تاریخ انتشار: شنبه 1401/12/06 - 10:20
کد خبر: 462511

پرهیز از مراجعه حضوری بازرسان به در منازل برای بیمه بیکاری

پرهیز از مراجعه حضوری بازرسان به در منازل برای بیمه بیکاری

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در دستورالعمل‌های گذشته تأکید شده و باز هم تأکید می‌کنیم که بازرسان شعب باید از رفتن به در منازل بیمه‌شدگان برای برقراری و تداوم بیمه بیکاری پرهیز کنند، گفت: به دنبال این هستیم از بانک‌های اطلاعاتی استفاده کنیم و بازرسی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در دستورالعمل‌های گذشته تأکید شده و باز هم تأکید می‌کنیم که بازرسان شعب باید از رفتن به در منازل بیمه‌شدگان برای برقراری و تداوم بیمه بیکاری پرهیز کنند، گفت: به دنبال این هستیم از بانک‌های اطلاعاتی استفاده کنیم و بازرسی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

مهدی شکوری در پاسخ به پرسشی درباره بازرسی‌های بیمه بیکاری و مراجعه به در منازل مردم برای اطمینان از تداوم بیکاری افرادی که از این مستمری استفاده می‌کنند، اظهار کرد: درباره این موضوع و عدم مراجعه بازرسان به در منازل قبلاً دستوری از سوی سازمان تأمین اجتماعی صادر شده بود.

 وی افزود: قانون‌گذار مشخص کرده افرادی که مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند در صورتی محق به دریافت مستمری مذکور هستند که  اشتغال نداشته باشند. ما به جای اینکه به سمت‌وسوی مراجعه حضوری و بازرسی‌ها از منازل برویم باید از شیوه‌های دیگری  استفاده کنیم.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ترجیح ما این است که از بانک‌های اطلاعاتی استفاده کنیم، گفت: اگر تکیه ما بر پایگاه‌های اطلاعاتی باشد، به‌عنوان‌مثال اگر یک نفر در دوران بیمه بیکاری بگیری، کسب‌وکاری را شروع کرده و جوازی گرفته باشد و یا قراردادی منعقد و تحت پوشش بیمه‌ای رفته باشد، ما متوجه می‌شویم و درواقع باید یک کنترل هوشمند داشته باشیم.

شکوری افزود: در دستورالعمل‌های گذشته تأکید شده و باز هم تأکید می‌کنیم باید از رفتن به در منازل بیمه‌شدگان پرهیز شود؛ زیرا نمی‌خواهیم پرداختی انجام دهیم بدون آنکه شأن و منزلت خانواده‌ها را در نظر گرفته باشیم.

وی ادامه داد: اگر گاهی این اتفاق‌ها رقم می‌خورد و مراجعه حضوری باعث رنجش بیمه‌شدگان می‌شود حتماً به همکاران تذکر می‌دهیم که تکرار نشود. ضمن آنکه همان‌طور که پیش‌از این اشاره شد به دنبال این هستیم تا از بانک‌های اطلاعاتی استفاده کنیم و بازرسی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top