تاریخ انتشار: جمعه 1401/12/12 - 03:50
کد خبر: 463299

تعیین حداقل مزد تا پایان سال

تعیین حداقل مزد تا پایان سال

آیت اسدی اظهار داشت: عصر امروز سیصدویازدهمین نشست شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی، نمایندگان کارگران، کارفرمایان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده وزیر اقتصاد، نماینده وزیر صنعت و نمایندگان سازمان ملی استاندارد در محل وزارت کار برگزار شد اما مصوبه‌ برای حداقل دستمزد سال آینده نداشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیت اسدی اظهار داشت: عصر امروز سیصدویازدهمین نشست شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی، نمایندگان کارگران، کارفرمایان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده وزیر اقتصاد، نماینده وزیر صنعت و نمایندگان سازمان ملی استاندارد در محل وزارت کار برگزار شد اما مصوبه‌ برای حداقل دستمزد سال آینده نداشت.

وی افزود: برای تعیین حداقل دستمزد کارگران علاوه بر نرخ تورم منتهی به پایان بهمن‌ماه نیاز به تعیین سبد معیشت خانوار کارگری است که هنوز این سبد به نتیجه نهایی نرسیده و کمیته تخصصی دستمزد ذیل شورای عالی کار رقم سبد معیشت را نهایی نکرده است.

به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، تاکنون سه جلسه کمیته دستمزد برگزار شده است اما هنوز سبد معیشت نهایی نشده است.

اسدی این را هم گفت: در جلسه امروز شورای عالی کار، نمایندگان کارفرمایی گزارشی از مزد منطقه‌ای تهیه و ارائه کردند و همچنین یک پیش‌نویس پیرامون ماده 23 آیین‌ دادرسی کار تهیه شده بود که قرار بر این شد در جلسه آینده شورای عالی کار بررسی شود.

وی در مورد  اینکه آیا امسال امکان اجرای مزد منطقه‌ای وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هم زیرساخت وجود ندارد و  م آمار دقیقی نیست و هم اینکه ثبات اقتصادی از نظر تورم ایجاد نشده است بنابراین نمی‌دانیم اجرای مزد منطقه‌ای چه تبعاتی دارد و از نظر عملی امکان اجرای مزد منطقه‌ای وجود ندارد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه باید ثبات اقتصادی برقرار شود تا قدرت خرید کارگران حفظ شود، عنوان کرد: سبد معیشت کارگران هم ارتباط مؤثری با وضعیت تورم در جامعه دارد.

اسدی تأکید کرد: حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده قطعاً تا قبل از پایان سال جاری در نشست شورای عالی کار تعیین تکلیف خواهد شد.

وی گفت: حداقل دستمزد کارگران یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصادی برای کارگران و کارفرمایان در سراسر کشور به عنوان یک مؤلفه تأثیرگذار شناخته می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top