تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/12/23 - 11:54
کد خبر: 464448

واکنش رسمی به قرارداد ۵۰ میلیاردی قلعه نویی

واکنش رسمی به قرارداد ۵۰ میلیاردی قلعه نویی

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: امیر قلعه‌نویی نه به خاطر پول و نه به خاطر مادیات به تیم ملی آمده؛ اگر دنبال پول بود همان گل‌گهر می‌ماند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خداداد افشاریان در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص انتخاب قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی، اظهار داشت: در جلسه ۱۰ روز پیش سه، چهار ساعت در مورد آینده تیم ملی صحبت کردیم. در آن جلسه اکثر قریب به اتفاق اعضا از امیر قلعه‌نویی حمایت کردند. من از همین‌جا به جامعه مربیان کشور و قلعه‌نویی تبریک می‌گویم و امیدوارم خوش بدرخشیم.

وی در مورد اینکه گل‌گهر درخواستی مبنی بر نشستن قلعه‌نویی روی نیمکت در بازی حذفی داشته یا نه گفت: نمی‌دانم درخواستش رسیده یا نه، اما از رفتار حرفه‌ای باشگاه گل‌گهر تشکر می‌کنم چون نسبت به تیم ملی نظر مساعد داشتند و علی‌رغم اینکه در اوج مسابقات هستند بهترین مربی خود را رها کردند. توافقاتی بین قلعه‌نویی، فدراسیون و گل‌گهر اتفاق افتاده و باز هم از بازیکنان سیرجان ممنونم.

رئیس کمیته داوران در خصوص مبلغ قرارداد قلعه‌نویی در تیم ملی و اینکه گفته می‌شود قراردادش با گل‌گهر ۵۰ میلیارد بوده، یادآور شد: به این موضوع اشراف ندارم و محرمانه است. اگر می‌توانید از قلعه‌نویی یا مهدی تاج بپرسید. قلعه‌نویی نه به خاطر پول و نه مادیات به تیم ملی آمده، اگر دنبال پول بود همان گل‌گهر می‌ماند. او دنبال اعتبار فوتبال و کمک به جامعه فوتبال و تیم ملی است. شاید ارقام دهن پر کن باشد ولی برای کسی که می‌خواهد برای کشورش بجنگد بسیار راحت است. فکر نمی‌کنم این رقم را فدراسیون پرداخت کند ولی شخصیت قلعه‌نویی باید حفظ شود و اعضای هیئت مدیره پشت او هستند.

وی با اشاره به اینکه قرارداد قلعه نویی تا پایان جام ملت‌ها است، گفت: اما بی‌شک کسی که می‌تواند تیم را در جام ملت‌ها قهرمان کند، آینده هم برای اوست.

افشاریان درباره دستیاران قلعه‌نویی نیز یادآور شد: بی‌شک ما باید به قلعه‌نویی برای آینده تیم ملی کمک کنیم. ما و تاج هیچ دخالت و نفوذی روی دستیارهای او نداریم. فقط دوست داریم قلعه‌نویی بهترین دستیارها را انتخاب کند تا کار خوب و عالی انجام بگیرد.

افشاریان در خصوص بازی دوستانه با روسیه و برنامه قلعه‌نویی بیان کرد: روی این موضوع اشراف ندارم. قلعه‌نویی مربی کوچکی نیست و همه بازیکنان ایران را می‌شناسد و به خاطر اعتبارش سعی می‌کند بهترین تصمیم را بگیرد. با توجه به اینکه جلسه‌ای را یکی دو روز قبل داشتند، برنامه یک ساله و بلند مدت او مشخص شده و ما طبق برنامه جلو خواهیم رفت. بی‌شک سعی‌مان این است بهترین کار را برای تیم ملی انجام دهیم تا برای جام ملت‌های آسیا آماده شوند.

رئیس کمیته داوران در مورد VAR گفت: شرکتی که تحت قراردادمان است، با ما کار می‌کند و رفتارهای اداری و حقوقی را جلو می‌برد. آخرین برنامه‌ای که ما انجام دادیم، ایجاد کارگروه VAR در قطر با مدرس فیفا بود. اگر مشکل خاصی پیش نیاید اولین مرحله بعد از این موضوع مسئله آموزش داوران‌مان است. آموزش در ایران خواهد بود و اتفاقات خوبی خواهد افتاد. حتی اگر با دو یا سه ورزشگاه به سمت VAR برویم این کار را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: کشورهای همسایه مثل ازبکستان در دو، سه ورزشگاه VAR دارند و در بقیه بازی‌ها ندارند. ما سعی می‌کنیم در ورزشگاهی که ساختار فیزیکی بهتری دارد، آن را انجام دهیم. ما مشکلات خاص خودمان را داریم. تحریم‌ها و فشارهای حاکم بر کشور کار را سخت می‌کند، اما برای ازبکستان اگر با دو یا سه ورزشگاه انجام می‌شود یعنی منع قانونی از سوی فیفا ندارد.

افشاریان در خصوص اینکه آیا تا آخر فصل آینده VAR خواهیم داشت گفت: اگر خدا کمک کند و اتفاق بدیمنی نیفتد، این اتفاق رخ می‌دهد.

وی در مورد اینکه فغانی از لیست داوران بین‌المللی ایران خارج شده گفت: اولا، من از تمامی داوران بین‌المللی تشکر می‌کنم همه آن‌ها تقریبا الیت هستند. گرچه عرب براقی و منصوریان تا دو هفته آینده الیت می‌شوند. بدون شک به شما می‌گویم که نفر بعد از فغانی، موعود بنیادی‌فر در اول لیست است. امیدوارم که بنیادی‌فر، منصوریان، بیژن حیدری و پیام حیدری و بقیه دوستان بتوانند جای فغانی را پر کنند ولی آن کسی که مد نظر شماست و بتواند در رویدادهای مهم آن داور را گسیل کنیم، موعود بنیادی‌فر است امیدوارم فغانی هرجایی که هست از زندگی‌ خود لذت ببرد.

افشاریان در مورد اینکه آیا دلیل غیبت بنیادی فر در این هفته اشتباه هفته قبلی او بود، گفت: خیر. هیچ داوری از هفته قبل، این هفته قضاوت نکرد. بنیادی‌فر هیچ مشکلی در بازی قبل نداشت. مسائل کوچک و رفع خطاهای ریز بود. طبق روالی که داشتیم تمامی داوران کشور که هفته قبل قضاوت کردند، این هفته نبودند.

افشاریان در مورد اینکه اگر داوری یک هفته اشتباه کند، آیا او به عنوان رئیس کمیته داوران اعلام خواهد کرد که با توجه به اشتباه هفته قبل این داور، هفته بعد محروم خواهد بود، اظهار داشت: این سوال مستلزم یک رفتار حرفه‌ای و قانونی است. داوری که تاثیرگذار است و نمره نظارتش با توجه به ۱۰ نمره زیر ۸ باشد، با آن برخورد می‌کنیم یعنی یقینا از قضاوت‌های هفته بعد محروم خواهد شد، اما داوری که محروم می‌شود بعد از برگشت ممکن است از لحاظ روحی و روانی و بازتاب آن در جامعه تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: هیچ جای دنیا اعلام نخواهند کرد، اما اگر نظر داور در نتیجه تاثیر داشته باشد بی‌شک طبق قانون با آن برخورد خواهیم کرد و هیچ‌گونه مماشاتی نمی‌کنیم. در فصل‌های قبل نیز دوستانی که اشتباه کردند هفته‌هایی نبودند. در این هفته هم کسانی محروم هستند ولی ما هیچ‌وقت اعلام نخواهیم کرد چون در هفته‌های آینده به این داور احتیاج داریم و باید آنها را شارژ روحی کنیم تا در هفته‌های بعد کنار ما باشند.

رئیس کمیته داوران در مورد احتمال حضور داوران پشت دروازه در هفته‌های حساس آخر به لیست داوران نیز گفت: اصلا این امکان وجود ندارد. پلن پشت دروازه رد شده است ولی ما سعی می‌کنیم که با توجه به حساسیت بازی‌هایی که در لیگ یک، لیگ دو و لیگ برتر وجود دارد، پخته‌تر عمل کنیم و داوران باتجربه‌ای را برای این بازی‌ها بگذاریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top