تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/12/07 - 16:15
کد خبر: 462700

هزینه تولید محتوا به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تولید محتوا به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تولید محتوا هم مانند بسیاری از تولیدات دیجیتال دیگر، به عوامل متنوعی بستگی دارد. در این مقاله سعی بر این داریم تا به معرفی این عوامل بپردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احتمالاً شما هم برای کسب‌وکار خود درزمینه‌ تولید محتوا، به فکر هزینه مصرفی هستید و با این مسئله مواجه شده‌اید که چه بودجه‌ای را باید برای این کار در نظر بگیرید. در نظر گرفتن هزینه تولید محتوا، چه این کار توسط تیم خودتان صورت گیرد و چه توسط شرکت تولید محتوا، یکی از پارامترهای مهم برای تولید محتوا محسوب می‌شود. هزینه تولید محتوا هم مانند بسیاری از تولیدات دیجیتال دیگر، به عوامل متنوعی بستگی دارد. در این مقاله سعی بر این داریم تا به معرفی این عوامل بپردازیم.

مسائل مربوط به هزینه تولید محتوا

همان‌طور که گفته شد، عوامل مختلفی بر تعیین قیمت تولید محتوا تأثیر دارند که این عوامل در شرکت‌های تولید محتوای مختلف، متفاوت است. عامل ایجاد تنوع در قیمت‌ها، همین تفاوت‌ها است که بر نحوه‌ محاسبه تعرفه تولید محتوا تأثیر می‌گذارد. شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار، باید این هزینه را مدنظر قرار دهید. با تمامی این توضیحات، اگر به فکر این موضوع افتاده‌اید که در مورد عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌ تولید محتوا باخبر شوید بهتر است، با این مطلب همراه باشید.

نوع محتوا

هر کسب‌وکاری برای رفع نیازهای خود به یک یا چند نوع محتوا نیاز دارد. به همین دلیل لازم است ابتدا دریابید به چه نوع محتوایی احتیاج دارید؛ سپس بر همین اساس یک استراتژی بازاریابی نسبت به نیاز کسب‌وکار خود تنظیم کنید. انواع مختلف محتوا شامل پست‌های متنی وبلاگ، ویدئو، کتاب‌های الکترونیک، پادکست، ایمیل مارکتینگ، وبینار، تجربه مشتری(Case- study)، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، محتوای how-to، اینفوگرافیک و پست مهمان) (Guest Post هستند که انتخاب نوع محتوا به بستر انتشار محتوا و عواملی مثل نوع محصول و خدمات ‌بستگی دارد. ساده‌ترین نوع محتوا و یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای انتقال اطلاعات، محتوای متنی است. تعرفه تولید محتوا در قالب متن به تعداد کلمات بستگی دارد و در محتوای ویدئویی یا اینفوگرافی نیز برحسب مدت‌زمان آن محاسبه می‌شود. همچنین تعرفه تولید محتوا در این بخش، نسبت به تجربه و میزان دانش کارشناس تولید محتوا متغیر است.

موضوع و تخصص محتوا

موضوعات مختلف محتوا هرکدام میزان سختی و پیچیدگی متفاوتی دارند. به‌عنوان‌مثال تهیه‌ محتوا درزمینه پزشکی، به دلیل کمبود منابع و کمبود متخصص دشوارتر از یک محتوای عمومی است. پس اگر حوزه‌ فعالیت کسب‌وکار شما جزو گروه‌های سخت طبقه‌بندی می‌شود، برای تولید محتوایی باکیفیت، لازم است هزینه‌ بیشتری نسبت به محتواهای عمومی پرداخت کنید.

زمان لازم برای تحویل محتوا

یکی دیگر از پارامترهای تأثیرگذار بر هزینه‌ تولید محتوا، مدت‌زمانی است که برای تولید محتوا صرف می‌شود. قطعاً اگر خواستار تحویل محتوا در زمان کوتاه‌تری هستید، متخصص تولید محتوا باید علاوه بر در نظر داشتن کیفیت محتوا، سرعت بیشتری را به کار گیرد که این مسئله فشار بیشتری به او وارد می‌کند. اگر بنا به دلایلی نیازمند محتوای فوری باشید، تولید محتوا باید به‌صورت فشرده و سریع انجام شود که همین موضوع روی قیمت محتوا تأثیرگذار است. ولی بهتر است تا حد امکان از اقدام به سفارش فوری بپرهیزید تا علاوه بر حفظ کیفیت مطلوب، هزینه‌ کمتری را متحمل شوید.

کیفیت محتوا

کیفیت تولید محتوا یکی از دغدغه‌های مهم برای جذب مخاطب در کسب‌وکار است و این انتخاب شماست که به خاطر تمرکز بر یک محتوای باکیفیت، بخواهید از افراد حرفه‌ای و توانمند در فرآیند تولید محتوا استفاده کنید یا نسبت به استراتژی بازاریابی محتوای خود، از افرادی باتجربه‌ کمتر بهره‌مند شوید. اگر به دنبال محتوای باکیفیت هستید، به شرکت‌هایی مراجعه کنید که به‌اندازه کافی تجربه و تخصص درزمینه‌ تولید محتوا داشته باشند. البته باید در نظر داشته باشید که تولید محتوا توسط افراد باتجربه و متخصص، رابطه مستقیم با پرداخت هزینه‌ بیشتر دارد؛ ولی این هزینه به‌نوعی سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکار شما محسوب می‌شود.

کیفیت محتوا

تعداد و حجم محتوا

هرچقدر تعداد تولید محتوای درخواستی در یک موضوع مشخص بیشتر باشد، به دلیل مشخص شدن نیاز محتوایی در قالب یک بسته، فرآیند تولید را برای تولیدکننده محتوا ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل بهتر است بجای سفارش موردی، تعداد بیشتری از یک نوع محتوا درخواست کنید. البته هرچه تعداد محتوای درخواستی بیشتر باشد، حجم کار نیز افزایش می‌یابد که بر هزینه تولید محتوا نیز تأثیرگذار است.

نوع و نحوه نگارش محتوا

منظور از نوع نگارش مربوط به ترجمه و تألیفی بودن، بازنویسی بودن، رپورتاژی یا ترجمه خالص و موارد دیگر می‌شود که در مورد محتوای بصری مثل ویدئوها یا اینفوگرافی‌ها نیز صدق می‌کند. تعرفه تولید محتوا بر اساس مؤلفه‌های موجود در طراحی چنین محتوایی بررسی می‌شود که این موضوع به نوع کسب‌وکار شما مربوط است.

خدمات اضافه

گاهی ممکن است برای تولید محتوا به خدماتی نظیر انتخاب تصویر، فرم دهی محتوا، سئو محتوا و… نیاز داشته باشید. آماده‌سازی خدمات اضافه، نیازمند زمان و انرژی بیشتری است که طبیعتاً تدوین هرکدام در تعیین قیمت تأثیرگذار است.

ویژگی‌ بهترین سایت برای تولید محتوا

یک پروژه تولید محتوای حرفه‌ای، باید توسط متخصص محتوا نویس و سئوکار انجام شود. سایت‌ها و مؤسسات مختلفی به همراه کارشناسان باتجربه وجود دارند که تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را در حوزه تولید محتوای باکیفیت در مدت‌زمان کوتاه به مشتریان خود ارائه دهند که یافتن بهترین آن‌ها برای کاربر سخت و دشوار است. یک مؤسسه تولید محتوای تخصصی باید ویژگی‌هایی داشته باشد که با استفاده از این ویژگی‌ها کاربر بتواند بهترین سایت تولید محتوا را انتخاب کند و با خیال راحت کار تولید محتوا خود را به آن‌ها بسپارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مؤسسه تولید محتوای خوب می‌توان به مورد اعتماد بودن سایت و بازدید بالای آن سایت اشاره کرد. ازجمله عوامل مؤثر دیگر در مطرح‌شدن یک سایت تولید محتوا، به‌کارگیری افراد ماهر درزمینه محتوا نویسی و سئوکار، محاسبه هزینه تولید محتوا قبل از سفارش، تحویل پروژه و مدارک در زمان مشخص، ارائه خدمات ویژه مانند پشتیبانی 24 ساعته، سرعت‌بالای سایت و ... است.

بازاریابی محتوایی

ارائه خدمات تولید محتوای باکیفیت و ارزان در شبکه مترجمین اشراق

شاید طراحی یک محتوا در نگاه اول کار چندان مشکلی نباشد؛ اما بهتر است بدانید که تولید محتوا بدون تحلیل و آنالیز خدمات در کسب‌وکار شما و نیازهای مخاطب، کار موفقیت‌آمیزی نخواهد بود. شرکت ارائه‌دهنده‌ خدمات تولید محتوا می‌تواند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد و به شکلی تخصصی و حرفه‌ای، مخاطب هدف شما را شناسایی کند و با توجه به اهداف تعریف‌شده کسب‌وکار شما، محتوای مناسب را تولید نماید. شبکه مترجمین اشراق یکی از مؤسسات باسابقه در ارائه خدمات تخصصی تولید محتوای ارزان و باکیفیت است. این شبکه سراسری، تولید محتوا را به‌صورت کاملاً تخصصی و در زبان‌های مختلف برای مشتریان عزیز در کم‌ترین قیمت و با بیشترین کیفیت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با خیالی آسوده تولید محتوای خود را به متخصصان باتجربه ما که آماده‌ ارائه خدمات باکیفیت با هزینه مناسب هستند، بسپارید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top