تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/12/24 - 13:04
کد خبر: 464593

هزینه زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟

هزینه زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟

در این مطلب سعی کردیم برای افرادی که قصد اقامت در قبرس شمالی را دارند از بخش‌های مهم هزینه‌های جاری زندگی در قبرس شمالی صحبت کنیم. با مطالعه این مطلب مشاهده می‌کنید که زندگی و اقامت در قبرس شمالی به‌مراتب از دیگر کشورهای درجه یک اروپا مقرون به صرفه‌تر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل محبوبیت قبرس شمالی، هزینه‌های پایین و به‌صرفه اقتصادی زندگی در این جزیره است. در قبرس شمالی هزینه‌های زندگی نه‌تنها پایین بوده؛ بلکه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی زندگی در این کشور بسیار مقرون‌به‌صرفه است. از دیگر مزیت‌های اقامت در قبرس شمالی واحد پول این کشور است، واحد پول لیر ترکیه که تفاوت ارزی بسیار مناسبی با ریال ایران در مقایسه با دیگر ارزهای خارجی همچون دلار و یورو دارد.

امنیت بالای اجتماعی، کیفیت زندگی، آب‌وهوای عالی، امکان خرید اقساط ملک، مراکز بین‌المللی آموزشی، روادید ساده اداری برای اخذ انواع اقامت، عدم نیاز به مدرک زبان و فاصله مناسب تا ایران تنها چند دلیلی قانع‌کننده‌ای است که شما می‌توانید برای اقامت در قبرس شمالی اقدام نمایید. در ادامه این مطلب به بررسی کامل و جامع مهاجرت به قبرس شمالی و هزینه مهاجرت به قبرس شمالی می‌پردازیم. با دریو همراه باشید.

هزینه زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟

هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی

قبرس شمالی جزیره مدیترانه‌ای است که در یک دهه اخیر روند شکوفایی اقتصادی را تجربه می‌کند. این کشور اروپایی با آب‌وهوای عالی، طبیعت بکر و چشم‌نواز، نرخ پایین جرم و جنایت، هزینه‌های پایین زندگی، بورسیه‌های تحصیلی، تسلط نسبی ساکنین جزیره به زبان انگلیسی، امکان خرید ملک به‌صورت اقساط و ... امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای دنیا تبدیل شده است. با توجه به ویژگی‌های ذاتی و اقتصادی جزیره طبیعتاً تقاضای زندگی در این کشور زیبارو به افزایش است. با وجود تعداد مزایای مثبت و بی‌شمار طبیعی است که بخواهید نگران هزینه‌های جاری در هنگام اقامت در قبرس شمالی باشید. برای بررسی کامل هزینه‌های ماهیانه در این جزیره رؤیایی تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تقسیم‌بندی کلی هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی

طبق آمار هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی حدود 25 الی 35 درصد از قبرس جنوبی ارزان‌تر است. البته این تفاوت برای خرید ملک و مسکن از 50 الی 70 درصد فراتر می‌رود. هزینه‌های اقامت در قبرس شمالی به دودسته تقسیم می‌شوند: هزینه‌های ثابت و هزینه‌های جاری. هزینه‌های کلی به هزینه‌های سنگینی گفته می‌شود که فرد تنها یکبار آن‌ها را می‌پردازد، نظیر خرید ملک، ماشین و ...؛ یعنی در کل هزینه‌های سنگینی است که شما تنها یکبار باید بپردازید و این هزینه‌ها تکرارشونده نیست. برای مثال اگر شما می‌خواهید در این کشور ملکی را خریداری کنید باید حدوداً بین 250.000 یورو الی 2.500.000 یورو سرمایه‌گذاری کنید که این هزینه را باید یکبار بپردازید (البته نگران نباشید، شما می‌توانید با درخواست وام‌های بانکی تنها با پرداخت 30% مبلغ ملک را خریداری کرده و الباقی را طی اقساط 15 الی ۲۵ ماهه پرداخت نمایید، برای اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات سایت دریو بازدید کنید).

در سوی دیگر هزینه‌های جاری به هزینه‌های ماهیانه زندگی و اسکان فرد متقاضی گفته می‌شود که فرد در طول یک ماه برای زندگی باید آن‌ها را بپردازد و این هزینه‌ها تکرارشونده‌اند، هزینه‌هایی نظیر خرید وسایل روزمره، خوراک، قبض آب، برق، گاز، هزینه اینترنت، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، مالیات‌ها و ... .

بررسی هزینه‌های جاری در قبرس شمالی

در ادامه به بررسی میانگین هزینه‌های زندگی هنگام اقامت در قبرس شمالی می‌پردازیم. در قبرس شمالی هزینه‌های زندگی به شرح زیر است:

هزینه رستوران

در قبرس شمالی رستوران گردی برای چشیدن طعم سنتی غذاهای قبرس یکی از محبوب‌ترین تفریحات مردم قبرس و توریست‌های بین‌المللی است.

یک وعده خوراک در رستوران ارزان‌قیمت

حدوداً 33 لیر ترکیه

یک وعده خوراک دونفره در رستوران معمولی

حدوداً 128 لیر ترکیه

یک عدد ساندویچ مک‌دونالد

حدوداً 19 لیر ترکیه

هزینه کافی‌شاپ

یکی از مهم‌ترین مزایای قبرس شمالی هزینه‌های پایین کافی‌شاپ‌هاست.

کاپوچینو

حدوداً 9 لیر ترکیه

نوشابه نیم لیتری

4 لیر ترکیه

آب‌معدنی کوچک

2 لیر ترکیه

هزینه خرید مایحتاج‌های سوپرمارکتی

میانگین خریدهای سوپرمارکتی به شرح زیر است:

یک پاکت سیگار

15 لیر ترکیه

یک کیلو مرغ

29 لیر ترکیه

یک کیلو پنیر

25 لیر ترکیه

یک شانه تخم‌مرغ 30 عددی

9 لیر ترکیه

یک کیلو برنج سفید

5 لیر ترکیه

یک عدد نان فرانسوی

4 لیر ترکیه

یک لیتر شیر

4 لیر ترکیه

هزینه خرید میوه و صیفی‌جات

با حضور انواع میوه‌های رنگارنگ ارگانیک و غیر ارگانیک، به‌سختی می‌توانید در قبرس شمالی از خرید آن‌ها صرف‌نظر کنید. در ادامه به بررسی قیمت این محصولات می‌پردازیم:

یک کیلو سیب

6 لیر ترکیه

یک کیلو موز

5 لیر ترکیه

یک کیلو پرتقال

4 لیر ترکیه

یک کیلو گوجه

4 لیر ترکیه

یک کیلو سیب‌زمینی

2 لیر ترکیه

یک کیلو پیاز

2 لیر ترکیه

هزینه حمل‌ونقل عمومی در قبرس شمالی

بلیت مترو

5 لیر ترکیه

تاکسی

12 لیر ترکیه

تاکسی تا مسافت یک کیلومتر

3 لیر ترکیه

تاکسی تا یک ساعت معطلی برای مسافر

56 لیر ترکیه

اجاره خانه یا سوئیت

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد اقامت در قبرس شمالی را دارند هزینه‌های اجاره خانه و یا سوئیت است. در ادامه به بررسی این هزینه‌های پرداخته‌ایم:

اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر (جای خوب)

1120 لیر ترکیه در ماه

اجاره آپارتمان یک‌خوابه در اطراف و حومه شهر

967 لیر ترکیه در ماه

اجاره آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر

1900 لیر ترکیه در ماه

اجاره آپارتمان سه‌خوابه در حومه و اطراف شهر

1475 لیر ترکیه در ماه

هزینه زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟

دریو مجری و مشاور سرمایه‌گذاری و اقامت در قبرس شمالی

تا این بخش از مطلب سعی کردیم برای افرادی که قصد اقامت در قبرس شمالی را دارند از بخش‌های مهم هزینه‌های جاری زندگی در قبرس شمالی صحبت کنیم. یا یک جست‌وجوی ساده می‌توانید هزینه‌های زندگی در این کشور را (با توجه به امکانات و مزایای این جزیره مدیترانه‌ای) با دیگر کشورهای اروپایی مقایسه کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید زندگی و اقامت در قبرس شمالی به‌مراتب از دیگر کشورهای درجه یک اروپا مقرون به صرفه‌تر است. اگر در تصمیم خود نیز مصمم شده‌اید قبل از هرگونه اقدام می‌توانید به‌صورت کاملاً رایگان با کارشناسان دریو در تماس باشید و با بهره‌گیری از به‌روزترین اطلاعات در مسیر اقامت در قبرس شمالی قدم بردارید. دریو همراهی مطمئن تا لحظه اقامت در قبرس شمالی.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آریزونا +فیلم
وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت
شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان
اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد
اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا غربگرایان را عزادار کرد
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
گفت و شنود/ بادمجون!
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top