تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/12/09 - 15:36
کد خبر: 462992

دفاع وزارت علوم از دانشجوی ایرانی در مقابل رفتار نژادپرستانه سوئد

دفاع وزارت علوم از دانشجوی ایرانی در مقابل رفتار نژادپرستانه سوئد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از دانشجوی ایرانی در سوئد که به علت تقدیر از بزرگانی نظیر شهید مطهری و شهید سلیمانی در پایان نامه دکتری وی موانع زیادی برایش ایجاد شد، دفاع کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، عبدالحسین کلانتری درخصوص وضعیت وحید سعادت طلب که در یکی از دانشگاه های سوئد مشغول به تحصیل است و دانشگاه به علت تقدیر از بزرگانی نظیر شهید مطهری و شهید سلیمانی موانع زیادی برای دفاع وی بوجود آورد، گفت: ایرانیان، خصوصا دانشجویان و دانشگاهیان هرجای جهان که باشند، جزئی از وجود ما هستند و قطعا ما نسبت به آنها تعصب داریم و احساس وظیفه می کنیم. خصوصا نخبگان و فرهیختگانی که عناصر هویتی و میراث و ارزشها و شخصیت های دینی و ملی ایران عزیز را پاس می دارند و به آنها وفادارند.

وی گفت: زمانی که از موضوع مطلع شدم، شخصا موضوع را پیگیری کردم و با این دانشجو گفت و گو کردم. صلابت، عقلانیت، درایت و شجاعت ایشان درخور تحسین بود و در کلام ایشان موج می‌زد. در صحبتی که با هم داشتیم خودشون رو وامدار شهدا و مردم شریف ایران می‌دانست و بارها و بارها بر این موضع تاکید داشت و آنقدر بر این موضع خود با طیب خاطر و با صلابت و شجاعت تاکید داشت که برای من غبطه برانگیز بود.

کلانتری خاطرنشان کرد: این دانشجو در عباراتی دقیقا این جمله را گفت: «هر چه هست از رب العالمین هست. و خداوند رب بودنش را با هدایت کردنم در وسط تاریکی غرب برایم معنا کرد. و انسان باید در دریای مواج زندگی با هدایت او موج سواری کند تا به ساحل دوست برسد.»

معاون وزیر علوم افزود: باخانواده این دانشجو در ایران هم تماس داشتم. پدر وی در قید حیات نیست، اما با مادر وی صحبت کردم و بابت تربیت چنین فرزندی تبریک گفتم و دیگر امورات مرتبط را پیگیری کردم. مادر این دانشجو هم شیرزنی است که به مواضع پسرش و از اینکه پسرش از ارزشهای دینی و ملی خود دفاع می کنند افتخار می کند و خودشان خواهر شهید هستند.

وی گفت: ما وظیفه خود می دانیم که در برابر این نوع رفتارهای فاشیستی و نژادپرستانه و دیکتاتورمآبانه نظام سلطه در مواجهه با دانشگاهیان، که متاسفانه تازگی ندارد و بارها و بارها تکرار شده، از این عزیزان دفاع کنیم.

کلانتری افزود: کشورهایی که تحمل نام و یاد شهید سلیمانی را ندارند، ادعای ازادی بیان دارند و مدعی هستند که در ایران آزادی بیان وجود ندارد! البته چنین رفتارهایی تعجب آور نیست و برآمده از خوی استکباری و غرب محورانه آنهاست. بعلاوه، تمام تلاش خودمان را بکار خواهیم برد از دیگر دانشگاهیانی که با تحریم ظالمانه مواجه شدند هم حمایت کنیم.

وی گفت: خدا را شکر، پافشاری وحید سعادت طلب بر موضع بحق خودش و همچنین منطق و عقلانیتی که در گفتار و رفتار وی وجود داشت موجب شد که دانشگاه از موضع ناحق خودش عقب نشینی کند و انشاالله وی جمعه از رساله دکتری خودشان دفاع خواهد کرد.

وحید سعادت طلب یک دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در یکی از دانشگاه های سوئد است که به علت درج تقدیر از شهید مطهری و شهید سلیمانی در پایان نامه دکتری خود با مانع دانشگاه در دفاع از پایان نامه خود مواجه شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top