تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/12/28 - 16:58
کد خبر: 465040

ثبت نام تمام واجدان شرایط متقاضی خودروهای داخلی

ثبت نام تمام واجدان شرایط متقاضی خودروهای داخلی

امید قالیباف گفت: مطابق مکاتباتی که طی روزهای گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در مورد رفع انسداد مبالغ بلوکه شده متقاضیان خرید خودرو ازطریق طرح «عرضه ‌خودروهای وارداتی» و «طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی» با بانک‌های عامل انجام داده است‌

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، امید قالیباف گفت: مطابق مکاتباتی که طی روزهای گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در مورد رفع انسداد مبالغ بلوکه شده متقاضیان خرید خودرو ازطریق طرح «عرضه ‌خودروهای وارداتی» و «طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی» با بانک‌های عامل انجام داده است‌؛ هیچ دلیلی برای مسدودی این حساب‌ها وجود ندارد و بانک‌‌ها باید با درخواست مشتریان نسبت به آزاد کردن حساب و رفع انسداد آن به سرعت اقدام کنند.

سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: همچنین افرادی که در مهلت مقرر برای خرید خودرو‌های داخلی و به عبارتی شرکت در «طرح یکپارچه  تخصیص خودروهای داخلی» حساب وکالتی به نام سازمان حمایت افتتاح کرده‌اند اما به دلیل مشکلات فنی بانک‌های عامل، اسامی این افراد  به سامانه ارسال نشده‌است، ثبت‌نامشان انجام خواهد شد.

* سامانه 124 آماده پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص طرح‌های ثبت‌نام خودرو

وی افزود: سازمان حمایت شرایطی را فراهم کرده است تا ثبت‌نام کنندگان خرید خودرو در طرح‌های مختلف فروش در صورتی که سوال و ابهامی دارند و در این ارتباط نیاز به پاسخگویی  دارند بتوانند از امروز سوال و ابهام خود را در سامانه 124 این سازمان مطرح و یا ثبت کنند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده متصدیان این سامانه نیز موضوع را پیگیری، بررسی و پاسخ می‌دهند.

قالیباف درباره نحوه پاسخگویی به سوالات مردمی از طریق سامانه 124، گفت: سازمان حمایت سوال مطرح شده  توسط افراد را به شرکت مربوطه منتقل می‌کند و شرکت نیز از طریق پیامک پاسخ را به فردی که سوال خود را در سامانه ثبت کرده است، ارسال می‌کند.

* تکمیل فرآیند ثبت‌نام 740 هزار نفر در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی

وی همچنین در رابطه با اختلال بوجود آمده در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بیان داشت: تاکنون حدود 740 هزار نفر متقاضی خرید خودروهای داخلی ثبت‌نام خود را در سامانه انجام داده‌اند و فرآیند ثبت‌‌نام آنها کامل شده است.

* امکان ثبت‌نام برای تمام واجدین شرایط خرید خودروهای داخلی در سامانه فراهم می‌شود

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان خرید خودروهای داخلی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو،  نگران ثبت‌نام نباشند، گفت: تا زمانی که لازم باشد مهلت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی تمدید می‌شود تا تمام افرادی که واجد شرایط ثبت‌نام بوده‌اند بتوانند در  این سامانه فرآیند ثبت‌نام  خود را تکمیل کنند.

* عرضه نوبت دوم خودروهای داخلی در پایان بهار 1402

وی همچنین بیان داشت: تلاش می‌شود تا پایان بهار 1402 نوبت دوم عرضه خودروهای داخلی انجام شود لذا افرادی که در این دوره به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند در دور بعدی نسبت به خرید خودروهای داخلی اقدام کنند.

مشاور وزیر صمت اظهار داشت: متاسفانه به علت تعدد طرح‌های ثبت نام خودرو برخی افراد برای خرید خودروهای داخلی از طریق سامانه یکپارچه به جای افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت، حساب وکالتی خود را به نام ایران خودرو افتتاح کرده‌اند که این افراد نیز اکنون از امکان ثبت‌نام برخوردار نیستند اما با عرضه خودروهای داخلی در نوبت دوم که احتمالا در پایان بهار 1402 صورت می‌گیرد می‌توانند نسبت به خرید خودروی داخلی اقدام کنند.  

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top