تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/12/14 - 13:26
کد خبر: 463511

بروزترین متریال‌ها در سبک مدرن

بروزترین متریال‌ها در سبک مدرن

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه معماری، متریال های جدید و نوینی وارد بازار ساختمان سازی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یکی از پرکاربردترین سبک های طراحی و اجرای نمای ساختمان را می توان به سبک مدرن اختصاص داد، در این سبک استفاده از متریال های ساده و بدون تزئینات حرف اول را میزند. از جمله پرکاربردترین متریال های استفاده شده در سبک مدرن می توان به مصالح شیشه ای و بتنی اشاره کرد، از این رو در این مقاله به نمونه های بروز متریال های استفاده شده در سبک مدرن خواهیم پرداخت.

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه معماری، متریال های جدید و نوینی وارد بازار ساختمان سازی شدند.

برای مثال در گذشته استفاده از مصالح بتنی مورد تنها برای زیرسازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفت، با این حال امروزه با تولید بتن های پیشرفته به نام بتن اکسپوز امکان اجرای این نوع از مصالح ساختمانی در نمای ساختمان هم امکان پذیر شده است. مصالح شیشه ای نیز از مقاومت لازم و کافی برخوردار بودند، ولی با به وجود آوردن فناوری سکوریت و لمینت کردن شیشه مقاومت شیشه تا میزان خیلی زیادی گسترش یافت و راه این نوع از متریال ها را به ساختمان سازی باز کرد.

در پایان این مقاله نیز به یکی از متریال هایی که امروزه مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار گرفته است، اشاره ای خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

نماهای شیشه ای

محبوب ترین انواع نمای شیشه ای را می توان به نمای کرتین وال نسبت داد، این نوع از نماهای شیشه ای به دلیل تنوع زیادی که در اجرا دارد می تواند جوابگوی انواع نماهای ساختمانی با زیرسازی فولادی یا بتنی باشد.
نمای کرتین وال تشکیل شده از دو متریال عمده است.

  • پروفیل آلومینیومی
  • شیشه

در واقع پروفیل های آلومینیومی (لامل) نقش نگهداری مصالح شیشه ای را در نمای ساختمان به عهده دارند، با این حال برای اجرای نمای کرتین وال نیازمند نیروی مهندسی و تخصصی دارید، چرا که درصورت به وجود آمدن خطایی میلیمتری ممکن خسارت های جبران ناپذیری را به وجود آید.
طراحی و اجرای نمای کرتین وال از انواع بسیاری برخوردار است، از این رو کارفرمایان می توانند با هر بودجه ای اقدام به نصب این نوع از نمای شیشه کنند؛ با این حال محبوب ترین انواع نمای کرتین وال را می توان به روش فیس کپ و فریم لس اختصاص داد. برای اطلاع از انواع نمای کرتین وال همین حالا به سایت نما دیزاین مراجعه کنید، این شرکت با بهره گیری از طراحان و مجریان متخصص در نصب کرتین وال همواره توانسته مورد تایید کارفرمایان خود باشد.

بروزترین متریال‌ها در سبک مدرن

بتن نما

استفاده از بتن از گذشته های بسیار دور در صنعت ساختمان سازی وجود داشته است، با این حال در زمان گذشته از این نوع مصالح تنها به عنوان زیرسازی در ساختمان ها استفاده می شد، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در عرصه مصالح ساختمانی مصالح بتنی نیز حاوی تغییراتی شد و این قابلیت را برای این نوع از متریال به وجود آورد تا از آن در کاربری هایی همچون نمای ساختمان، کف، سقف و … استفاده کرد، به این نوع از متریال های بتنی، بتن اکسپوز می گویند.

بتن اکسپوز از تنوع بسیاری در طرح، رنگ، کاربری و … برخوردار است، از این رو کارفرمایان می توانند با قدرت انتخاب بیشتری مصالح مورد نیاز ساختمان خود را تهیه کنند.

با این توجه کنید که تهیه مصالح بتن اکسپوز با کیفیت، مهمترین اصل در انتخاب این متریال است، در صورتی که کیفیت بتن اکسپوز نامرغوب باشد، مقاومت نما کاهش یافته و در این صورت دوام نما نیز کمتر خواهد شد. از سوی دیگر پانل های بتن اکسپوز نسبت به متریال های دیگر از وزن بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل است که انتخاب تیم اجرایی خبره و کاربلد در نصب این پانل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای اطلاع از قیمت بتن اکسپوز و آشنایی بیشتر با این نوع از متریال ساختمانی کافیست به سایت نما دیزاین و صفحه بتن اکسپوز مراجعه کنید یا با شماره های موجود در سایت تماس فرمایید.

بروزترین متریال‌ها در سبک مدرن

مصالح ضد آب

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز ذکر شد، در این بخش درباره ی یکی از متریال جدید که امروزه مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار گرفته توضیح خواهیم داد.
اگر به دنبال مصالحی هستید که از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب برخوردار باشد، بهترین گزینه متریال بوردکس است. این نوع متریال که از ترکیب گچ یونیزه، سیلیکون، الیاف پشم شیشه و مواد آنتی باکتریال تشکیل شده‌اند و در لایه ی خارجی پانل‌های بوردکس دو لایه محافظ نارنجی رنگ از جنس فایبرگلاس استفاده شده است.

برای تهیه این نوع از متریال باید از شرکت های وارد کننده بهره ببرید، چرا که تولید این نوع متریال در کشور ایران امکان پذیر نیست، با این حال بهتر است از شرکت های بدون واسطه برای تهیه مصالح بوردکس کمک بگیرید، چرا که در این صورت هزینه های تهیه متریال نیز نسبت به قیمت بازار کاهش خواهد یافت.
شرکت نما دیزاین مفتخر است که همواره مورد تاکید کارفرمایان خود بوده و هست؛ این شرکت با بهره گیری از کادر با سابقه و حرفه ای خود در حوزه ی معماری امکان طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان با بروزترین متریال ها را دارد؛ برای اطلاع از نمونه پروژه های این شرکت و مشاوره رایگان همین حالا به سایت نما دیزاین مراجعه کنید و با شماره های موجود در صفحه تماس بگیرید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top