار می‌دهد. در این پروژه، صفر تا صد بازسازی و تعمیر ساختمان با پیمانکار است. تهیه مصالح و ابراز، استخدام نیروی کار و کلیه هزینه‌های احتمالی به عهده پیمانکار بوده و از آن مبلغی است که کارفرما در اختیار او گذاشته است.

دستمزد نیروی‌های کار نیز به دو صورت قابل پرداخت است؛ ممکن است کارفرما علاوه بر مبلغی که در اختیار پیمانکار قرار می‌دهد، مبلغی نیز جهت دستمزد نیروی کار در نظر گرفته و برای پیمانکار پرداخت کند. یا آنکه می‌تواند مبلغ قرارداد را بدون احتساب حقوق کارگران برای پیمانکار پرداخت کند و خودش حقوق کارگران را پرداخت نماید. فرم این قرارداد می‌تواند به شکل قرارداد بازسازی درصدی نیز باشد.

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان بدون مصالح

در این نوع قرارداد نیز پیمانکار مبلغی را جهت انجام پروژه دریافت می‌کند و مسئولیت آن را به عهده می‌گیرد. اما همانطور که از اسم این قرارداد مشخص است، وظیفه تهیه مواد و ابزار برای انجام بازسازی به عهده‌ی پیمانکار نبوده و کارفرما باید این کار را انجام دهد. این قرارداد مناسب کارفرمایانی است که می‌خواهند خودشان مواد و وسایل را خرید کرده و یا در خرید آن‌ها صرفه‌جویی کنند.

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان به صورت مدیریت پیمان درصدی

در این قرارداد، تمام صفر تا صد کارهای پروژه و هزینه‌ها به عهده‌ی پیمانکار است و کارفرما تمام هزینه‌ها را در اختیار کارفرما قرار می‌دهد. در این نوع قرارداد، پیمانکار مدیریت اصلی پروژه را به عهده دارد. مقداری از هزینه پروژه به صورت درصدی به عنوان دستمزد به پیمانکار تعلق می‌گیرد.

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان به صورت مدیریت پیمان دستمزدی

این قرارداد بسیار به قرارداد قبل شباهت دارد؛ با این تفاوت که دستمزد پیمانکار از پروژه به صورت درصدی نبوده و همانطور که از اسم پروژه نیز مشخص است، دستمزد کارفرما به صورت یک مبلغ ثابت است که توافق می‌شود.

در قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان چه چیزهایی باید نوشته شود؟

در این قرارداد باید بخش‌های زیر به طور کامل نوشته شود:

  • مشخصات کامل کارفرما و پیمانکار
  • مشخصات خانه‌ای که قرار بازسازی شود به همراه محدوده بازسازی آن
  • زمان و هزینه مورد نیاز برای قرارداد
  • تعیین نحوه پرداخت‌ها به پیمانکار و مقدار جریمه دیرکرد
  • تعیین وظایف و تعهدات کارفرما و پیمانکار
  • تعیین ضمانت حسن انجام کار و تن‌خواه
  • تعیین نحوه حل اختلاف
  • تعیین تعداد نسخه های قرارداد
  • پیوست‌های قرارداد شامل نقشه‌های اجرایی و دیگر ملزومات اون
  • متمم قرارداد

نکات مهم در عقد قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان

چند نکته که هنگام عقد این قرارداد باید به آن‌ها توجه کنید:

1- در این قرارداد باید مشخصات کامل شرکت بازسازی ساختمان را بنویسید؛ مثل نام و نام خانوادگی کامل، کد ملی، آدرس کامل محل سکونت، آدرس محل کار و...

2- در این قرارداد باید تکلیف و مسئولیت فروش یا دور ریختن ضایعات بازسازی و همچنین مبلغ حاصل از فروش را به طور کامل مشخص و ذکر کنید.

3- شرح همه‌ی مراحل و کارهای موردنظر باید به‌ صورت کامل و دقیق در قرارداد ذکر شده و همچنین تاریخ شروع و پایان هر کدام نوشته شود.

4- مبلغ توافقی و میزان هزینه‌ها را به طور کامل و دقیق در قرارداد بنویسید.

5- بهتر است پس از پایان هر مرحله از پروژه، همه‌ی موارد مثل هزینه، کیفیت کار و مواردی که نیاز به اصلاح دارند را بررسی کرده و در قرارداد بنویسید.

6- مسئولیت گرفتن مجوزهای لازم برای اجرای بازسازی ساختمان را در قرارداد خود ذکر کنید.

7- جهت جلوگیری از مزاحمت برای سایر ساکنین ساختمان حین انجام کار، مسئولیت انجام نظافت روزانه‌ را مشخص کرده و در قرارداد ذکر کنید.

8- در صورتی که خرید لوازم و اجناس به عهده‌ی پیمانکار است، حتما باید کیفیت، برند و میزان قیمت را مشخص کنید و در قرارداد بنویسید.

9- باید مسئول مستقیم تمام کارها مثل مسئول خرید مصالح، مسئول پرداخت هزینه‌ها و... همچنین مدت ‌زمان انجام هر کار را در قرارداد مشخص کنید.

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان با گروه معماری آترینا

جهت مشاوره، طراحی یا اجرای پروژه بازسازی خود می‌توانید به کارشناسان گروه معماری و دکوراسیون آترینا مراجعه کنید. شما می‌توانید به عنوان کارفرما، مالک یا پیمانکار در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی از طریق متخصصان حاضر در این مجموعه، فرم قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان مدنظرتان را تهیه کرده و یا به صورت سفارشی، تنظیم قراردادی با شرایط خاص مورد توجه تان را به همراه مشاوره رایگان از افراد متخصص در قراردادنویسی این مجموعه درخواست دهید.

گروه معماری آترینا با هدف ارائه سبکی جدید از طراحی و اجرا فضاهای داخلی و خارجی در سبک‌های مدرن و کلاسیک فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون پروژه‌های زیادی را در حوزه بازسازی منزل، ویلا، محل کار و طراحی دکوراسیون داخلی با موفقیت به اتمام رسانده است. برای برقراری ارتباط تلفنی با گروه معماری آترینا، با شماره تلفن 09125841956 تماس حاصل فرمائید. همچنین می‌توانید به محل دفتر این مجموعه به آدرس تهران، تهرانپارس، خیابان اتحاد، خیابان یازدهم غربی، کوچه اسوه شمالی، پلاک ۲۷ مراجعه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top