تاریخ انتشار: شنبه 1401/12/20 - 18:13
کد خبر: 464114

هیچ تحرک نظامی در قره باغ انجام نداده‌ایم

هیچ تحرک نظامی در قره باغ انجام نداده‌ایم

وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه هشدار داد که جمهوری آذربایجان اطلاعات نادرست و دروغ درباره تحرکات نظامی ارمنستان در منطقه منتشر می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه هشدار داد که جمهوری آذربایجان اطلاعات نادرست و دروغ درباره تحرکات نظامی ارمنستان در منطقه منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود اعلام کرد ادعای باکو مبنی بر عبور یک ستون نظامی از نیروهای مسلح ارمنستان در جاده «استپانکرات- قیبالی» نادرست است و ارمنستان هیچگونه حضور نظامی در قره باغ کوهستانی ندارد.

بر اساس این گزارش، وزرت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه مدعی شد که سیستم‌های نظارت این کشور تصاویری از تردد ستون تجهیزات نظامی نیروهای مسلح ارمنستان در جاده استپانکرت ضبط کرده‌اند. در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است که هیچ یگانی از نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی این کشور در قلمروی قره باغ کوهستانی وجود ندارد.

این گزارش حاکیست، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  به تازگی مدعی شد که  ارمنستان به اقدام تحریک‌آمیز علیه جمهوری آذربایجان دست زد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه خود مدعی شد: «اطلاعات عملیاتی درباره انتقال تجهیزات نظام، مهمات و پرسنل از جمهوری ارمنستان از طریق جاده خاکی خانکندی-خلفالی-تورشسو به خاک جمهوری آذربایجان جایی که نیروهای حافظ صلح روسیه به طور موقت مستقر است، دریافت شد.»

تنش‌ و درگیری بین این دو جمهوری همسایه در روزهای اخیر تشدید شده و دو طرف، یکدیگر را به تدارک برای تجاوز گسترده متهم می‌کنند.

جنگ در  قره‌باغ میان ایروان و باکو در  سال ۲۰۲۰، بیش از ۶۵۰۰ کشته از نظامیان دو طرف به جا گذاشت که با توافقنامه‌ای تحت نظارت روسیه به طور نسبی پایان یافت و ارمنستان از ادعای خود برای تملک اراضی‌که از ده‌ها سال پیش در اختیار خود داشت، عقب‌نشینی کرد و روسیه نیز ۲۰۰۰ نیرو برای نظارت بر روند آتش‌بس به منطقه فرستاد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان با وجود آتش‌بس، کماکان درگیری دارند و در حدود سه ماه گذشته، معترضان جمهوری آذربایجانی با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم‌ها، کریدور لاچین را مسدود کرده‌اند. آن‌ها  دسترسی به قره‌باغ کوهستانی را مسدود و غذا، دارو و تدارکات را برای ۱۲۰۰۰۰ ساکن ارمنستانی آن قطع کرده‌اند 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top