تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/01/01 - 10:40
کد خبر: 465154

نخستین کلاه‌بردار ۱۴۰۲ در لحظه سال تحویل دستگیر شد! / توضیحات پلیس در این باره

نخستین کلاه‌بردار ۱۴۰۲ در لحظه سال تحویل دستگیر شد! / توضیحات پلیس در این باره

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در برنامه ویژه سال تحویل تنها چند ثانیه پس از آغاز سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: افسران سایبری پلیس فتا اولین اقدام عملیاتی خود در سال جدید را در حین تحویل سال انجام داده و موفق به دستگیری متهم شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی اظهار داشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری تلویزیون با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش‌های هیجانی و دیگر اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما برنده خوش شانس قرعه کشی شده‌اید.

وی ادامه داد: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود سریعا کدهایی که از طریق پیامک برای وی ارسال می شود را برای او بخواند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود می شود.

سرهنگ معظمی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده در حین رسیدگی به بیش از ۲۴ نفر افزود: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهم شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در حالی که با همکاری همدستان خود با یک سناریو جدید در حال کلاهبرداری از شهروندان در پوشش ویژه برنامه سال تحویل بود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه مجرم این پرونده بیش از ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود گفت: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می کنند، قطعا کلاهبرداری است، شهروندان همچنین می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top