تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/12/24 - 15:38
کد خبر: 464617

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

مشروح گفت‌وگوهای جواد اوجی وزیر نفت، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی،‌ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ رضا فاطمی‌امین وزیر صمت، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سید صولت مرتضوی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

یک مجتمع پالایشگاهی ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در چند روز آینده افتتاح می شود

جواد اوجی وزیر نفت با اشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت، از افتتاح یک مجتمع پالایشگاهی ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در چند روز آینده افتتاح خبر داد و گفت:‌ دو هفته پیش افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوی را داشتیم که ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایش گاز کمک می‌کند و اکنون با افتتاح این مجتمع پالایشگاهی روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام سبک و سنگین فرآورش می‌شود که به ازای هر بشکه، دوازه دلار سود خواهد داشت.

جزئیات امضای تفاهم‌نامه فرهنگی میان ایران و ونزوئلا

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به سفر خود به ونزوئلا،‌ جزئیات امضای تفاهم‌نامه فرهنگی میان دو کشور را تشریح کرد و از راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ در ونزوئلا به صورت مشترک به عنوان یکی از تفاهمات صورت‌گرفته میان این کشور و جمهوری اسلامی خبر داد.

در طول عمر سازمان انرژی اتمی به این میزان نتیجه‌گرایی را تجربه نکرده بودیم

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی درباره تحقق برنامه‌های سازمان انرژی اتمی در سال ۱۴۰۱ گفت: ما هر آنچه را که وعده کرده بودیم را در سال جاری انجام دادیم.

وی گفت ۱۳۰ دستاورد فناوری و صنعتی داشتیم که در طول عمر سازمان انرژی اتمی به این میزان نتیجه گرایی را تجربه نکرده بودیم.

خط من بدون فیلتر نیست/ برخی پلتفرم‌های داخلی از نمونه خارجی بهترند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  درباره علت کندی سرعت اینترنت اظهار کرد: طبیعی است که وضع موجود باید ارتقاء یابد، اما زمان می‌برد. هرچند اگر به آمار مراجع بین‌المللی در یک سال اخیر نگاه کنیم نشان از افزایش سرعت اینترنت دارد. آنچه که مردم به آن شاکی هستند به دلیل محدودیت‌های وضع‌شده برای برخی از فیلترشکن‌هایی است که استفاده می‌کردند که طبیعتاً سرعت را به مراتب کاهش می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اینترنت موبایلش بدون فیلتر است یا نه، گفت: خیر. خط من هم مثل مردم است. وضعیت پلتفرم‌های داخلی باید بسیار بهتر شود، اما همین الان هم دست‌کمی از پلتفرم‌های خارجی ندارند. من با قطعیت می‌گویم برخی پلتفرم‌های داخلی حتی قابلیت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های خارجی دارند.

سه برابری شدن تولید در دولت سیزدم نسبت به ۸ سال قبل

رضا فاطمی‌امین وزیر صمت وضعیت تولید در دولت سیزدهم را نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم بیش از سه‌برابر میانگین اعلام کرد.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های رشد در سه حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال توضیح داد: در ۹ ماه اول امسال بخش صنعت ۸ درصد رشد داشته است که افزایش تولید قابل‌توجهی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد. در بخش معدن رشد اقتصادی ۹ ماه اول امسال ۲.۹ درصد بود.

حداقل حقوق و دستمزد کارگران تا اوایل هفته آینده تعیین می‌شود

سید صولت مرتضوی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی از تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران تا اوایل هفته آینده خبر داد و یادآور شد: درباره تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران هم کمیته تعیین مصادیق جلسات مختلفی برگزار کرد و هم شورای‌عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داد که مشترکات بسیاری را به همراه داشت. در چند مورد هم کار به کارگروه‌های تخصصی واگذار شد. امیدوارم تا اوایل هفته آینده تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مشخص شود.

تصویب کلیات پیشنهاد تعیین ساعات شروع کار از سوی هیات دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام این که کلیات پیشنهاد تعیین ساعات شروع کار در دولت تصویب شد، ادامه داد: با توجه به اینکه تغییری در قانون تغییر ساعت رسمی کشور صورت گرفت، مجلس این قانون را تغییر داد و اعلام کرد از ابتدای سال ۱۴۰۲ دیگر تغییر ساعت رسمی را نداریم. دولت عملاً مکلف است که چنانچه نیاز باشد تغییری در ساعات شروع مدارس، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف اداری و عمومی انجام دهد. در همین جهت پیشنهاد تعیین ساعات شروع کار با توجه به عدم تغییر ساعت رسمی در سال بعد از سوی سازمان اداری استخدامی مطرح شده است.

امروز همچنین در جلسه هیات وزیران، درجریان رسیدگی به لایحه قانون برنامه هفتم توسعه کشور، تعدادی از بندهای آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و نیز برخی طرح‌های پیشنهادی کمیسیون‌های تخصصی دولت برای تغییر در تقسیمات کشوری مورد بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top