تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/12/15 - 16:58
کد خبر: 463672

تاسیس بانک مشترک ایران و آفریقا در دستور کار قرار دارد

تاسیس بانک مشترک ایران و آفریقا در دستور کار قرار دارد

محسن رضایی امروز در اجلاس بین‌المللی همکاری‌های علمی، اقتصادی ایران و کشورهای غرب آفریقا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای آفریقایی احترام بسیاری قائل است، اظهار داشت: قاره آفریقا گنج پنهان خداوند است. بسیاری تلاش کردند چهره نامطلوبی از مردمان این سرزمین به نمایش گذارند اما ایران اعتقاد به برابری همه ملت‌ها دارد و هیچ ملتی را برتر از دیگری نمی‌داند. 

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محسن رضایی امروز در اجلاس بین‌المللی همکاری‌های علمی، اقتصادی ایران و کشورهای غرب آفریقا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای آفریقایی احترام بسیاری قائل است، اظهار داشت: قاره آفریقا گنج پنهان خداوند است. بسیاری تلاش کردند چهره نامطلوبی از مردمان این سرزمین به نمایش گذارند اما ایران اعتقاد به برابری همه ملت‌ها دارد و هیچ ملتی را برتر از دیگری نمی‌داند. 

معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: آفریقا پس از قرن‌ها مبارزه توانسته به استقلال برسد و در مسیر پیشرفت قرار بگیرد لذا آفریقا تفاوتی با قاره‌های دیگر ندارد و می‌تواند با اقتصادی موفق جایگاه بین‌المللی خود را بدست آورد. 

رضایی اظهار داشت: ایران نیز به دنبال اقتصاد غنی است و بنابراین این موضوع هدفی مشترک ایجاد می‌کند که می‌توانیم با برنامه‌ریزی جدید به توسعه یکدیگر کمک کنیم. 

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری، تولید و بازار از شاخصه‌های مهم تولید ثروت برای کشورها به شمار می‌روند، بیان داشت: تولید بدون تجارت ثمر ندارد و سرمایه‌گذاری به تنهایی کمکی به اقتصاد نمی‌کند اما ایران و آفریقا با فعال کردن این سه شاخصه به صورت مشترک می‌توانند دستاوردهای بسیاری را رقم بزنند. 

معاون اقتصادی رئیس جمهوری بیان داشت: ایجاد شرکت‌های تجاری از راهکارهایی است که می‌تواند به توسعه روابط ایران و آفریقا کمک کند. 

وی ایجاد بانک مشترک ایران و آفریقا را سرآغاز خوبی برای توسعه روابط عنوان کرد و گفت: در این صورت می‌توانیم بدون نیاز به یورو و دلار با پول‌های کشورها تجارت خود را انجام دهیم که نفع دو کشور را به دنبال دارد. 

رضایی افزود: در ایران، مقام معظم رهبری در امتداد بنیان گذار انقلاب، تفکر عدالت خواهی را در داخل و خارج دنبال می‌کنند و باید دست به دست هم دهیم تا پرجم عدالت در جهان برافراشته شود. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top