تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/11/25 - 08:51
کد خبر: 461359

آقای پرسپولیس! حالا برو دوباره بیانیه بنویس

آقای پرسپولیس! حالا برو دوباره بیانیه بنویس

هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با انجام پنج بازی آغاز شد که طی آن‌ها استقلال با غلبه بر پیکان به روند صعودی خود در نیم‌فصل دوم ادامه داد و پرسپولیس در یک بازی سخت مقابل هوادار تن به شکست داد تا با همان ۳۹ امتیاز به صورت متزلزل در رده دوم جدول جای داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جوان، پرسپولیس به پیروزی مقابل هوادار نیاز مبرم داشت. تیم گل‌محمدی که تا همین چند هفته قبل با اختلاف امتیاز بالا صدرنشین بود و خیالش راحت، طی دو بازی همه چیز را به باد داد تا حالا هر بازی برایش حکم فینال را داشته باشد و در هر بازی نیازمند به برد. پرسپولیس با گل محمدی در حالی که حریفانش می‌بردند پنج امتیاز مهم را از دست داد تا هم صدر را از دست بدهد و هم بقیه مدعیان فاصله‌شان را کم کنند و به نزدیک‌ترین حد ممکن با این تیم برسند. شاید از پرسپولیسی که به جای بازی، به «بیانیه‌بازی» روی آورده، بیشتر از این هم نباید انتظاری داشت!

نیمه اول چنگی به دل نزد. سرخ‌ها برای بردن دست و پا زدند، اما بازی احساسی آن‌ها مقابل بازی چرک هوادار راه به جایی نبرد. هوادار از همان ابتدای بازی دست به وقت‌کشی زد و روی اعصاب و روان پرسپولیسی‌ها کار کرد و موفق شد حریف را زمین‌گیر کند. بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شد تا هم استقلال و هم سپاهان شادمان شوند!

نوع بازی پرسپولیس در نیمه دوم هم تفاوتی نکرد. گل‌محمدی که در نیمه اول با سه مهاجم بازی کرد و هافبک نداشت در نیمه دوم دو مهاجم خود را بیرون کشید و هافبک به زمین فرستاد تا عملاً نشان دهد که به بن‌بست تاکتیکی رسیده‌است و نمی‌داند چگونه باید از این بحران خارج شود. هوادار هم درست مثل نیمه اول بازی تأخیری و تخریبی را در دستور کار خود داشت. سیستمی که جواب هم داد تا در دقیقه ۸۸ این هوادار باشد که برخلاف جریان بازی به گل برسد و یک پیروزی شیرین را به دست آورد؛ بردی که بیشتر از خود هوادار سپاهان و استقلال را شاد کرد.

پیکان و استقلال قرار بود عصر یک‌شنبه به مصاف هم بروند، اما بارش سنگین برف در تهران بازی را لغو کرد تا دو تیم عصر دیروز اولین بازی این هفته را برگزار کنند. استقلال که بعد از چند هفته غیبت دوباره سیدحسین حسینی را در دروازه خود می‌دید با خیال راحت از خط دفاعی خود بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود هم به گل رسید. دقیقه ۱۰ بازی مهدی قائدی برای آبی‌ها گلزنی کرد. رضاوند پاس داد و قائدی ضربه نهایی را وارد دروازه حریف کرد تا ثابت کند می‌خواهد دوباره همان مهاجم زهردار قبل باشد. پاس رضاوند به نزدیکی‌های جناح چپ در محوطه پیکان به مهدی قائدی رسید و او با حرکت در عرض و ضربه پرقدرت و دقیق توپ را به تور رساند و شیرجه بلند رشید مظاهری را بی‌اثر کرد.

استقلال در دقایق پایانی هم به گل رسید و این‌بار دیگر خوزستانی آبی‌ها، یعنی عادل حردانی برای آن‌ها گلزنی کرد. دقیقه ۸۴ بازی بود که خطای ثابت ایمانی روی جعفر سلمانی باعث شد ضربه ایستگاهی چسبیده به جناح راست محوطه پیکان به استقلال برسد. مهری توپ را به درون محوطه فرستاد، اما توپ با برخورد به بازیکن استقلال به نزدیکی‌های نقطه پنالتی رسید و شلیک بازیکن استقلال را مظاهری برگشت داد، توپ برگشتی پشت محوطه به حردانی رسید تا ضربه بیرون پای او رشید مظاهری را تسلیم کند.

به این ترتیب استقلال به چهارمین برد پی‌درپی خود دست پیدا کرد و عملاً دو شکست بازی نیم‌فصل اول مقابل تراکتور و شروع نیم‌فصل دوم مقابل سپاهان را فراموش کرد. آبی‌ها حالا با ۳۹ امتیاز مترصد لغزش پرسپولیس و سپاهان هستند تا جای آن‌ها را در صدر جدول بگیرند. تیم ساپینتو به‌رغم حاشیه‌های زیاد خارج از زمین خوب بازی می‌کند و روند نتیجه‌گیری خود را حفظ کرده، موضوعی که زنگ خطر را برای دو تیم بالای جدول به صدا درآورده است. استقلال حالا برخلاف چند هفته قبل مدعی قهرمانی است و به لیگ برگشته تا هر طور شده از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

در دیگر بازی‌های عصر دیروز، دیدار تراکتور و آلومینیوم اراک در تبریز با تساوی بدون گل تمام شد، تراکتور بعد از چند هفته موفقیت‌آمیز دو امتیاز حساس خانگی را از دست داد تا از صدر فاصله بگیرد.

بازی تیم‌های ملوان و گل‌گهر در بندرانزلی با حساب ۲ بر یک به سود گل‌گهر به پایان رسید تا شاگردان قلعه‌نویی همچنان به صعود و قهرمانی امیدوار باشند.

اما امروز سه بازی دیگر برگزار می‌شود و در مهم‌ترین دیدار سپاهان با اطلاع از نتیجه بقیه رقبا در دربی اصفهان مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیرد. دیداری که تمامی بالانشینان جدول امیدوارند ذوب‌آهن تیم برنده آن باشد یا اینکه حداقل بازنده از آن بیرون نیاید.

نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان هم امروز دیدار دو تیم پایین جدولی را برگزار می‌کنند، دربی نفتی‌ها که هر دو کاندید سقوط به لیگ یک هستند و باید دید در ادامه چه شرایطی خواهند داشت. مس کرمان و نساجی مازندران در کرمان به مصاف هم می‌روند تا پرونده هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر بسته شود. مس رفسنجان هم ۲ بر صفر فولاد را برد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
خضریان: مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
کاپیتان تیم ملی فوتسال: ما می‌توانیم سورپرایز جام جهانی باشیم
پرسپولیس بدون ۲ بازیکن تمرین کرد
برنامه اردوی تیم ملی در فیفادی خرداد مشخص شد
تونسی‌ها سفیر ایتالیا را از نمایشگاه کتابشان بیرون کردند
کدام داروها ارز ترجیحی می‌گیرند؟
وزیر علوم در اجتماع دانشجویان: دنیای سلطه و استکبار حق طلبی دانشجویان را بر نمی‌تابد
رئیسی: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است
بورل: تقسیم اراضی تنها راه جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی است
فرانسه: تشدید درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل به نفع هیچ کسی نیست
موج همبستگی با فلسطین از پاریس و لندن تا ژنو، وین و برلین
صادرات فرش دستباف ایران به ۴۰ میلیون دلار رسید
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و عراق
تامین ۴.۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری
واکنش رئیس پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها
برنامه امسال تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول پتروشیمی است
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top