تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/12/28 - 23:42
کد خبر: 465084

موسس اینستاگرام: روح این اپلیکیشن را دست داده‌ایم

موسس اینستاگرام: روح این اپلیکیشن را دست داده‌ایم

​​​​​​​کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام بر این باور است که این اپلیکیشن شبکه اجتماعی، روح خود را از دست داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام به بازاری برای اینفلوئنسرها تبدیل شده و کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران آن، از این وضعیت خشنود نیست.

سیستروم در یک مصاحبه پادکستی با کارا سوئیشر، خبرنگار فناوری، اظهار کرد: تصور می کنم ما روح آنچه اینستاگرام را "اینستاگرام" کرده بود را از دست داده‌ایم. او گفت: قبلا از اینستاگرام برای مشاهده کارهایی که دوستان و خانواده اش انجام می دهند، استفاده می‌کرد اما اینستاگرام از آن زمان، به یک دستگاه تجاری تبدیل شده است و تولیدکنندگان محتوا و برندها از این پلتفرم، برای کسب درآمد، استفاده می کنند.

بنیانگذار اینستاگرام گفت: فکر می‌کنم بزرگترین افسوس من درباره اینستاگرام، این است که چطور تجاری شده است. مشکل این است که انگیزه های اینستاگرام به سمت تجاری شدن بیشتر، تولیدکنندگان محتوای بیشتر، دلارهای تبلیغاتی بیشتر است که می‌توانند پیامدهای اجتماعی ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد.

او گفت: این امر، انرژی را روی افرادی متمرکز کرده است که زندگی‌های به ظاهر شگفت‌انگیزی بدون هیچ محدودیتی دارند، شیک‌ترین کارها را انجام می‌دهند، بهترین به نظر می‌رسند و شیک‌ترین لباس‌ها را می‌پوشند. این باعث شده است کاربران اینستاگرام به این باور برسند که آنچه در این اپلیکیشن می بینند، زندگی واقعی افراد است. زندگی واقعا دشوار است و آنچه که مردم در اینستاگرام پست می‌کنند، نوک کوه یخ است. این رقابتی برای رسیدن به انتهای این است که چه کسی می‌تواند بی عیب و نقص ترین باشد.

در واقع، بنیانگذار اینستاگرام، تغییرات این اپلیکیشن را در فید خودش مشاهده کرده است. سیستروم گفت: دوستانش قبلا عکسهایی از زندگی روزمره خود را ارسال می کردند و اکنون فقط "هشتگ تبلیغات" را منتشر می کنند. وی در ادامه افزود: از نظر من، این همان اینستاگرامی نیست که راه اندازی کرده بودیم.

او اپلیکیشن "بی ریل" (BeReal) را به عنوان یک پلتفرم جایگزین نام برد که در آن افراد می توانند خودشان باشند و لحظات واقعی خودشان را ثبت کنند.

بر اساس گزارش وب سایت بیزنس اینسایدر، اظهارات سیستروم درباره اینستاگرام، تقریبا پنج سال پس از ترک این شرکت در سال ۲۰۱۸ به دلیل تنشهای فزاینده با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، مطرح می شود. او اینستاگرام را در سال ۲۰۱۲ به قیمت یک میلیارد دلار به فیس بوک که اکنون متا نام دارد، فروخت و اکنون یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن خبری مبتنی بر هوش مصنوعی "آرتی فکت" (Artifact) است که اوایل سال راه اندازی شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
فیلم | خضریان: ۱۰۷ میلیون دلار از ضمانت‌های صادراتی در چنگ دو بانک خصوصی
وقتی سوءمدیریت ذوب‌آهن زیر سایه «خانواده ولنگار» پنهان می‌شود +عکس
هدیه ۲۰۰ میلیون تا یک میلیاردی معاونت علمی به پژوهشگران برتر ۳ دانشگاه
نقشه جامع علمی به‌روز شد؛ موافقان و مخالفان تاثیر قطعی معدل در کنکور
قانون مهریه در ترازو/ حبس‌زدایی یا تضعیف حقوق زنان؟
روبات انسان نما به یک یوتیوبر شلیک کرد!
پیام ضعف نفرستید
هشدار قرمز سازمان هواشناسی برای برخی استان‌ها
بازگشت ۱۴ زن زندانی به کانون گرم خانواده
فیلم| ۳ بار هزینه برای ثبت یک معامله ملکی و هزینه اضافه که روی دست مردم است
کاهش قند خون بروز بیماری‌های قلبی را نصف می‌کند
فرار رو به جلوی صالحی امیری
روایت آیت‌الله علم‌الهدی از جایگاه شیشه‌ای بانوان در استادیوم آزادی
پزشکیان: درآمد اصلاح نرخ سوخت خرج معیشت مردم می‌شود
آتش‌سوزی سینما ایران در لاله‌زار نتیجه رهاشدگی بناهای تاریخی
واکنش باشگاه پرسپولیس به درگیری رفیعی با سرپرست آلومینیوم
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام شاهچراغی
وزیر خارجه مصر: اسرائیل درباره بازگشایی گذرگاه رفح دروغ می‌گوید
عارف: از مردم برای همراهی با طرح اصلاح قیمت بنزین تشکر می‌کنیم
راه‌اندازی کارزارها، گامی مهم برای کمک به حل مسائل است
پیام تسلیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پی رحلت آیت‌الله شاهچراغی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top