تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/01/13 - 07:14
کد خبر: 465742

تشکل های دانشجویی در سالی که گذشت/ دفتر تحکیم وحدت

از نامه به اصغر فرهادی تا محکوم کردن اغتشاشات اخیر

از نامه به اصغر فرهادی تا محکوم کردن اغتشاشات اخیر

جنبش‌ دانشجویی طی چهار دهه اخیر همواره فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده است. بدین گونه بوده است که نقش آفرینی دانشجویان در عرصه‌های مختلف برتصمیم گیری های دولت، ارگان های دولتی، خصوصی، وابسته به دولت و حتی نظامی هم مؤثر بوده و گاهی با شکست مواجه بوده و در هر حالت این حضور و فعالیت دانشجویان است که می‌تواند کورسوی امید را همواره برای بهبود شرایط زنده نگه دارد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جنبش‌ دانشجویی طی چهار دهه اخیر همواره فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده است. بدین گونه بوده است که نقش آفرینی دانشجویان در عرصه‌های مختلف برتصمیم گیری های دولت، ارگان های دولتی، خصوصی، وابسته به دولت و حتی نظامی هم مؤثر بوده و گاهی با شکست مواجه بوده و در هر حالت این حضور و فعالیت دانشجویان است که می‌تواند کورسوی امید را همواره برای بهبود شرایط زنده نگه دارد.

اگر بخواهیم در رابطه با تشکل های دانشجویی صحبت کنیم؛ خوب است که گریزی به کلیت کارکرد تشکیلات های دانشجویی زده باشیم و در رابطه با چگونکی آنها اندک اطلاعاتی داتشته باشیم. تشکیلات ها و اتحادیه های دانشجویی به چهار اتحادیه و یک سازمان تقسیم می شوند. حال آنکه اتحادیه های انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور, دفتر تحکیم وحدت، جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالتخواه دانشجویی؛ اتحادیه های چهارگانه دانشجویی هستند و سازمان بسیج دانشجویی هم در کنار آنها در فضای دانشگاهی کل کشور مشغول فعالیت می‌باشد.

طبق تعاریف و مسئولیت خطیری که آنان بر عهده دارند؛ حیطه فعالیت تشکیلات های نامبرده محدود نبوده و هر کدام در عرصه ای فعال تر است و در برخی عرصه می توان گفت که تقسیم وظایف انجام داده اند تا بتوانند نتیجه مطلوب از کارکرد و زحماتشان بگیرند. اما کرونا هم دو سالی است که به تشکل های دانشجویی مانند سایر تشکلها ضربه هایی وارد کرده و عمده آسیب آن‌هم می توان ضعف در تشکیلات و نیرو پروی به دلیل مجازی بودن فعالیت آموزشی دانشگاهها دانست.

در اما دفتر تحکیم وحدت که موضوع گزارش اخیر است باید گفت که این تشکل با گرد هم آمدن «انجمن‌های اسلامی» دانشکده‌های گوناگون در سال ۱۳۵۹ به عنوان «مرکز انجمن‌های اسلامی دانشجویان» پاگرفت و در سال ۱۳۶۱ به‌طور رسمی تشکیل شد.

در سالی که گذشت دفتر تحکیم وحدت برنامه‌ها و فعالیت های متعددی را به انجام رسانده است که هدف این گزارش مروری اجمالی بر مهمترین این فعالیت هاست، در زیر فعالیت های این تشکل دانشجویی را در یکسال گذشته( 1401) اجمالا مرور  خواهیم کرد:

نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان نقدها، دغدغه‌ها و مطالبات خود از این وزارتخانه پرداختند.

در این نشست صلایی از ادوار دفتر تحکیم وحدت با طرح این سوال رویکرد حاکمیت و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال جریان «می‌تو» چیست؟، گفت: اگر رویکرد صحیحی در قبال جریان «می‌تو» گرفته شود اتفاقات خوبی می‌افتد؛ ولی اگر این رویکرد ناصحیح باشد می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را برای عرصه فرهنگ و هنر در پی داشته باشد و این خطرناک است.

وی بر لزوم شفافیت مالی در عرصه فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: در عرصه سینما باید قرارداد‌های بازیگران و هزینه‌های تولید یک اثر فرهنگی یا سینمایی مشخص شود. امروز شاهدیم که مثلا فردی در طول یک سال چند فیلم سینمایی را می‌سازد، ولی هزینه ساخت این فیلم‌ها برنمی گردد و همین مسئله این تصور را به وجود می‌آورد که آیا این فرد به یک منبع لایزال وصل است که این همه اثر را تولید می‌کند.

صلایی با بیان اینکه آثار فرهنگی تولید شده توسط کشور‌های حاشیه خلیج فارس و انعکاس این آثار در کشورمان مسئله‌ای است که امروز موجب نگرانی متخصصین شده، تصریح کرد: فضای فرهنگی به معنای بد آن در کشورمان آن قدر باز است که آثار فرهنگی دیگر کشور‌ها به راحتی در کشورمان انعکاس پیدا می‌کنند و این مسئله نیز به دلیل فقدان نظارت و عدم وجود شفافیت است.( جزئیات بیشتر )

شورای نگهبان نسبت به دلیل رد و احراز صلاحیت‌ها به افکار عمومی پاسخگو نیست

نماینده دفتر تحکیم وحدت در دیدار سال گذشته دانشجویان با رهبری به بیان نظرات این تشکل دانشجویی پرداخت، علی بزرگخو، نماینده دفتر تحکیم وحدت در متن بیانیه خود گفت:  انقلاب اسلامی ایران چراغ امید را در دل ملتی که سالیان سال مورد ظلم واقع شده بود، روشن کرد. ملتی که با مسئولیت‌شناسی به‌هنگام خود، برگ زرین تاریخ ایران را رقم زد. اما امروز همین عنصر یعنی مسئولیت‌شناسی در حال تبدیل‌شدن به یکی از معضلات حکمرانی است. به نظر عدم مسئولیت‌شناسی بازیگران عرصه‌ی حکمرانی، تاثیر بسزایی در به وجود آمدن برخی ناکارآمدی‌ها داشته است. منظور ما آن دسته از عناصری است که مسئولیت خود را به درستی نمی‌شناسند و هم خود کم‌کاری می‌کنند هم با ایجاد مزاحمت برای دیگر عوامل، منجر به ناکارآمدی می‌شوند. در ادامه به آسیب‌شناسی در سه ساحت کارگزاران نظام، عناصر سیاسی و عناصر فکری می‌پردازیم:

نخست

عدم مسئولیت‌شناسی در بین کارگزاران نظام

متاسفانه این نوع مسئولیت‌نشناسی شایع‌ترین نوع آن است. مثلا برخی آقایان در مجلس در همین مدت روی کار آمدن دولت جدید، به جای ریل‌گذاری قانونی در فضای جدید، به دنبال لابی برای انتخاب استاندار و فرماندار حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود بودند! این در حالی است که مهم‌ترین  وعده‌ی نمایندگان، یعنی شفافیت آرا هنوز روی زمین مانده است. تلخی قصه آن است که اغلب نمایندگان، فهم غلط خود از مفهوم «نمایندگی مردم و مسئولیت ملازم با آن» را پشت دیواری از مظلوم‌نمایی قایم می‌کنند! وعده‌های برخی از بهارستان‌نشینان برای رای گرفتن از مردم با شعار شفافیت و سپس پشت پا زدن به همان مردم یک دروغ ملی بود. دروغی که سعی دارند با دروغ‌های دیگر، نظیر «مغایر بودن شفافیت با نظر کارشناسی» تطهیرش کنند. ( جزئیات بیشتر) 

دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای ترور شهید صیاد خدایی به دست ایادی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

مِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد» (بقره/۲۰۷)

«از میان مردم افرادی هستند که جان خویش را با خداوند معامله می‌کند به خاطر به دست آوردن رضایت او، و خداست که نسبت به بندگانش مهربان است».

تصاویر منتشره از حضور خانواده شهید. بر بالین خونینش نشان داد که همچنان باب شهادت برای مردانی که بر سر عهد خود با خدای خود و مستضعفان و مظلومین عالم هستند باز هست.

به راستی که شهادت هنر مردانی است که عمری در گمنامی برای خداوند مجاهدت نمودند؛ این شربت شیرین گوارای وجود رزمنده نخبه نیروی قدس که هم اکنون بر سر سفره شهدا و در کنار جوار فرمانده اش حاج قاسمِ شهید میباشد گوارا باد. ( جزئیات بیشتر) 

در میزگرد «دانشجو؛ مطالبه‌گری و مسئله‌محوری» که با حضور دبیران تشکل های دانشجویی پس از دیدار رمضانی با رهبر انقلاب برگزار شد نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بود که در این دیدار سخنرانی کردند این میزگرد محسن نراقی به نمایندگی از بسیج دانشجویی، محمدحسین کاظمی از جامعه اسلامی دانشجویان، محمد اسکندری از جنبش عدالت‌‌‌خواه دانشجویی، علی بزرگ‌خو از دفتر تحکیم وحدت، امیرحسین پناهی از انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و زهراسادات رضوی علوی از فعالان دانشجویی و مجری دیدار امسال حضور داشتند.

بزرگخو نماینده دفتر تحکیم در این نشست: ما دو نوع انتقاد داریم؛ یک نوع انتقاد تحول‌خواهانه و یک نوع انتقاد براندازانه است. یک جریان با انتقاد و نقد، ناامیدی تزریق می‌کند و جریان دیگر با نقد، امید تزریق می‌کند. تفاوت در این دو نگاه است. در همین تفاوت بین دو انتقاد، یکی به قصد تحول انتقادی بیان می‌کند و یکی هم به قصد براندازی و ناامیدکردن مردم کلیت ساختار را بیان می‌کند. تفاوت در نقطه‌ تأکید است؛ یعنی خیلی جاها نسبت به یک‌سری مسائلی که اولویت جامعه نیست از طرف رسانه‌ها اولویت‌سازی می‌شود. اگر جنبش دانشجویی در این بازی رسانه‌ها بیفتد که بعضاً هم با قصد و نیت سیاسی -چه داخلی چه خارجی- این کار را می‌کنند، این بازی‌کردن در پازل آن رسانه‌ و حزب خاص و آن جریان معاند است.

پس این دو ویژگی از ویژگی‌های اصلی آن مخرج مشترک نداشتن است. اینجا یک استدلالی هم ایجاد می‌شود؛ اینکه دشمن می‌خواهد یک انتقاد براندازانه را مطرح کند، پس ما برویم همان انتقاد را درون ساختار بیان کنیم تا دشمن نتواند آن انتقاد را براندازانه مطرح کند. خب، این قطعاً غلط است؛ چون شما دقیقاً دارید در پازل دشمن بازی می‌کنید. وقتی شما در پازل دشمن شروع به نقد می‌کنید، به آن مسئله‌ای که شاید از قبل برای شما مسئله نباشد، می‌پردازید. ممکن است به مسئله‌ای که فعلاً به آن نرسیده برای شما مسئله شده باشد و شما بر مبنای یک‌سری اصول عقلی مشخص و منطقی، به این نتیجه برسید که روی نقطه الف کار کنید. اگر با منطق خودت رسیدی حتماً وظیفه‌ات است و اگر این کار را نکنی شرعاً مدیونی، به‌خاطر اینکه این جایگاه را اشغال کردی و وظیفه‌ات را انجام ندادی؛ اما اگر دشمن خواست روی نقطه‌ الف شروع به‌کار کند،‌ شما بگویید پس من زودتر کار کنم و انتقادم را مطرح کنم، این دقیقاً بازی‌کردن در پازل دشمن است.

جزئیات بیشتر این نشست را از طریق لینک روبرو دنبال کنید (جزئیات بیشتر )

سی و نهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) در سال گذشته با شعار «ساختار مردم سالار؛ تحول پایدار» در دانشگاه الزهرا برگزار شد .

مهم‌ترین دستورکار این نشست برگزاری انتخابات شورای مرکزی اتحادیه است. در این انتخابات 7 نفر به عنوان عضو اصلی و 3 نفر هم به عنوان عضو علی‌البدل شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی(دفتر تحکیم وحدت) انتخاب خواهند شدند.

برگزاری نشست های تخصصی با موضوعات سیاسی، فرهنگی و حکمرانی از دیگر برنامه های این نشست سالانه بود

همزمان با برگزاری سی و نهمین نشست پایان دوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است امیررضا بخشی پور، مهدی غیرتمند، روح الله عقیقی، سعید واشقانی فراهانی، فاطمه سادات هوشمند، مهدیه اسداللهی، زهرا ذوالفقاری، نرگس مظهری، زهرا مظهری و مجتبی شاهدی زاده به عنوان اعضای شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی انتخاب شدند. ( جزئیات بیشتر) 

در حالی که در سال گذشته شاهد برگزاری سی و نهمین نشست دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه الزهرا تهران بودیم. از این رو به این مناسبت به بررسی حوادث و حاشیه های  نشست سال 92 دفتر تحکیم وحدت که پر حاشیه بود می پردازیم.

عصر روز جمعه ۲۶ مهرماه 92 در حالی انتخابات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت علی رغم برخی حاشیه ها و اختلافات در این تشکل دانشجویی برگزار شد که  روز پنجشنبه ۲۵ مهرماه نامه ای که ادعا شده بود به امضاء ۱۴ دفتر انجمن اسلامی رسیده، خطاب به رئیس جمهور منتشر گردید و طی آن خواهان ممانعت از برگزاری این انتخابات شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: "از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم به عنوان رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن جلوگیری از برگزاری یک انتخابات غیرقانونی دستور فرمایند در اسرع وقت با تشکیل جلسه رسمی هینت نظارت مرکزی مشترک بین وزارت علوم و وزارت بهداشت، به تخلفات رخ داده رسیدگی شود. همچنین از نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خواستاریم که به جایگاه فراجناحی و قانونمداری خود بازگشته و مشی مقام معظم رهبری در برخورد با دیدگاه های متفاوت درون نظام و فصل الخطاب بودن قانون را سرلوحه کار خویش قرار دهد"

مذاکره با آمریکا و غرب را تنها بر پایه حقوق ملت ایران می پذیریم

بالاخره انتخابات برگزار شد و در این انتخابات «علی بیانی» (دانشگاه بین المللی امام خمینی «ره» قزوین)، «مصطفی صادقی فر» (دانشگاه فردوسی مشهد)، «محمدحسین غیبی» (دانشگاه علامه طباطبایی)، «محمدصادق اسحاقی» (دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، ایرج صفی پور (دانشگاه علامه طباطبایی)،

مصطفی کمالی زاده» (دانشگاه پیام نور مشهد) و «لیلی پروین» (دانشگاه الزهرا(س) به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و «محمدرضا روشنایی» (دانشگاه صنعتی امیر کبیر)، «علیرضا اشرفی» (دانشگاه علامه طباطبایی) و «فاطمه خلیلی» (دانشگاه الزهرا(س) به عنوان اعضای علی البدل این تشکل دانشجویی انتخاب شدند.

این نشست با انتشار بیانیه ای از سوی انجمن های اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت به کار خود پایان داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "ما، انجمن های اسلامی دانشجویان، مذاکره با آمریکا و غرب را تنها بر پایه اصول انقلاب اسلامی و منافع و حقوق ملت ایران می پذیریم و اگر در این مذاکرات برای نیل به اهداف بر سر حقوق این ملت شریف کوتاهی هایی صورت گیرد این مذاکرات را | از اساس نامشروع می دانیم". ( جزئیات بیشتر) 

سی و نهمین نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت از ۲ تا ۶ مرداد ماه با شعار ساختار مردم سالار و تحول پایدار به پایان رسید. در پایان این نشست دفتر تحکیم وحدت با یک بیانیه ای به پایان رساند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: آنچه دفتر تحکیم وحدت در چندسال اخیر در کنار مسائل مبنایی گوناگون به آن عنایت ویژه‌تری داشته و در راستای آن اقدامات جدی انجام داده است مبحث مردم‌سالاری دینی است، که در بازخوانی گفتار و نگاه امامین انقلاب بسیار با آن مواجه خواهیم شد.

بیانیه پایانی نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت/ حرکت جالب اعضای دفتر تحیکم وحدت در حسینیه جمارانمتن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحمت و محبت و لطف بر مردم جامعه را به قلبت بفهمان(به طورى که آن را دریافت کند، نه این که در حد یک تصور ذهنى بماند) و براى آنان درنده‌اى خونخوار مباش که خوردن آنان را غنیمت بشمارى؛ زیرا مردم بر دو صنف اند: یا برادر دینى تو هستند، یا نظیر تو در خلقت لغزش ها از آنان سر مى‌زند و خطاها بر آنان روى مى آورد و از روى عمد یا خطا دچار تجاوز مى گردند. مردم را از بخشش و چشم پوشى هاى خود آن چنان بهره‌ور ساز که دوست دارى مثل آن را خدا براى تو عطا فرماید؛ زیرا مقام تو بالاتر از آن مردم است و مقام زمامدار تو بالاتر از تو و خداوند فوق زمامدار توست. ( جزئیات بیشتر ) 

دفتر تحکیم وحدت در واکنش به اتفاقات اخیر در عراق طی نامه‌ای خطاب به مردم، جریانات سیاسی این کشور و طرفداران و حامیان جریان صدر آورده است: امیدواریم ملت عراق، در آرامش کامل به یک دولت فراگیر با حضور تمام جریانات سیاسی دست پیدا کرده و تمام نیرو‌های کشور‌های متخاصم را از خاک خود اخراج کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضرید، ملت عراق در شرایط حساس تاریخی قرار دارد و باید تصمیمات مهمی جهت حفظ وحدت و انسجام خود، برای مقابله با دشمن استکباری و استعمارگر بگیرد. دشمن تمام توان خود را گذاشته است، تا این کشور را تجزیه کند. فی‌المثل در سال‌های اخیر، داعش را خلق کردند، تا به این هدف برسند؛ لذا ما، اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر‌تحکیم‌وحدت) چند نکته مهم، خطاب به برادران و خواهران عزیزمان در ملت عراق و جریانات سیاسی آن عرض می‌کنیم.

اول) مردم شریف عراق:

دشمنان استکباری و استعمارگر، سال‌هاست که در تلاش برای برهم زدن وحدت و انسجام ملی میان مردم عراق هستند و هر بار هم با شکست مواجه شدند. نمونه‌ای از این شکست را در ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس شاهد بودیم؛ که در نهایت ملت عراق، با حضور پرشور خود در تشییع شهدا، مشت محکمی بر دهان آمریکایی‌ها و تجزیه‌طلبان در این کشور زد. ( جزئیات بیشتر ) 

دفتر تحکیم وحدت خطاب به فرمانده نیروهای قدس نامه ای منتشر کرد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

سردارِ سرتیپِ پاسدارحاج اسماعیل قاآنی

فرماندهی محترم نیروی آزاد بخش قدس شریف

سلام علیکم ؛ هماهنگونه که مستحضرید همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان؛سبط مظلوم رسول الله(ص)؛حسین شهید(ع)؛ و در ایامی که بیش از هر زمان صحنه آرایی ظالمان و مظلومان عالم آشکار گردیده است رژیم یزیدی مسلک صهیونیستی دست به کشتار مردم ستمدیده فلسطین زده است و روضه های کربلا را بیش از پیش برای جوانان عزادار آن حضرت مجسم نموده است. گویی با دیدن برخی تصاویر و فیلم ها ی این جنایت لحظه به لحظه روضه ی شب سوم محرم در ذهنمان نقش میبندد.( جزئیات بیشتر)

دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای خطاب به اصغر فرهادی کارگردان فیلم سینمایی قهرمان نسبت به اکران این فیلم در سینما‌های اسرائیل واکنش نشان داد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای اصغر فرهادی

احتراماً به استحضار می‌رساند نسبت شما با انسانیت و قانونمداری نسبت غریبی است!

در دوره‌ای که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان، و کشتار زنان و کودکان فلسطینی به اخبار مهم روز تبدیل شده و در حالیکه مردم آزاده معتقد به قوانین انسانی-فارغ از هر دین و ملتی- عدم مشروعیت و وحشیگری رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زنند، فیلم قهرمان با کارگردانی شما در سالن‌های سینمای این جنایتکاران کودک کش در حال اکران است.

مسلما مردم ایران به عنوان یکی از آزاده‌ترین ملت‌های جهان بر نمی‌تابند شخصی با معرفی خود به عنوان یک ایرانی همدست جنایتکاران شود. امروز کوچکترین مشارکت در مشروعیت بخشی به رژیم کودک کش در هر سطحی که باشد بدون شک مشارکت در قتل عام کودکان و زنان فلسطینی است.( جزئیات بیشتر )

دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای تاکید کرد: دولت آلبانی با قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران و همچنین در اختیار قرار دادن سرزمین خود برای استفاده دشمنان ملت ایران عملا به کانون تهدید علیه امنیت ملی مردم ایران تبدیل شده است؛ بایستی وزارت خارجه جمهوری اسلامی هرچه سریعتر به گستاخی دولت آلبانی پاسخ درخور بدهد و هرچه زودتر عناصر این دولت متخاصم را از خاک ایران اخراج کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جَاءَتْکُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا وَجُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا ۚ وَکَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرًا

ای اهل ایمان، به یاد آرید نعمتی را که خدا به شما عطا کرد وقتی که لشکر بسیاری (از یهودیان) بر شما حمله‌ور شدند(و قصد ترور پیامبر را داشتند)، پس ما بادی تند و سپاهی بسیار (از فرشتگان) که به چشم نمی‌دیدید فرستادیم، و خدا خود به اعمال شما بینا بود.

سوره احزاب؛ آیه ۹

ملت شهید پرور ایران

همانطور که در اخبار مطلع شدید؛ دولت آلبانی روابط دیپلماتیک خود را با میهن اسلامی ما قطع نموده است. نام آلبانی و تیرانا؛ از زمانی وارد ادبیات سیاسی کشور ما گردید که دولت این کشور تصمیم گرفت در ازای کسب اندک سرمایه مالی و همچنین تحت فشار سرویس های اطلاعاتی غرب؛ سرزمین خود را در اختیار فرقه ای قرار دهد که دستش به خون عزیزترین فرزندان ما آلوده است. ( جزئیات بیشتر )

دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه ای اغتشاشات اخیر را محکوم کرد بخشی از این بیانیه را در زیر می خوانید:

چو ایران نباشد تن من مباد بر این بوم و بر زنده یک تن مباد

همه سربه‌سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم

چند روزی است برخی شهرهای ایران عزیز ما به جولان‌گاه لشگر فارسی زبان داعش بدل شده است و هر از چندگاهی خبر از یک اقدام وحشیانه از سوی این وحوش به گوش می‌رسد. از بریدن گلو و به آتش کشیدن مأمور پلیس گرفته تا کشیدن چادر از سر زنان و تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم و از همه مهمتر سوزاندن پرچم مقدس ایران.

این آشوب‌ها که در ابتدا با اعتراض به فوت غم‌انگیز یک دختر جوان آغاز شد در کمترین زمان ممکن، ماهیت واقعی خود را برملا ساخت و به آشوب و اغتشاش بدل گردید، به گونه‌ای که دیگر اصل ماجرای درگذشت غم انگیز دختر ایران، مهسا امینی به حاشیه رانده شد.

بیانیه دفتر تحکیم وحدت در محکومیت برهمزنندگان امنیت                   و اما در تحلیل وقایع روزهای اخیر اشاره به نکاتی چند حائز اهمیت است؛ همانطور که مشخصاً از سال ۱۳۹۶ به این طرف پیداست، پروژه فشار حداکثری غرب علیه ایران با شکست جدی مواجه گردیده و به عبارت بهتر تیغ تحریم‌ها، کند و کم اثر شده است. از طرفی نقشه به آتش کشیدن منطقه و از بین بردن محور مقاومت نیز با تار و مار شدنِ جریان تکفیری در سوریه و عراق، نقش بر آب شد؛ فلذا ایجاد ناآرامی و فروپاشی از درون (به عنوان مکمل محاصره اقتصادی و فشار از بیرون) به رویکرد اصلی غرب و سرویس‌های جاسوسی متخاصم بدل گردیده است که آغاز این تغییر رویکرد را می‌توان از آشوب‌های دی ماه ۱۳۹۶ در نظر گرفت که با مطالبات به حق ملت پیرامون مسائل معیشتی و اقتصادیِ ناشی از ناکارآمدیِ دولت غربگرای تدبیر و امید!!! آغاز شد اما دیری نپایید که عناصر سرویس‌های اطلاعاتی دشمن مسیر اعتراضاتِ به حق مردم را به انحراف کشانده و خیابان‌ها را به عرصه جنگ علیه نظام بدل نمودند و همین شد که آحاد ملت، مسیر خود را از آشوبگران جدا کرده و عرصه را برای برخورد دستگاه‌های انتظامی و امنیتی با تروریست‌های خیابانی فراهم نمودند. ( جزئیات بیشتر )

سی‌نهمین نشست میان‌دوره دفتر تحکیم وحدت از 25 بهمن تا 30 بهمن 1401 در مشهد مقدس برگزار شد.

بر این اساس سی نهمین نشست میان دوره تحکیم وحدت با رونمایی از شعار «آرمان‌گرایی در حکمرانی، واقع‌نگری در حکومت‌داری؛ تحکیم مردم سالاری دینی» برگزار شد که در ادامه به جزئیات و اهم مطالب مطرح شده در این نشست پرداخته ایم.

معاون رئیس جمهور: با پرکردن خلأ‌های حوزه زنان می‌خواهیم عدالت در جامعه حاکم شود

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سی‌نهمین نشست میان‌دوره دفتر تحکیم وحدت نشست، گفت: از سال گذشته تلاش کردیم ریل گذاری را عوض کنیم و مساله زنان را بهتر بیان کنیم تا با برطرف کردن خلأهای حیطه زن و خانواده، عدالت در جامعه حاکم شود.

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: معاونت امور زنان به صورت ستادی فعالیت می‌کند که در این حوزه در امر سیاست‌گذاری، هماهنگی، رصد و ارزیابی فعال است و‌ در بحث اجرا ورود نمی‌کند، اما باید طوری برنامه‌ریزی کند که بقیه نهادهای اجرایی در حوزه زنان وظایف خود را انجام بدهند

وی افزود: هرچند تغییر ریل و جهت هم کار راحتی نیست و هنگامی که صحبت از مسائل زنان می‌شود بحث به سیاست و ‌مسائل عمومی کشور کشیده می‌شود اما ما به دنبال آن هستیم که مسائل مربوط به حوزه زنان بیشتر در حیطه فرهنگی و اجتماعی دیده شود.

 خزعلی همچنین به تلاش برای اجرایی شدن برخی نیازها اشاره و تصریح کرد: به عنوان نمونه برای حل مشکل مسکن چهارقلوها که با توجه به کم بودن تعداد و قابلیت اجرایی بیشتر ریل‌گذاری‌هایی انجام داد که امیدواریم این امر زمینه ای برای توسعه پشتیبانی از خانواده‌های پرجمعیت شود. ( جزئیات بیشتر )

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top