تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/12/21 - 09:23
کد خبر: 464174

آموزش بالا بردن سئو سایت

آموزش بالا بردن سئو سایت

در این مقاله به آموزش روش های بالا بردن سئو سایت جهت دستیابی به برترین رتبه های گوگل و همچنین افزایش بازدید و درآمد سایت می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه صاحبین وب سایت ها، اهمیت زیادی به ورود کاربران از طریق موتورهای جستجو به وب سایت شان می دهند؛ چرا که وب سایت ها می توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند و درآمد کسب و کارها را افزایش دهند. با توجه به اهمیت موضوع، تصمیم گرفتیم در یک مقاله اختصاصی، به صورت کلی راه های افزایش سئو سایت را معرفی کنیم؛ انجام دادن این روش ها می تواند موجب افزایش رتبه سایت شما شود. با ما همراه باشید.

آموزش بالا بردن سئو سایت

چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟

اما حالا که سئو اینقدر اهمیت دارد، چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟ سئو کردن سایت بر اساس قواعدی است که ما زمان یادگیری سئو با آنها آشنا شده ایم؛ ما اگر همان قواعد سئو را به درستی درک و استفاده کنیم، نصف راه را رفته ایم و راحت تر میتوانیم رتبه های خوبی را کسب کنیم. در ادامه راهکارهای افزایش سئو سایت را معرفی می کنیم ولی اگر قصد دارید عمیق تر با این مفاهیم آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم آموزش های مرتضی مهرابی را در اولویت برنامه یادگیری خود قرار دهید. در ادامه موارد مربوط به نحوه بالا بردن سئو سایت را معرفی می کنیم.

بالا بردن سئو سایت از طریق بهبود سرعت

امروز سئو یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی محسوب می شود، همانطور که ممکن است برای خودتان پیش آمده باشد، اگر سایتی کند باشد، احتمالا انتظار زیادی برای لود شدن صفحاتش نمی کشید و قبل از اینکه صفحه لود شود دکمه ی برگشت مرورگر خود را زده اید و به سایت دیگر رفته اید.

برای افزایش سرعت یک وب سایت، ما باید از یک هاست با سرعت مناسب استفاده کنیم چرا که وقتی مشکل از طرف سرور باشد، هرچقدر هم ما وب سایت بی نقضی داشته باشیم، باز به سرعت دلخواه مان نخواهیم رسید. بعد از اطمینان از یک سرور با کیفیت، ما اگر یک وب سایت با کد نویسی استاندارد را در اختیار داشته باشیم، کمتر به مشکلات تکنیکالی برخورد می کنیم و سرعت بهتری را تجربه خواهیم کرد. جدا از این موارد، حجم بالایی از صفحات ما را تصاویر تشکیل می دهند، حتما قبل از آپلود کردن تصاویر وب سایت خود، از یک فایل بهینه شده (از لحاظ اندازه، حجم، فرمت و...) استفاده کنید. اگر بخواهیم یک مورد تخصصی تر را بیان کنیم، باید بگوییم که به تعداد درخواست ها به سمت سرور توجه کنید؛ بهتر است تعداد درخواست های صفحه شما در حداقل ترین حالت ممکن باشد؛ گاها مشاهده می شود که در وب سایت های وردپرسی با نصب افزونه ها و یا حتی قالب های غیر استاندارد، درخواست های بسیاری به سمت سرور ارسال می شود که خود یکی از دلایل کندی وب سایت شما می باشد. در ادامه به سایر راه های افزایش بازدید سایت می پردازیم.

آموزش بالا بردن سئو سایت

افزایش سئو وب سایت با تمرکز بر محتوا

یکی دیگر از روش های بالا بردن سئو سایت، تمرکز بر محتوای با کیفیت است. وقتی وب سایت ما از لحاظ سرعت و پاسخگویی به کاربر عملکرد قابل قبولی را دارد، کاربر مهم ترین چیزی که نیاز دارد، یک محتوای باکیفیت است تا به پاسخی مناسب برای نیازی که برای آن جستجو را انجام داده است، دست پیدا کند. اما ما به عنوان صاحب وب سایت، چگونه محتوای خود را سئو کنیم؟ در ادامه مواردی که تاثیر چشمگیری در ارائه یک محتوای مناسب دارند را ذکر می کنیم:

  • سعی کنید محتوای شما، جامع و کامل باشد!

  • از عنوان و توضیحات متای مناسب استفاده کنید تا کاربر در سرپ لینک شما را کلیک کند.

  • در محتوای خود از تصاویر یونیک و با کیفیت استفاده کنید! (بهینه سازی آن را فراموش نکنید!)

  • استفاده از ویدئو و پادکست، تاثیر بسیاری خوبی بر کیفیت محتوای شما می گذارد.

  • در محتوای خود از عنوان ها و زیر عنوان ها استفاده کنید!

  • بهتر است در ابتدای مقاله، عناوینی که در محتوای شما وجود دارند را فهرست وار لیست کنید.

  • در محتوای خود از لیست ها (شمارشی و غیر شمارشی) استفاده کنید.

  • سعی کنید کلمات کلیدی خود را علاوه بر تایتل، در زیر عنوان ها هم به کار ببرید.

  • پاراگراف اول اهمیت بسیار زیادی دارد! چرا که کاربر معمولا آن را می خواند و تصمیم می گیرد ادامه دهد یا خیر!

  • در محتوای خود به درستی به سایر صفحات که برای کاربر مناسب است، لینک داخلی دهید.

  • و…

آموزش افزایش سئو سایت از طریق لینک سازی

در ادامه سوال چگونه سئو را افزایش دهیم؟ به لینک سازی می رسیم. اهمیت لینک سازی بر هیچ سئو کاری پوشیده نیست! و همه از تاثیر چشمگیری که لینک سازی بر اعتبار وب سایت می گذارد آگاه هستند؛ لینک سازی یکی از موارد مهم در افزایش سئو سایت است؛ البته خوب است اشاره کنیم که لینک سازی وقتی اهمیت خود را نشان می دهد که رقبای سرسخت تری داشته باشیم؛ چرا که بارها مشاهده شده است که در حوزه های کم رقابت، اگر وب سایت مشکل تکنیکالی نداشته باشد و محتوایی قوی را کار کنیم، رتبه ی مناسب را گرفته است! ولی از آنجا که وب سایت ها در تمام حوزه ها رشد داشته اند، بک لینک تقریبا به جزء جدایی ناپذیری از سئو تبدیل شده است.

برای افزایش seo سایت از طریق لینک سازی، ما می توانیم با خرید رپورتاژ از رسانه های مختلف، اعتباری را از سمت آن رسانه ها به سایت مان منتقل کنیم؛ همچنین با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی، خوب است به آن توجه ویژه ای داشته باشیم؛ چرا که سوشیال سیگنال برای گوگل بی اهمیت نیست و می تواند بر اعتبار شما بیفزاید. از دیگر مواردی که ما در بخش سئو خارجی می توانیم آنها را مد نظر قرار دهیم، استفاد از بک لینک های سایت واید، منشن بدون لینک، لینک های پروفایلی و... است.

به انتهای مقاله آموزش بالا بردن سئو سایت رسیدیم؛ روش های افزایش سئو سایت بسیار مختلف هستند ولی تقریبا در چارچوب مطالبی قرار دارند که در این مقاله به آنها اشاره کردیم. اگر شما همین موارد را انجام دهید، رشد چشم گیری را تجربه خواهید کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top