تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/11/23 - 08:53
کد خبر: 461038

حواشی تحریف سخنان امامین انقلاب در یک رسانه داخلی؛

تحریف ابلهانه/ بی‌حجابی سازمان‌یافته امروز، بدحجابی دیروز نیست!

تحریف ابلهانه/ بی‌حجابی سازمان‌یافته امروز، بدحجابی دیروز نیست!

مقام معظم رهبری ۲۳ اردبیهشت سال ۹۱ هم در دیدار جمعی از مداحان سراسر کشور فرمودند:‌ حجاب مایه‌ تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست.

به گزارش سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای اخیر فیلمی قدیمی از  نظر رهبر معظم انقلاب درباره‌ نحوه برخورد "قهری" افرادی با "بدحجابان" در دهه‌ی شصت و دستور امام خمینی (ره) در مورد برخورد برخی با بد حجابان در اوایل انقلاب منتشر شد. انتشار این فیلم قدیمی و سانسور بخشی از سخنان اخیر ایشان درباره‌ی حجاب در برخی رسانه ها که ادعای انقلابیگری می کنند حواشی زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرد.

نباید از این نکته غافل شد که قطعا هیچ فرد سالم و مذهبی ریشه‌داری موافق برخورد داغ و درفش وار با مسئله‌ی بدحجابی نیست. بررسی تاریخ انقلاب و همچنین بررسی وضعیت و عاقبت سردمداران آن حرکت مثل اکبر گنجی (که در آن دوران به اکبر پونز معروف بود!) حتی در دینی یا ضد دینی بودن نیت کارهای آن موقع سران آن حرکت شک و تردید ایجاد می کند.

حتی اکبر گنجی که در آن دوران در پیشانی زنان بدحجاب پونز فرو میکرد. سال ۸۸ در مصاحبه ای با بی بی سی فارسی منکر وجود امام زمان (عج) شد! بی شک او از خشونتی که به اسم اسلام و انقلاب در ذهن مردم فاکتور کرد، به این وضعیت افتاد.

اکبر گنجی تنها یک نمونه از این نوع برخورد است که آن دوران چنین برخوردهایی نیز با واکنش سخت امام (ره) همراه بود اما با این وجود همانطور که حتی در  فیلم انتشاری از رهبر معظم انقلاب مشاهده می کنید ایشان تاکید کردند تنها کسی که می‌توانست حجاب را به جامعه‌ی ایران برگرداند و پای آن هم ایستاد امام خمینی (ره) بود.

در دیدار اخیر رهبر انقلاب اسلامی با بانوان نیز ایشان از بانوان "ضعیف الحجاب" برای همراهی نکردن با دشمن و "بی حجاب" نشدن تشکر کردند. این به این معنا است که باید توجه داشت بحث بدحجابی با بی‌حجابی از نظر امامین انقلاب خیلی متفاوت است.

مقام معظم رهبری 23 اردبیهشت سال 91 هم در دیدار جمعی از مداحان سراسر کشور فرمودند:‌ حجاب مایه‌ تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست.

با این وجود برخی از رسانه هایی که خود را همسو با نظام جمهوری اسلامی می دانند به نحوی با تحریف ابلهانه سخنان رهبر انقلاب اسلامی به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به مخاطب خود که به واسطه ارگان رسمی بودن برخی مجموعه ها عمدا قشر دانشجویی است جوری القا می‌کنند که مفاهمه شود بی‌حجابی سازمان یافته و گسترده‌ی حوادث اخیر همان بدحجابی سابق است!

به نظر می رسد با مشاهده مواردی که بعد از حوادث اخیر چه در کف خیابان، چه در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فرهنگی و سایر بخش‌های حاکمیتی و چه در رسانه‌های مثلا همسو با نظام جمهوری اسلامی در جریان است به وضوح مشخص می‌شود که اغتشاش اخیر در کف خیابان ها و به آتش کشیدن شهر، حمله به نیروهای امنیت، چادرکشیدن از سر زن محجبه و به شهادت رساندن جوانان انقلابی تنها جزئی کوچکی از پروژه‌ای بزرگ بوده که ابعاد بسیار گسترده‌تری دارد.

چرا که جریانی سعی دارد با تحریف سخنان امامین انقلاب بی حجابی سازمان یافته ای که در ماه های اخیر در سطح جامعه شدت گرفته است را همان بدحجابی قدیم جلوه داده و کم کم به سمت عادی سازی مدنظر دشمنان ملت که در اغتشاشات اخیر نیز آن را دنبال می کردند، حرکت کنند.

به این نکته نیز باید توجه شود که آتش فتنه اخیر همچنان روشن است و تنها از فاز امنیتی و انتظامی در کف خیابان ها به فاز فرهنگی و تغییر هویت ایرانی اسلامی تغییر کرده است. حال با توجه به این سخن تکراری مسئولین مختلف که "موضوع حجاب را صرفا فرهنگی می دانند و معتقدند باید با فرهنگ‌سازی حل بشود" از همه‌ی مسئولین تقاضا می‌شود درباره‌ی اقدامات فرهنگی انجام‌شده و میزان تاثیر آن در فرهنگ عفاف و حجاب به مردم گزارشی ارائه کنند.

کار سازمان یافته جریانی که ادامه دهنده جنگ فرهنگی در کف خیابان ها هستند به جایی رسیده است که اخیرا خبرهایی در فضای مجازی منتشر می شود که عده ای از شلوغی متروها استفاده کرده و با تیغ تیزی به چادر زن های محجبه خسارت وارد کرده به نحوی که دیگر آن چادر قابل پوشیدن نباشد. این اقدام علاوه بر خسارت مالی به زنان محجبه آن ها را به مرور زمان مجبور می کند بدون حجاب چادر در اماکنی مانند مترو حاضر شوند. اقدامی که تنها به نفع جریانی است که قصد دارد نماد زن محجبه چادری را از جامعه اسلامی ایران حذف کنند.

باید از علیرضا زاکانی پرسید در مجموعه ای مانند شهرداری تهران که برای اردوی مشهد برخی کارکنان 900 میلیون اعتبار خواستار می شوند و یا در جشنواره فجر در راستای کار فرهنگی جایزه ویژه می دهند برای چنین برخوردهایی در سطح متروهای تهران چه اقداماتی انجام شده است؟

اما باید به نکته نیز توجه داشت باوجود اینکه بسیاری از اصفاف در جهت مخالفت با بی حجابی در جامعه بر در مغازه های خود برگه هایی با عنوان به زنان بی حجاب خدمات داده نمی شود اما با بی توجهی مسئولین برخی اصناف مانند رستوران‌ها، داروخانه ها و ... حتی پرسنل کاری آن ها بی حجابی را رواج می دهند و بدون حجاب در جامعه و محل کار حاضر می شوند.

این چنین اقدامات تنها با حرکت قهری مسئولین مربوطه قابل حل است که با چنین اصنافی برخوردهای قاطعی شود به نحوی که اصنافی که کارکنان بی حجاب دارند و یا به مشتریانی که مبلغ بی حجابی در جامعه هستند تذکر نمی دهند با مجازاتی همچون پلمپ آن صنف قوانین جمهوری اسلامی را به آن ها گوش زد کنند.

در پایان شما را دعوت می کنیم به دیدن نظرات رهبر معظم انقلاب درباره‌ی نقش حکومت اسلامی در برابر بی‌حجابی که عده ای سعی در تحریف آن دارند.

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top