تاریخ انتشار: جمعه 1401/11/21 - 16:39
کد خبر: 460978

نگاهی به آخرین آمار ۲۸ روزه کرونا در جهان

نگاهی به آخرین آمار ۲۸ روزه کرونا در جهان

در حالی که جهان به مبارزه با همه‌گیری کرونا ادامه می‌دهد؛ اخبار مثبتی در مورد آمارها وجود دارد. گزارش ها حاکی از آن است که تعداد مرگ و میر روزانه ناشی از این ویروس در بسیاری از نقاط جهان کاهش یافته و تعداد موارد جدید گزارش شده نیز در ۲۸ روز اخیر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در حالی که جهان به مبارزه با همه‌گیری کرونا ادامه می‌دهد؛ اخبار مثبتی در مورد آمارها وجود دارد. گزارش ها حاکی از آن است که تعداد مرگ و میر روزانه ناشی از این ویروس در بسیاری از نقاط جهان کاهش یافته و تعداد موارد جدید گزارش شده نیز در 28 روز اخیر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این شرایط تا حدی به دلیل توزیع گسترده واکسن‌ها که به کند کردن گسترش ویروس و محافظت از جمعیت‌های آسیب‌پذیر کمک کرده خواهد بود. مقامات بهداشتی علی‌رغم این روند مثبت هشدار می‌دهند که ویروس همچنان تهدیدی جدی است و از همه می‌خواهند برای محافظت از خود و دیگران، دستورالعمل‌های بهداشت عمومی را دنبال کنند.

در حالی که کاهش مرگ و میر و موارد ابتلا مطمئناً خبر خوشایندی است، باید به یاد داشته باشیم که همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده؛ این ویروس همچنان جوامع را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و پایان دادن به این بیماری همه گیر نیازمند تلاش مداوم افراد، دولت ها و سازمان های بهداشتی است. بسیاری از کشورها هنوز در تلاش هستند تا جمعیت خود را واکسینه کنند و انواع جدیدی از ویروس در حال ظهور هستند که شاید مسری تر یا مقاوم تر به واکسن های فعلی باشند. علاوه بر این، همه‌گیری تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد جهانی داشته است، به طوری که میلیون‌ها نفر شغل خود را از دست داده‌اند. با وجود این چالش‌ها، امیدواری وجود دارد زیرا جهان برای غلبه بر همه‌گیری مصمم است.

بررسی اجمالی آخرین آمارهای هفتگی سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار دسته بندی شده(19دی  تا 16بهمن 1401) از داده های موجود را به شرح زیر گزارش کرده است:

کل موارد ابتلا و مرگ و میر در سطح جهان

در سطح جهانی، در 28 روز گذشته (19دی  تا 16بهمن 1401) نزدیک به 10.5 میلیون مورد ابتلای جدید و بیش از 90هزار مرگ و میر گزارش شده است که نسبت به 28 روز قبل از آن به ترتیب 89 و 8 درصد کاهش داشته است. تا 16 بهمن 1401، بیش از 754 میلیون مورد ابتلای تایید شده و بیش از 6.8 میلیون مرگ و میر در سراسر جهان گزارش شده است.

آخرین آمارهای ابتلا کشورها

در سطح کشورها، بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید 28 روزه از چین:3میلیون و485هزار و265، ژاپن :2میلیون و429هزار و215، ایالات متحده آمریکا :1میلیون و 328هزار و654، کره:736هزار و811 و برزیل:389هزار و444 مورد گزارش شده است.

آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها

بیشترین تعداد مرگ و میر جدید 28 روزه مربوط به چین:40هزار و812، ایالات متحده آمریکا:15 هزار و294، ژاپن:9هزار و874، بریتانیا:2هزار و671 و برزیل:2هزار و566 گزارش شده است.

باتوجه به آمار و ارقام منتشر شده طی 28 روز تعداد موارد ابتلا در چین نسبت به آمار قبلی تغییر محسوسی کرده به طوری که حدودا از 11به 3میلیون رسیده است. در مجموع تعداد موارد ابتلا در تمامی 5کشوری که بالاترین ابتلا را دارند نسبت به آمار 28روزه قبلی کمتر شده که خبر خوبی برای جهانیان به شمار می آید.

در مورد مرگ و میر تنها کشور آمریکاست که تعداد مرگ و میر بالاتری از عدد قبلی را شاهد بوده است و بقیه کشورها از جمله چین بریتانیا ژاپن و برزیل نسبت به آمار 28روزه قبلی با کاهش تعداد تلفات ناشی از کرونا رو برو بوده اند.

در نتیجه، همه‌گیری همچنان بر کشورهای سراسر جهان با سطوح مختلف موفقیت در کنترل شیوع ویروس تأثیر می‌گذارد. در حالی که کاهش موارد و مرگ و میر در بسیاری از جاها اتفاقی خوشایند است، افزایش تعداد مرگ و میر در ایالات متحده به عنوان یادآوری این موضوع است که همه گیری هنوز به پایان نرسیده است. برای افراد و دولت‌ها بسیار مهم است که هوشیار بمانند، دستورالعمل‌های بهداشت عمومی را دنبال کنند و برای پایان دادن به همه‌گیری با یکدیگر همکاری کنند.

علاوه بر این، تأیید تأثیر مخرب کووید-19 بر زندگی مردم و ارائه حمایت از افرادی که تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته اند، چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم، ضروری است. این بیماری همه گیر باعث زیان، سختی و عدم اطمینان بسیار شده است و بهبودی جوامع به زمان نیاز دارد. با این حال، با کاهش جهانی موارد و توسعه واکسن‌های موثر، امید به آینده روشن‌تری وجود دارد. نکته کلیدی تا زمانی که تهدید ویروس به طور کامل خنثی نشده، ادامه همکاری با یکدیگر و اولویت دادن به اقدامات بهداشت عمومی برای محافظت از خود و دیگران است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top