تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/12/25 - 18:20
کد خبر: 464748

بهترین برنامه‌های ریکاوری اندروید در سال ۲۰۲۳

بهترین برنامه‌های ریکاوری اندروید در سال ۲۰۲۳

D۴-mci مطمئنا برای شما هم بارها پیش آمده است که فایل‌های مهم و حیاتی خود را به‌طور ناخواسته حذف کرده یا حتی به‌دلیل مشکلات سیستمی، بدون پشتیبان‌گیری از فایل‌های خود مجبور به Factory Reset دستگاهتان شده باشید. هرچه اهمیت این فایل‌ها و مهیا کردن دوباره‌ی آن‌ها سخت‌تر باشد، افسوس و کلافگی کاربر بیشتر خواهد بود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، مطمئنا برای شما هم بارها پیش آمده است که فایل‌های مهم و حیاتی خود را به‌طور ناخواسته حذف کرده یا حتی به‌دلیل مشکلات سیستمی، بدون پشتیبان‌گیری از فایل‌های خود مجبور به Factory Reset دستگاهتان شده باشید. هرچه اهمیت این فایل‌ها و مهیا کردن دوباره‌ی آن‌ها سخت‌تر باشد، افسوس و کلافگی کاربر بیشتر خواهد بود. این موضوع اگر در رابطه با فایل‌های عادی و عمومی رخ بدهد چندان حائز اهمیت نیست و می‌توان با صرف کمی زمان مجددا آن‌ها را دانلود کرد. اما مواردی همچون عکس‌های شخصی، پیامک‌ها، شماره تلفن‌ها و‌ موارد دیگر تنها در گوشی شما قرار دارند و در صورت حذف آن‌ها، به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن را جایگزین کرد. تا چند سال پیش اگر چنین اتفاقی در گوشی‌های موبایل می‌افتاد، هیچ راه بازگشتی برای کاربران وجود نداشت؛ اما به‌لطف گوشی‌های هوشمند، امکان ریکاوری در گوشی‌های موبایل نیز ممکن شده است تا دیگر خبری از انجام بازیابی از طریق کامپیوتر و نرسیدن به نتایج دلخواه وجود نداشته باشد.

بهترین برنامه های ریکاوری انواع فایل در گوشی اندروید

در این مقاله شما را با بهترین اپلیکیشن‌های موجود در اندروید که وظیفه‌ی ریکاوری فایل‌های حذف‌شده‌ی موبایل را دارند، آشنا خواهیم کرد که می‌توانید متناسب با سلیقه‌ی خود یکی از آن‌ها را انتخاب و در گوشی نصب کنید. دقت و قدرت عملکرد این اپلیکیشن‌ها تا حدود زیادی به یکدیگر نزدیک است؛ بااین‌حال اگر با یک اپلیکیشن موفق به بازیابی فایل مورد نظر خود نشدید، می‌توانید دیگر برنامه‌ها را هم امتحان کنید.

اپلیکیشن Dr.Fone

اگر به‌دنبال برنامه‌ای هستید که علاوه‌بر بازیابی انواع فایل بتوانید از آن برای ایمن نگه‌داشتن اطلاعات موجود در گوشی نیز استفاده کنید، Dr.Fone مناسب شما است. این نرم‌افزار یکی از بهترین ابزارهای امنیتی در گوشی‌های اندروید است که می‌توانید از آن برای ایمن نگه‌داشتن اطلاعات ذخیره‌شده استفاده کنید. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن توانایی بازیابی اطلاعات در دستگاه‌های اندرویدی است. در بسیاری از برنامه‌های ریکاوری اندروید باید ابتدا تلفن‌همراه را روت کنید تا بتوانید فرایند بازیابی را انجام دهید؛ درحالی‌که Dr.Fone به‌طور خودکار گوشی هوشمند را روت می‌کند و اطلاعات را به بهترین نحو بازیابی می‌کند.

این نرم‌افزار، ریکاوری انواع فایل اعم از فیلم‌ها، تصاویر، اسناد و پیام‌های پاک شده را به بهترین شیوه انجام می‌دهد و با بیش از ۶ هزار دستگاه اندرویدی سازگار است. با کمک این ابزار در چندمرحله‌ی ساده می‌توانید تمام اطلاعات گوشی اندروید را بازیابی کنید و از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به ویژگی فضای مخفی اشاره کرد که از طریق آن می‌توانید تصاویر و ویدیوهای بازیابی‌شده را با فناوری بسیار ایمن در فضای مخفی تلفن ذخیره کنید.

اپلیکیشن EaseUS

اپلیکیشن EaseUS MobiSaver ابزاری سریع، ساده و از همه مهم‌تر رایگان برای ریکاوری اندروید محسوب می‌شود که به‌طور ویژه برای بازیابی انواع فایل در دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده است. اگر می‌خواهید در کمترین زمان فایل‌های مدنظرتان را بازیابی کنید، توصیه می‌کنیم حتما این نرم‌افزار را امتحان کنید؛ چراکه تنها در سه‌مرحله کار بازیابی انواع فایل را انجام می‌دهد. اگر اخیرا پیام‌های واتساپ یا تلگرام را حذف کرده‌اید و به دنبال راهی برای بازیابی آن‌ها هستید، برنامه‌ی EaseUS می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

EaseUS با تمام دستگاه‌های مبتنی‌بر اندروید سازگاری دارد. همچنین می‌تواند اطلاعات را از حافظه‌ی داخلی و خارجی تلفن‌همراه بازیابی و درنهایت با فرمت‌های CSV و HTML ذخیره کند. نکته‌ی قابل‌توجه درمورد برنامه‌ی مذکور این است که پیش از ریکاوری درصورت تمایل پیش‌نمایش محتوای موردنظر را نمایش می‌دهد. EaseUS به‌دلیل رابط‌کاربری ساده و روان تاکنون توانسته است توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

اپلیکیشن FoneLab

صرف‌نظر از این‌که سناریوی حذف اطلاعات چقدر شدید بوده و چه موضوعی موجب از دست رفتن آن‌ها شده است، FoneLab توانایی بالایی در زمینه‌ی ریکاوری اطلاعات دارد و می‌تواند تمامی موارد حذف‌شده را برگرداند. این برنامه راه‌حلی ساده برای کسانی است که می‌خواهند علاوه‌بر بازیابی تصاویر، ویدئوها و فایل‌هایی از این قبیل، تاریخچه تماس و پیامک‌های از دست رفته را هم بازیابی کنند؛ البته این امر به زمان حذف اطلاعات نیز بستگی دارد؛ اگر زمان زیادی از پاک‌شدن پیام‌ها گذشته باشد، ممکن است نتوانید آن‌ها را بازگردانید. بااین‌حال اگر موارد مهمی را حذف کرده‌اید، FoneLab به شما شانس دوباره‌ای می‌دهد و می‌توانید از آن استفاده کنید. FoneLab از تمام دستگاه‌های اندروید نسخه‌ی ۴ و بالاتر پشتیبانی می‌کند و برای استفاده از آن نیازی به خرید اشتراک ندارید.

اپلیکیشن Disk Drill

Disk Drill برای ریکاوری فایل های پاک شده اندروید مانند فایل‌ها، فیلم‌ها، تصاویر، اسناد و موارد دیگر به دستگاه روت‌شده نیاز دارد. این نرم افزار ریکاوری اندروید از تمام دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و پس از اجرا از شما می‌خواهد سه‌مرحله را دنبال کنید. ابتدا باید موبایل را به کامپیوتر متصل و USB Debugging را روشن کنید. سپس مجوزهای لازم را به برنامه بدهید تا تمامی فایل‌های پاک‌شده را مشاهده کنید.

Disk Drill ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد؛ زیرا همان‌طور که گفتیم برای استفاده‌از آن به روت‌شدن تلفن نیاز خواهید داشت؛ بااین‌حال، امتیاز بالایی میان کاربران به دست آورده است و در تمام گوشی‌های اندرویدی مانند گوشی شیائومی، گوشی هواوی و… می‌توانید از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن Samsung Data Recovery

Samsung Data Recovery یکی از پیشرفته‌ترین برنامه‌ها برای اسکن و بازیابی اطلاعات در گوشی سامسونگ است که از چندین فرمت فایل پشتیبانی می‌کند. با نرم افزار ریکاوری سامسونگ، می‌توانید مخاطبین، عکس‌ها، پیام‌های متنی در قالب‌های مختلف و اسناد موجود در کارت SD یا حافظه داخلی را بازیابی و در فضای دلخواه ذخیره کنید. این اپلیکیشن ویژگی‌های دیگری نیز ارائه می‌کند تا بتواند مورد پسند کاربران واقع شود؛ برای مثال، می‌توانید نرم افزار را از طریق وای‌فای یا کابل USB به رایانه‌ی خود متصل کنید یا بین اسکن‌های سریع و عمیق یکی را انتخاب کنید. ناگفته نماند که این برنامه با ویندوز ۱۱ نیز سازگار است.

بهترین برنامه های ریکاوری عکس در گوشی اندروید

اپلیکیشن Photos Recovery

ماهیت برنامه‌هایی که معرفی کردیم بازیابی انواع مختلفی از فایل‌ها در گوشی اندروید است؛ اما فرض کنید عکسی را به‌صورت تصادفی پاک کرده‌اید یا نمی‌دانستید که ممکن است روزی به آن نیاز پیدا کنید، در چنین شرایطی نیازی به برنامه‌های ریکاوری اندروید ندارید و تنها به دنبال نرم‌افزاری هستید که تصاویر گم‌شده‌تان را به‌سرعت و سهولت به شما بازگرداند. Photos Recovery از الگوریتم ویژه‌ای برای ردیابی تصاویر و ویدئوهای اخیراً حذف‌شده استفاده می‌کند و قادر است بلافاصله پس از حذف عکس آن را بازگرداند. این نرم‌افزار از تمام فرمت‌های عکس پشتیبانی می‌کند و دارای بخش جداگانه‌ای برای تصاویر بازیابی شده است؛ بااین‌حال، مانند دیگر نرم‌افزارها معایبی هم دارد و ممکن است عکسی را که مدت زیادی از حذف آن می‌گذرد، نتواند به‌درستی بازیابی کند.

اپلیکیشن Dumpster

Dumpster تصاویر را در کمتر از دو دقیقه بازیابی می‌کند و درمقایسه‌با رقبا به‌طرز قابل‌ملاحظه‌ای سریع‌تر است. افزون‌براین، صداها، فیلم‌ها و فایل‌های RAW را به‌طور یکپارچه در دستگاه‌های اندرویدی ریکاوری می‌کند. این برنامه، پیش‌نمایش فایل‌ها را ارائه می‌دهد تا درنهایت تصمیم بگیرید کدام یک را می‌خواهید نگه‌دارید و به کدام یک نیازی ندارید؛ زیرا خلاص شدن از دست فایل‌های بی‌اهمیت موجب صرفه‌جویی در زمان و افزایش فضای ذخیره‌سازی می‌شود.

ویژگی دیگری که Dumpster را از سایر برنامه‌های ریکاوری اندروید متمایز می‌کند، این است در پس‌زمینه اجرا می‌شود و وقتی فایلی را حذف می‌کنید، برای شما اعلان ارسال می‌کند؛ اگرچه این ویژگی بسیار مفید است، عمر باتری را تاحدی کاهش می‌دهد.

اپلیکیشن Restore Image

اگر در زمینه‌ی بازیابی تصاویر یا فایل‌های حذف‌شده مبتدی هستید یا برنامه ریکاوری اندروید را تنها برای بازیابی یک یا چند عکس محدود می‌خواهید، می‌توانید روی Restore Image حساب باز کنید؛ زیرا به‌طور ویژه برای مبتدیان طراحی شده است و در کوتاه‌ترین زمان فرایند بازیابی را انجام می‌دهد و علاوه‌بر تصاویر، می‌تواند در ریکاوری ویدئو یا حتی فایل‌های صوتی نیز به شما کمک کند.

پس از این‌که برنامه را اجرا می‌کنید، از میان پوشه‌های موجود در تلفن‌همراه، پوشه‌ی موردنظر را انتخاب کنید تا Restore Image فرایند را آغاز کند. همچنین برنامه ریکاوری عکس و فیلم اندروید به روت شدن دستگاه نیاز ندارد و با خیال راحت می‌توانید آن را به‌صورت رایگان دانلود کنید. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به امکان ارائه‌ی پیش‌نمایش و رابط‌کاربری آسان اشاره کرد.

بهترین برنامه های ریکاوری فیلم در گوشی اندروید

اپلیکیشن Video Recovery

اکثر برنامه‌هایی که در بخش‌های قبل معرفی کردیم، امکان بازیابی انواع فایل را فراهم می‌کنند؛ بااین‌حال، ممکن است هدف اصلی شما ریکاوری فیلم باشد و بخواهید برنامه‌ای را تنها به همین منظور دانلود کنید. ماهیت اصلی اپلیکیشن Video Recovery ریکاوری تمامی فیلم‌ها با فرمت‌های FLV، AVI، MOV، MP4، MPG، 3GP است؛ بدون این‌که نیازی به روت کردن دستگاه داشته باشید. این برنامه عملکرد نسبتا قابل‌قبولی ارائه می‌دهد؛ بااین‌حال، ممکن است الگوریتم پیچیده‌ی آن موجب شود فرایند بازیابی ویدئوها کمی طولانی‌تر باشد.

اپلیکیشن Deleted Video Recovery

اپلیکیشن Deleted Video Recovery به‌طور اختصاصی برای ریکاوری فیلم در گوشی اندروید طراحی شده است؛ اما قابلیت دیگری هم دارد که آن را از سایر برنامه‌ها متمایز می‌کند. احتمالا می‌دانید که فایل‌های زائد چقدر می‌توانند موجب کاهش عملکرد دستگاه شوند و پاک کردن آن‌ها افزون‌بر خالی شدن بخشی از فضای حافظه به افزایش سرعت گوشی نیز کمک می‌کند. اینگونه فایل‌ها را می‌توانید با پاک کردن حافظه کش از گوشی حذف کنید؛ اما روش دیگر استفاده از نرم‌افزارهای جانبی است.

Deleted Video Recovery نه‌تنها در بازیابی فیلم‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد بلکه برای حذف فایل‌های اضافه، فایل های APK و پوشه‌های خالی و بلااستفاده نیز مفید است و با کمک آن می‌توانید فایل‌های APK را به‌راحتی مدیریت کنید. البته معایبی نیز دارد؛ برای مثال، ممکن است هنگام بازیابی موارد حذف شده، ویدئوهایی را نمایش دهد که هنوز آن‌ها را حذف نکرده‌اید؛ بااین‌حال، مانند اکثر برنامه‌های ریکاوری اندروید این امکان را می‌دهد که پیش از ریکاوری پیش‌نمایش بگیرید و سپس ویدیوهای حذف شده مدنظرتان را پیدا کنید.

اپلیکیشن Photo & Video Recover Pro

آخرین نرم‌افزاری که در مقاله‌ی بهترین برنامه ریکاوری اندروید ۲۰۲۳ قصد معرفی آن را داریم، Photo & Video Recover Pro است که افزون‌بر بازیابی فیلم‌های حذف‌شده می‌تواند تصاویر و فایل‌های دیگر را هم ریکاوری کند. برای استفاده‌از این برنامه و بازیابی فایل‌ها مراحل زیادی در پیش ندارید و در کمترین زمان می‌توانید به تصاویر یا ویدئوهای حذف‌شده دست پیدا کنید.

قابلیتی که Photo & Video Recover Pro را از برخی از برنامه‌های بازیابی اطلاعات در اندروید متمایز می‌کند، امکان بازیابی مخاطبین حذف‌شده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

موضوعی که هنگام استفاده‌از این نرم‌افزارها باید مورد توجه قرار دهید، این است که اپلیکیشن‌های مذکور تمامی فایل‌های حذف‌شده را بازیابی خواهند کرد. درواقع ممکن است فایل‌هایی که با آگاهی حذف کرده‌اید نیز در نتایج بازیابی نمایش داده شوند که این امر می‌تواند جستجو در میان نتایج به‌دست‌آمده را کمی زمان‌بر‌ کند. ازسوی‌دیگر برخی از فایل‌ها برای همیشه از گوشی حذف می‌شوند و احتمال بازیابی آن‌ها بسیار پایین است؛ بااین‌حال، حتی اگر شانس کمی در پیدا کردن فایل‌های حذف‌شده داشته باشید، قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top