تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/12/02 - 18:17
کد خبر: 462187

نگاهی به تغییر مسیر عده‌ای یکسال مانده به انتخابات مجلس؛

نفسی تازه یا پروژه انتخاباتی تازه؟/ مجلس خروجی لیست مطبوعتان موزه عبرت است؟

نفسی تازه یا پروژه انتخاباتی تازه؟/ مجلس خروجی لیست مطبوعتان موزه عبرت است؟

هدف اصلی از نوشتن این یادداشت حمایت از مجلس انقلابی که کارنامه ای مشخص دارد نبود چرا که اساسا معتقدم کارنامه این مجلس نسبت به مجالس گذشته برای مردم کاملا روشن است. بلکه هدف اصلی نوشته، روشنگری برای جنبش اصیل دانشجویی است که همواره خود را در قبال مسیر این جنبش انقلابی مسئول می دانیم و اجازه نخواهیم داد که عده ای با مرجع سازی برای تشکل های دانشجویی یکروز پروژه انتخاباتی لیست مطبوعشان را دنبال کنند و سه سال بعد با رد شدن از همان پروژه به سراغ پیاده سازی پروژه های سیاسی جدید برای مردم و این جنیش دانشجویی بروند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسلم خلخال*/// امروز سالگرد انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در تاریخ 2 اسفند 1398 است. روزی که مردم با حضور در پای صندوق های رای نمایندگان خود را از حوزه های مختلف کشور انتخاب کردند. حال با گذشت سه سال از آن روز شاید کمتر کسی باورش می شد که این مجلس عنوانی مانند مجلس انقلابی نه یکبار بلکه چندبار از طرف رهبر انقلاب اسلامی را یدک بکشد.

مجلس انقلابی در طول سه سال گذشته اقدامات زیادی را انجام داده است که علاوه بر انتقاداتی از قبیل عدم آگاهی بخشی به مردم درخصوص برخی طرح ها و طولانی شدن روند تصویب شفافیت آرای نمایندگان، نباید از اقدامات مثبت این مجلس که میتوان گفت کم نظیر بود چشم پوشی کرد.

اقداماتی از قبیل افزایش حقوق سربازی که در طول این سه سال جهش قابل توجهی به خصوص سربازان متاهل را به خود دید. طرح جوانی جمعیت از دیگر اقداماتی است که می توان گفت باعث شد مردم نسبت به آن خوش بین باشند طرحی که فرزند سوم خانواده که معمولا با دیدگاه فرزند اضافی به آن نگاه می کردند با وجود این طرح که به ازای فرزند سوم به خانواده زمین یا واحد مسکونی تعلق میگیرد باعث ترغیب خانواده ها در پذیرش فرزند سوم شد.

طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار از دیگر طرح هایی است که می تواند از دستاوردهای این مجلس باشد. طرحی که توانست انحصار در برخی کسب و کارها را بشکند. و دیگر اقداماتی که در یکسال مانده به پایان این مجلس میتواند افزایش نیز داشته باشند.

با این وجود در سالگرد انتخابات مجلس یازدهم عده ای سعی در آن دارند که اقدامات این مجلس را که بارها توسط رهبر انقلاب اسلامی مورد تایید و تقدیر قرار گرفت زیر سوال ببرند.

عده ای که سعی در مرجع سازی خود برای جنبش دانشجویی را دارند تا بتوانند مسیر جنبش اصیل دانشجویی را بازیچه پروژه های سیاسی و انتخاباتی خود کنند. مجلسی را حتی از مجلس ششم ضعیف تر می‌دانند که در دیدار رمضانی گذشته اعضای تشکل ها و اتحادیه های دانشجویی با رهبر انقلاب، خود شاهد بودند وقتی یکی از نمایندگان اتحادیه های دانشجویی از رهبر معظم خواست عنوان انقلابی را از مجلس یازدهم باز پس بگیرد رهبر انقلاب اسلامی دربرابر اعضای جنبش دانشجویی یکبار دیگر کلیت مجلس یازدهم را انقلابی دانستند و از آن دفاع کردند.

حال سوال اینجاست چرا باید چنین مجلسی را با این ادبیات مورد خطاب قرار داد؟ آن هم مجلسی که ساز و کار انتخابش مورد تایید خودشان بود. جالب است بدانیم رسانه همین عده سال 98 چند ماه قبل از انتخابات مجلس با ریپورتاژ و تبلیغات روند لیست بندی برای انتخابات 2 اسفند را به مردم معرفی کرد. همان لیستی که مراحل پنج گانه انتخاب آن را با ریپورتاژ در صفحه اول روزنامه خودشان آن هم چند ماه مانده به انتخابات، تبلیغ کردند.

با این حال طبق نوشته همین آقایان که اشاره کردند باید گعده های محفلی که خروجی اش چنین چیزی شد تعطیل شود برای تعطیلی باید اول از روزنامه خودشان شروع کنند که در آن زمان محفلی بود که خروجی اش این مجلس شد.

جالب آن است که تعیین کنندگان سیاست روزنامه‌تان نیز در آن زمان همین ترکیب فعلی خودتان بود. حال چه شده است مجلسی که مسیر انتخاب آن مطبوع شما بود با عناوینی چون ضعیف تر از مجلس ششم خطاب می شود؟

پای چه پروژه انتخاباتی دیگری در میان است که این بار زودتر شروع کرده و یکسال قبل از انتخابات مجلس دوازدهم مجلسی که از مسیر لیست مطبوعتان در تهران و سایر شهرستان ها انتخاب شد به عنوان یکی از ضعیف ترین مجالس حتی ضعیف تر از مجلس ششمی که از دل آن جاسوس و ضدانقلاب و ... بیرون آمد مقایسه می کنید.

مجلسی که شاید اگر یکی از طرح های همین مجلس نبود که هربار تیتر یک رسانه خود کنید در بسیاری از روزها رسانه تان نیز از فقر محتوایی رنج می برد و مجبور بودید مطالب دانشگاهی را تیتر یک کنید که گاها به شما دیکته می شود.

اما با این حال شاید در اعماق وجودتان نیز اگر اختلافات شخصی را کنار بگذارید و پروژه های انتخاباتی را نایدیده بگیرید خودتان هم از نوشته هایتان تعجب کنید و با نگاهی به طرح هایی چون جوانی جمعیت، تسهیل صدور مجوز کسب و کار، قانون اقدام راهبردی، افزایش حقوق سربازان و ... به آن نیز احسنت بگویید در غیر این صورت باید به عقلانیت انقلابی شک کرد.

اما به هرحال هدف اصلی از نوشتن این یادداشت حمایت از مجلس انقلابی که کارنامه ای مشخصی از انتقادات و اقدامات موثر دارد نبود چرا که اساسا معتقدم کارنامه این مجلس نسبت به مجالس گذشته برای مردم کاملا روشن است. بلکه هدف اصلی نوشته، روشنگری برای جنبش اصیل دانشجویی است که همواره خود را در قبال مسیر این جنبش انقلابی مسئول می دانیم و اجازه نخواهیم داد که عده ای با مرجع سازی برای تشکل های دانشجویی یکروز پروژه انتخاباتی لیست مطبوعشان را دنبال کنند و سه سال بعد با رد شدن از همان پروژه به سراغ پیاده سازی پروژه های سیاسی جدید برای مردم و این جنیش دانشجویی بروند.

امروز برای همگان به خصوص برای جنبش دانشجویی انقلابی مشخص است قلم هایی که نه در انتقاد، بلکه تخریب و رد شدن از مجلس انقلابی را عملیاتی می کنند به دنبال چه اهدافی هستند.

*فعال سابق جنبش دانشجویی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نقض قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و تغییر قانون هدفمندی یارانه ها، در اصلاح نهایی جداول بودجه۱۴۰۳
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top