تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/11/27 - 09:16
کد خبر: 461623

سپاهان چگونه از استقلال و پرسپولیس سبقت گرفت؟

سپاهان چگونه از استقلال و پرسپولیس سبقت گرفت؟

تیمی که حدود هفت سال از آخرین قهرمانی‌اش در لیگ برتر فوتبال ایران گذشته، در پایان هفته بیستم با عبور از استقلال و پرسپولیس همیشه مدعی، شانس اول قهرمانی در لیگ بیستم و دوم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، با گذشت دو سوم از بازی‌های فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاهی ایران نشان از کیفیت فنی تفکرات مربیانی دارد که در ابتدای فصل سودای قهرمانی را برای مدیران خود ایجاد کرده‌اند. محمدرضا ساکت پس از ناکامی پروژه اش با محرم نویدکیا تصمیم به جذب یکی از مربیان مطرح فوتبال باشگاهی اروپا گرفت تا تا ژوزه مورایس هدایت این تیم را برعهده بگیرد.

بیکاری برای مورایس بی معنی بود

مرد پرتغالی پس از حضور در فوتبال باشگاهی ایران از تمام فرصت‌های ممکن برای کسب شناخت از افکار و ایده‌های فنی جاری همتایان خود در لیگ برتر استفاده کرد.
مورایس تقریبا هر هفته نه تنها تیمش را هدایت می‌کرد بلکه به ورزشگاه‌های مختلف می‌رفت تا از نزدیک بازی سایر تیم‌ها را نظارت کند. ورزشگاه‌های آزادی، یادگار امام تبریز، فولادشهر اصفهان، شهید باهنر کرمان و … معمولا هر هفته یک میهمان ویژه از اصفهان داشتند.

بی سر و صدا و تاکتیکی

سپاهان در فصل جاری لیگ برتر دیدگاه متفاوتی نسبت به سالهای گذشته خود داشت. آنها که همواره در نقل و انتقالات با خریدهای بزرگ خود جنجال ساز می‌شدند بازیکنان مطلوب مورایس را در تابستان و زمستان فصل جاری جذب کرده‌اند. این تیم با وجود روند سینوسی در هفته‌های ابتدایی به ثبات فنی لازم رسید تا هر هفته به صدر جدول نزدیک شود.

غفلت پرسپولیس؛ شورش سپاهان

شش پیروزی متوالی آمار خارق العاده ای بود که سپاهان اصفهان را در پایان هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با ۴۲ امتیاز تبدیل به صدرنشین فصل جاری کرد. سپاهان در حالی گوی سبقت را در شش هفته اخیر از پرسپولیس ربود که سرخپوشان پایتخت دو شکست را متحمل شدند تا غفلت آنها مورد استفاده رقیب سنتی اصفهانی قرار بگیرد.

نباز!

شاگردان ژوزه مورایس تا پایان هفته بیستم ایده‌ای مشخص برای جمع آوری امتیازات داشته اند. این تیم با استراتژی نباختن سراغ تمام حریفان خود می‌رود. سپاهان همراه با مس رفسنجان تاکنون تنها دو شکست را تحمل کرده است که آمار قابل قبولی برای این تیم‌ها محسوب می‌شود. با این حال ۱۲ برد تأثیرگذار آنها را تبدیل به بهترین تیم برنده کرده است تا همراه با شش مساوی امتیازآورترین تیم فصل جاری لیگ برتر لقب بگیرند.

خودنمایی دوباره شهریار با سپاهان

شهریار مغانلو که دو فصل پیش با انتقالی جنجالی از سانتاکلارا به سپاهان رفت در هفته‌های اخیر شروع به گلزنی دوباره برای زردپوشان کرده است. تا حالا به رتبه نخست آقای گلی با ۷ گل زده برسد. گل‌های سرنوشت سازی که سپاهان را در مسیر بردهای پیاپی کمک کرد و مغانلو را در جایگاهی فردی بهتری قرار داد.

بوی جام در ثلث سوم

ثلث سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مهمترین بازی‌های مدعیان لیگ برتر ایران را به همراه خواهد داشت. سپاهان به همراه پرسپولیس و استقلال برای جامی می‌جنگند که بازی‌های رودر روی این تیم‌ها نظیر جدال دربی برگشت و مسابقه سپاهان با پرسپولیس می‌تواند سایه هر یک از آنها را روی جام بیاندازد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top